مایک پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به گروهی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، مخالفت آن‌ها با توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری را «احمقانه» خوانده است.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای شدیداللحن به گروهی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان این کشور به شدت از آن‌ها به دلیل انتقاد از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن انتقاد کرده است. 

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو و یک بحران بی سابقه در اسرائیل

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نامه پامپئو در پاسخ به نامه اخیر «اندی لوین» و ۱۰۵ نفر از دیگر اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است. این نمایندگان با انتقاد از تصمیم اخیر دولت آمریکا برای پایان دادن به مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، این شهرک‌ها را «مانعی در مسیر تحقق صلح» توصیف کرده و گفته بودند تصمیم دولت آمریکا، اولا مخالف سیاست دیرینه واشنگتن است و ثانیا ناقض کنوانسیون ژنو.

پامپئو در پاسخ، نوشته است: «هرچند توجه شما به این موضوع مهم را درک می‌کنم، اما بی‌اندازه با آن دو موضع احمقانه مخالف هستم.»

وی همچنین سیاست دولت سابق آمریکا در انتقاد از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را «خیانت دولت [باراک] اوباما به اسرائیل» توصیف کرده و گفته است که این تصور که شهرک‌ها مانعی در مسیر صلح هستند، «کاملا غلط» است.

دولت کنونی آمریکا در ماه‌های گذشته به شکلی بی‌سابقه به تأیید اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی پرداخته است. دولت «دونالد ترامپ» قدس اشغالی را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته، سفارت خود را به قدس منتقل کرده، حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخته و اخیرا نیز اعلام کرده است که شهرک‌سازی‌ها را بر خلاف قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    1 0
    خیلی جالبه که خود صهیونیستهای کودک کش مخالف را احمقانه نمی دانند ولی دولت ترامپ انها را حمقانه می داند!! ببین اینها چقدر احمقتر و خوناشامتر از صهیونیستها هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس