پوتین نمایه

رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات این کشور گفت با وجود تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، صادرات نظامی روسیه به دیگر کشورها به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه گفت با وجود تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، میزان صادرات نظامی روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با مقامات ارشد این کشور گفت که انتظار می‌رود صادرات تسلیحاتی روسیه در سال جاری به بیش از ۱۳ میلیارد دلار برسد. این رقم در قیاس با میزان صادرات نظامی روسیه در سال گذشته ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

موشک جدید روسیه/ ۱۸۰۰۰ کیلومتر برد با قابلیت حمل ۱۶ کلاهک هسته‌ای +عکس

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود که مواضع مسکو در بازار جهانی تسلیحات علیرغم تحریم‌های غرب تقویت شده است. وی همچین گفت که تولیدکنندگان تسلیحاتی روسیه اینک سفارش‌های خارجی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار دارند. تسلیحات صادراتی ساخت روسیه شامل سامانه موشکی «اس-۴۰۰» بوده که فروش آن به ترکیه بود با واکنش تند آمریکا روبرو شده است.

واشنگتن در سال‌های اخیر بسیاری از کشورها را تحت فشار قرار داده تا از خرید جنگ‌افزارهای روسی خودداری کنند. آمریکا حتی برخی از متحدان خود از جمله ترکیه، هند و مصر را به دلیل تلاش برای خرید سامانه‌های نظامی روسی به تحریم تهدید کرده است.

پوتین در دیدار با مقامات روس از آن‌ها خواست تا توجه ویژه‌ای به فروش تسلیحات به آفریقا داشته باشند و رویکرد انعطاف‌پذیری نسبت به تحویل تجهیزات نظامی و پرداخت مالی از خود نشان دهند.

 روسیه در اکتبر (مهر) میزبان «اجلاس آفریقا» در تلاش برای گسترش توجه خود به این قاره با پیشبرد کمک‌های نظامی و پروژه‌های اقتصادی بود. این کشور در راستای قدرت نمایی نظامی، چندی قبل دو بمب افکن  راهبردی خود را برای نخستین بار عازم آفریقای جنوبی کرد. (جزئیات بیشتر)

در گزارش جدید موسسه سیپری مستقر در سوئد نیز آمده است که روسیه با ۸.۶ درصد سهم در میزان جنگ‌افزار صادراتی در جهان، بعد از آمریکا در رتبه‌ دوم صادرکنندگان جنگ‌افزار در جهان قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 1
    پوتین: با وجود تحریم‌ها، صادرات نظامی روسیه بسیار افزایش یافته است-- ایران : با وجود تحریمها ساخت وسایل نظامی و دفاعی ایران به شدت افزایش یافته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس