کد خبر 1020541
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
ینس استولتنبرگ

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه در یک سخنرانی در استانبول در واکنش به سخنان چندی پیش رئیس جمهور فرانسه گفت که ناتو در سلامتی کامل به سر می‌برد.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل «پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه گفت که پیمان ناتو این توانایی را دارد که همچنان به پیش برود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «راشاتودی»، وی که در جریان نشستی در استانبول حرف می‌زد، گفت: «کشورهای عضو به وجود اختلاف نظر میان یکدیگر عادت کرده‌اند، اما جادوی ائتلاف در توانایی آن برای اداره اختلافات و تبدیل کردن آن به قدرت نهفته‌ای بزرگ است.»

بیشتر بخوانید:

گردهمایی صوری بر سر جنازه مرگ مغزی: ناتو بعد از ۷۰ سال بر سر رویکرد اصلی توافق ندارد + عکس

وی در واکنش به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که پیشتر گفته بود ناتو با «مرگ مغزی» مواجه شده، گفت که ناتو در سلامتی بسیار خوبی قرار داشته و می‌تواند تا ۷۰ سال دیگر هم بدون مشکل به پیش برود.

استولتنبرگ در ادامه سخنانش در این نشست که تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز حضور داشتند، گفت: «امنیت خلیج [فارس] امنیت ناتو بوده و همکاری با کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] بهتر و فعال‌تر شده است.»

ماکرون چندی پیش در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» گفته بود که ناتو اکنون در وضعیت «مرگ مغزی» به سر می‌برد و اینکه ناتو باید به جای تمرکز بر روسیه و چین، روی تروریسم متمرکز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس