بوریس جانسون نمایه

نخست وزیر انگلیس که حزب وی اکثریت آرا را در انتخابات اخیر به دست آورد، قصد دارد تا فعالیت جنبش تحریم، عدم سرمایه‌گذاری و بایکوت رژیم صهیونیستی را محدود کند.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از پیروزی قاطع هفته پیش خود در انتخابات سراسری این کشور به دنبال پیشبرد طرحی برای محدود کردن فعالیت جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی است.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»،‌ رهبر حزب محافظه کار قصد دارد در سخنرانی خود در افتتاحیه پارلمان جدید،‌ این سیاست را به عنوان یکی از دستورالعمل‌های خود معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

پیروزی بوریس جانسون مدیون آرای پیرمردها و پیرزن‌های انگلیسی +نمودار

قانونی که حزب محافظه‌کار به دنبال تصویب آن است منع نهادهای عمومی از اعمال بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم‌های مستقیم و غیرمستقیم علیه طرف‌های خارجی به این بهانه است که این سیاست‌ها انسجام جامعه را تضعیف می‌کند.

جنبش تحریم، عدم سرمایه‌گذاری و بایکوت (BDS) رژیم صهیونیستی جریانی است که در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای غربی به راه افتاده است. تل‌آویو دولت‌های غربی را تحت فشار قرار داده است تا فعالیت این جنبش را هرچه بیشتر محدود کنند.

حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات سراسری این کشور که پنجشنبه برگزار شد، توانست اکثریت قاطع پارلمان انگلیس را به دست آورده و پیروز انتخابات شود.

این رقم که بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ است، در حالی رقم خورد که این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷، توانسته بود ۳۱۷ کرسی به دست آورد.

در جریان این رقابت‌ها مقام‌های رژیم صهیونیستی به صراحت از جانسون حمایت کرده و حتی تهدید کرده بودند که اگر «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در انتخابات پیروز شود، در روابط خود با انگلیس تجدید نظر می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    بعضی وقت ها حتی حمایت اسرائیل هم نمیتونه پیروزی بیاره مثل افتضاحی در مورد ترامپ پیش اومد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس