کد خبر 1020491
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
 گوشت قرمز

معاون امور اقتصادی استانداری تهران با بیان این که گوشت و مرغ گران نشده است و ما مازاد تولید داریم گفت: در شب یلدا نیز مشکلی برای تامین میوه به ویژه سیب و پرتغال نداریم.

به گزارش مشرق، محمد امامی امین در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران که عصر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این که هم اکنون گوشت و مرغ گران نشده است، اظهار کرد: دلیلی برای گرانی گوشت و مرغ وجود ندارد چرا که ما مازاد تولید داریم و می‌توانیم تقاضا را پاسخ دهیم و در واقع در برخی از مواقع شاهد تولید نیستیم و به طبع یک کالا گران می‌شود، اما هم اکنون در این شرایط قرار نداریم و ما به اندازه کافی تولید و عرضه دارم.

بیشتر بخوانید:

قیمت میوه‌ها در آستانه یلدا

تاثیر گرانی بنزین بر روی آجیل شب یلدا

معاون امور اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: در حال حاضر ما شاهد ذخایر استراتژیک، مواد غذایی پروتئینی و همچنین کالاهای اساسی هستیم و براساس گزارشاتی که داریم قیمت‌های بازار در حوزه مواد غذایی حکایت از آن دارد که ما شاهد روند کاهش قیمت‌ها هستیم.

وی در خصوص افزایش قیمت آهن‌آلات گفت: این مسئله نیز به خاطر کاهش عرضه شرکت‌های بزرگ و البته افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است.

امامی امین همچنین به گزارش ارائه شده از سوی سازمان صمت در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش قیمت قالب کالاها یا کاهش یافته و یا این که قیمت آن ثبات داشته است و برخی از کالاها نیز ممکن است در روزهای آینده دچار نوسان شوند.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران همچنین در خصوص قیمت گوجه‌فرنگی و افزایش قیمت آن نیز، بیان کرد: البته این مربوط می‌شود به کاهش عرضه گوجه در بازار که خوشبختانه به زودی گوجه‌های مربوط به جیرفت وارد بازار شده و البته قیمت گوجه این هفته 25 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به این که قیمت گوشت نیز نسبت به یکسال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است، خاطر نشان کرد: هم اکنون قیمت گوشت گوساله 66 هزار تومان است که نسبت به سال قبل که حدود 90 هزار تومان بود کاهش قابل توجهی را داشته است. علاوه بر آن که قیمت گوشت گوسفند نیز روند کاهشی داشته و این روند ادامه دارد.

امامی امین با بیان این که قیمت گوشت گوسفند و گوساله حباب دارد، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری فرمانداری و سازمان میادین میوه و تره بار عرضه دام سنگین را ادامه بدهیم تا دست دلال‌ها نیز کوتاه شود.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پایان گفت: در ارتباط با شب یلدا نیز مشکلی را برای میوه نداریم و سیب و پرتغال به وفور ذخیره کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس