کد خبر 1020473
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
سربازی

مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند غائب محسوب و با محرومیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند.

به گزارش مشرق، وحید بریمانی با بیان اینکه برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند غایب محسوب و با محرومیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند، اظهار کرد: مشمولان خدمت سربازی وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان بیش از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

شروط بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان

معافیت سربازی برای کارمندان کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان

وی تصریح کرد: مشمولانی که غیبت اولیه آن‌ها بیش از یک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به عنوان فراری محسوب شده و به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی و ممنوعیت خروج از کشور روبه‌رو هستند.

بریمانی با اشاره به محدودیت قانونی به کارگیری مشمولان غایب توسط بخش‌های خصوصی و دولتی خاطرنشان کرد: در صورت به کارگیری آنان توسط کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی برابر ماده ۶۳ با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده است.

وی در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت افزود: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند با حسن خلق، جدیت در وظایف محوله و تایید فرماندهان از بخشش دو سوم اضافه خدمت برخوردار هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    12 0
    تحریم صدی صد برای مشمولان غایب مثل تحریم آمریکا بر علیه ملت ایران!! مشمولان تحریم مضاعف را می چشند
  • جواد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    10 0
    من لیسانسم رو گرفتم دوسال هست که خدمت هم نرفتم رفقام رفتند ولی تنها فرقشون با من اینه که رفتند دوسال خدمت مفت کردند و هیچ خبری هم نشده کلا یک لیسانس سرباز رفته بیکار هستند من یه لیسانس سرباز نرفته بیکار تازه نه من نه رفقام توان خارج رفتن هم نداریم2428
  • محمدرضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    12 0
    بجای اینکه درست رفتار کنن تحریم میکنن بکنش ۱۰۰ سال ۲۰۰ سال چه فرقی داره وقتی نسلمون به باد رفته هیچ پول اینده ای نداریم
  • شایان طهماسبی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    خواهشن برای بخشش اضاف خدمت سربازانی که خدمت قانونی خود را کرده یه فکری بکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس