کد خبر 1020413
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
image-20191216155339-2.jpeg

یکی از انواع شیشه‌های ایمنی شیشه سکوریت است چراکه از این شیشه در مکان‌هایی که بحث استحکام و مقاومت در برابر حرارت و شکستگی مطرح باشد، استفاده می‌شود.

شیشه ها از عناصر بسیار زیبا و خاص هستند که جهت تزئین در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این‌رو در زیباسازی دکوراسیون داخلی حرف اول را می‌زنند و با وجود اینکه جزو متریال‌های قدیمی در دکوراسیون داخلی هستند به هیچ‌ وجه از محبوبیت آن‌ها کم نشده است بلکه در حال حاضر خیلی از طراحان دکوراسیون برای تزئین و زیباسازی دکوراسیون از این متریال‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان شیشه رنگی را محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال در طراحی دکوراسیون داخلی دانست. اگر شما هم به شیشه‌های رنگی و شیشه سکوریت و لمینت علاقه‌مند هستید و تمایل دارید بیشتر با کاربردهای این متریال‌ها آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از بین انواع شیشه ها می توان شیشه سکوریت را نام برد که جزو مهمترین نوع از انواع شیشه های ایمنی در صنعت شیشه شناخته شده است، تولید اولین شیشه سکوریت به 100 سال قبل برمی گردد و از آن زمان تا به حال پیشرفت قابل ملاحظه ای در تولید این نوع شیشه ها صورت گرفته است. با گذشت سالها از تولید شیشه و با توجه به افزایش قیمتانواع شیشه سکوریت، تمایل به استفاده از این شیشه سکوریت در کشور افزایش یافت است.

شیشه سکوریت

یکی از انواع شیشه‌های ایمنی شیشه سکوریت است چراکه از این شیشه در مکان‌هایی که بحث استحکام و مقاومت در برابر حرارت و شکستگی مطرح باشد، استفاده می‌شود. از این‌رو می‌توان گفت که بیشترین کاربرد این شیشه در صنعت ساختمان و خودرو است البته لازم است اشاره کنیم که در جلوی خودرو از شیشه سکوریت استفاده نمی‌شود بلکه از شیشه لمینت که پس از وارد شدن ضربه به آن و بروز شکستگی در آن ذرات به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فرو نمی‌ریزند استفاده می‌گردد. اما در عقب خودرو از شیشه سکوریت استفاده می‌گردد تا درصورت اثابت ضربه و خرد شدن آن به کسی آسیب وارد نشود. چراکه درصورت شکسته شدن این نوع شیشه، ذرات آن به تکه‌های کوچکی با لبه‌های صیقلی داده شده تقسیم می‌شوند از این‌رو آسیبی به سرنشینان خودرو وارد نمی‌شود از این‌رو به صورت چشم‌گیری ضررهای مالی و جانی کاهش پیدا می‌کنند.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در مقیاس ضخامت، در ضخامت های یکسان با شیشه های ساده در برابر شکستگی مقاومت بیشتری را دارا می باشند به طوری که به راحتی می توان بیان نمود که مقاومت مکانیکی آن 5 برابر است. و در صورتی هم که شیشه بشکند برخلاف شیشه های ساده شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شوند که قدرت برش ندارند و این خود مزیت بزرگی در کاهش صدمات وارده در هنگام شکستن شیشه است.

در ساختمان سازی از این نوع شیشه ها در مکان هایی استفاده می شود که احتمال صدمه زدن به انسان ها را داشته باشد می توان استفاده نمود.

  • شیشه لمینت

اگر به دنبال مستحکم‌ترین نوع شیشه هستید، ما به شما شیشه لمینت را معرفی می‌کنیم. شیشه لمینت یکی از انواع شیشه‌های ایمنی است که به گونه‌ای تولید شده است که در صورت وارد شدن ضربه به آن و ایجاد شکستگی در آن، ذراتش به هیچ‌وجه از یکدیگر جدا نمی‌شوند درواقع ذرات شیشه لمینت برخلاف سایر شیشه‌ها که پس از وارد شدن ضربه به ذرات ریز و درشتی تقسیم می‌شوند و فرو می‌ریزند، با یکپارچگی و انسجام کامل در کنار یکدیگر باقی می‌مانند و تنها خطوط شکستگی در آن‌ها به وجود می‌آید.

دلیل اینکه ذرات شیشه لمینت پس از وارد شدن ضربه به آن‌ها از یکدیگر جدا نمی‌شوند و فرو نمی‌ریزند استفاده از طلق PVB در ساخت شیشه لمینت است. این طلق نه تنها از تکه تکه شدن شیشه لمینت و فرو ریختن آن جلوگیری می‌کند بلکه موجب کنترل و کاهش اشعه ماورای بنفش نیز می‌شود و در حفظ سلامت افراد نقش بسزایی دارد. اگر شما هم قصد دارید در ساختمان یا ویترین مغازه و فروشگاه خود از شیشه لمینت استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان شرکت صنایع شیشه و آینه آگاهی تماس بگیرید تا با کیفیت‌ترین شیشه لمینت را در طرح و اندازه‌ مدنظر خود تحویل بگیرید.

همانطور که اشاره کردیم شیشه لمینیت یکی از انواع شیشه‌های ایمنی است چراکه در صورت وارد شدن ضربه به آن و بروز شکستگی در آن ذرات آن خرد نمی‌شوند و فرو نمی‌ریزند. به گونه‌ای که تنها خطوطی از شکستگی در سطح شیشه لمینیت ایجاد می‌گردد. درواقع وجود طلق‌های PVB در میان شیشه لمینیت موجب می‌شود که پس از وارد شدن ضربه به این نوع شیشه و ایجاد شکستگی در آن ذرات آن خرد نشوند و فرو نریزند. از این‌رو است که شیشه لمینت به عنوان یکی از ایمن‌ترین شیشه‌ها از برتری خاصی نسبت به سایر شیشه‌ها برخوردار است و کاربردهای متعددی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای شیشه لمینیت، استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های مرتفع است چراکه در برابر خطرات ناشی از زلزله و آتش‌سوزی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه لمینیت این است که در هنگام ساخت می‌توان از چندین نوع شیشه به صورت هم‌زمان در لایه‌های مختلف آن استفاده کرد.

logo-03

صنایع شیشه و آینه آگاهی یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع شیشه و خدمات دکوراسیون است که با برخوردار بودن از پرسنل بسیار مجرب آماده دریافت سفارشات مشتریان گرامی در خصوص واردات شیشه، آینه‌های رنگی و شیشه‌های هوشمند می‌باشد. این شرکت در تهران، دلاوران، تکاوران شمالی، سی متری اول شرقی، پلاک 180 قرار دارد. راه‌های ارتباطی با صنایع شیشه و آینه آگاهی به شرح زیر است:

تلفن و فکس :77895306

مدیر فروش: 09123161362 - 09120162820

کارشناس فروش: 09120162823

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس