کد خبر 1020409
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
استراماچونی کالدرون

عملکرد «گابریل کالدرون» و «آندره‌آ استراماچونی» در مقایسه با نفرات قبلی روی نیمکت سرخابی‌های پایتخت نشان می‌دهد که آنها در مجموع نمایش بهتری داشته‌اند.

به گزارش مشرق، نیمه نخست مسابقات لیگ برتر در چند قدمی ما است و عیار تیم‌ها تا حد زیادی مشخص شده است. سرخابی‌های پایتخت نیز با وجود مشکلات زیادی که با آن دست و پنجه نرم کردند تا به اینجا نتایج قابل قبولی را با سرمربیان جدید خود کسب کرده‌اند. البته آبی‌ها در حال حاضر سرمربی ندارند و ۲ هفته اخیر را بدون مرد ایتالیایی سپری کرده‌اند.

حال به مقایسه عملکرد پرسپولیس و استقلال در این فصل و فصل قبل در مدتی مشابه می‌پردازیم. پرسپولیس ۱۴ بازی با کالدرون انجام داده و در سوی مقابل استقلال ۱۵ بازی؛ البته ۲ دیدار آخر بدون استراماچونی بوده است. نتیجه جالبی به دست می‌آید.

تساوی کالدرون و برانکوی لیگ هجدهم

سرخپوشان پایتخت تا پایان هفته چهاردهم موفق به کسب ۲۸ امتیاز شده‌اند. آنها با ۹ برد بیشترین پیروزی را به خود اختصاص داده‌اند و با تحمل چهار شکست، فقط از تیم‌های نهم جدول به بعد کمتر شکست خورده‌اند. یک تساوی هم برای تیم کالدرون به ثبت رسیده است. پرسپولیس با ۱۸ گل زده چهامین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد و با دریافت هفت گل، سومین خط دفاعی برتر لیگ نوزدهم را به خود اختصاص داده است.

اما فصل پیش پرسپولیس با برانکو در چه وضعیتی بود؟ ابتدا باید یادآوری کرد که پرسپولیسِ برانکو درگیر مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا بود و پنجره نقل و انتقالاتی‌اش نیز بسته بود. با این اوصاف تیم برانکو دقیقا همین ۲۸ امتیاز را بعد از ۱۴ بازی دشت کرده بود. آنها ۱۴ گل به ثمر رسانده بودند و پنج بار دروازه‌شان باز شده بود. یعنی چهار گل کمتر زده بودند و ۲ بار نیز کمتر دروازه‌شان باز شده بود. تفاضل گل تیم کالدرون نسبت به تیم برانکو در وضعیت بهتری قرار داشت. پرسپولیس فصل قبل هفت برد داشت، هفت مساوی و بدون باخت. حالا اما ۲ برد بیشتر دارد، ۶ تساوی کمتر و البته چهار شکست بیشتر.

بیشتر بخوانید:

مخالفت استراماچونی با درخواست سپاهان

پروفسور تنها یک بار جلوتر از کالدرون

اما عملکرد برانکو در لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم چگونه بود؟ برانکو در لیگ پانزدهم تا پایان هفته چهاردهم ۲۲ امتیاز کسب کرده بود. در لیگ شانزدهم این رقم به ۲۷ رسید و سرانجام در لیگ هفدهم مرد کروات بهترین آمار را بر جای گذاشت و به امتیاز ۳۳ دست پیدا کرد. او تنها در یک فصل از کالدرون عملکرد بهتری داشت.

استرا بالاتر از پیرمرد آلمانی

در سوی مقابل اما استقلال شرایط متفاوتی دارد. با توجه به اینکه استرا در هفته‌های چهاردهم و پانزدهم کنار تیمش نبوده، عملکرد تیم تا پایان هفته سیزدهم سنگ محک قرار داده می‌شود. جایی که آبی‌پوشان موفق به کسب ۲۵ امتیاز شدند. هفت برد، چهار تساوی و ۲ باخت. ۲۶ گل زده و ۱۳ گل خورده و بهترین خط حمله لیگ برتر. استقلال فصل گذشته با وینفرد شفر تا پایان هفته سیزدهم ۲۱ امتیازی بود. آنها پنج برد، ۶ تساوی و ۲ باخت داشتند. ۲ برد کمتر، ۲ تساوی بیشتر و تعداد باخت مشابه. آبی‌ها با پیرمرد آلمانی تا پایان سیزدهمین بازی خود ۱۳ گل زده بودند و ۶ بار دروازه‌شان باز شده بود. آنها حالا ۲ برابر فصل قبل در این تعداد مسابقه گل زده‌اند و البته حدود ۲ برابر نیز گل دریافت کرده‌اند. با این حال تیم استرا نسبت به تیم شفر چهار امتیاز بیشتر کسب کرده است.

پرویز مچ مرد ایتالیایی را خواباند

استقلال در لیگ هفدهم با مثلث منصوریان، درموت و شفر تا پایان سیزدهمین بازی ۱۶ امتیاز دشت کرده بود. در لیگ شانزدهم با منصوریان ۱۸ امتیازی بود و در لیگ پانزدهم با پرویز مظلومی به عدد ۲۶ رسید، یعنی یک امتیاز بیشتر از تیم استراماچونی. آن تیم نیم فصل اول را با ۳۰ امتیاز به پایان رساند و حالا استقلال لیگ نوزدهم با ۲۹ امتیاز این کار را کرده است. باید دید سرانجام آنها به کجا خواهد انجامید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس