کد خبر 1020269
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
استراماچونی

تیم فوتبال استقلال بدون کادرفنی از دو بازی میانگین دو امتیاز کسب کرد تا بارقه‌های امید همچنان در دل هواداران این تیم روشن باشد.

به گزارش مشرق،هرچند این چهار امتیاز از بازی با تیم‌های ضعیف‌تر به دست آمد اما حداقل این حسن را داشت که آبی‌پوشان را با یک بازی بیشتر در پایان نیم‌فصل به‌عنوان صدرنشین نگه داشته و به‌عنوان قهرمان غیررسمی معرفی کند. همه اینها در حالی است که همچنان این تیم از کادرفنی بی‌بهره بوده و مشخص نیست آیا استراماچونی سرانجام با این تیم به همکاری‌اش ادامه خواهد داد یا خیر؟

در این بین شواهد حاکی از ادامه همکاری سرمربی ایتالیایی با استقلالی‌هاست، به این معنا که پول درخواستی استرا ظهر دوشنبه به حسابش واریز می‌شود و او که به ادعای خودش هنوز چمدان‌هایش را هم باز نکرده، طبق وعده اش با اولین پرواز به ایران بازخواهد گشت، اما آنچه حقایق می‌گوید درصدش پایین‌تر از شواهد است چون اینجا پای احتمالاتی به قصه استرا باز می‌شود که برای هواداران استقلال و تیمی که پس از سال‌ها رنگ صدرنشینی را دیده، هرگز جالب نیست؛ مثلا این احتمال که پول به حساب بنشیند و استرا برای ادامه کار به تهران نیاید و حتی بعدها نیز برای گرفتن باقی‌مانده پولش به فیفا هم شکایت کند!

در هر صورت امروز را باید روز سرنوشت استقلالی‌ها نامید؛ روزی که قرار است خیلی اتفاقات در این باشگاه مشخص شود. اگر استرا بیاید که قضیه مبهم در این باشگاه فقط به موضوع مدیرعاملی مربوط می‌شود و در این بین باید منتظر وزارت ماند تا مدیرعامل بعدی استقلال و جایگزین فتحی را مشخص کند؛ اتفاقی که دو شب پیش تا حدودی با آوردن اسم فتح‌الله‌زاده محقق شد اما شایعات و تکذیبیه‌های بعدی این قضیه را نیمه‌تمام گذاشت.

اما اگر استرا نیاید در آستانه دیدار حساس هفته شانزدهم این تیم مقابل ماشین‌سازی و از آن مهم‌تر دیدار حیاتی جام‌حذفی مقابل سپاهان، مشکل حضور جایگزین استراماچونی روی نیمکت هدایت استقلال به دغدغه اصلی آبی‌ها بدل شده و چه‌بسا به‌صورت مقطعی و فقط برای این دو بازی تصمیماتی از سوی هیات‌مدیره این باشگاه گرفته شود.هرچه هست امروز سرنوشت یا موعود برای استقلال فرا رسیده و به‌طور حتم حضور یا عدم حضور سرمربی ایتالیایی در تهران می‌تواند در ادامه روند این باشگاه تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

دوشنبه سرنوشت‌ساز برای استقلال

چرا برای بقیه شد، برای استرا نه؟

چگونگی انتقال پول به حساب استرا و تفاوت آن با سایر چهره‌های خارجی که پیش از این در ایران بوده‌اند یا هنوز در ورزش و فوتبال کشورمان فعالیت می‌کنند، سوالی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده. در این خصوص خیلی‌ها سوال می‌کنند که چطور بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی در همین دوره تحریم به فوتبال می‌آیند، پول خود را می‌گیرند و می‌روند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد؟

در این بین اگر فقط به پرونده خارجی‌های استقلال ورود کنیم، متوجه می‌شویم بیشتر آنها طی یکی، دو سال اخیر با پول نقد (دلار) که اصطلاحا به آن کَش گفته می‌شود، با باشگاه‌ها طرف حساب بوده‌اند و این پول را به‌صورت فیزیکی دریافت و آن را از کشور خارج کرده‌اند.

دیاباته مشکلی ندارد

شیخ دیاباته، ستاره خارجی استقلال برخلاف استراماچونی با مشکل مواجه نشده است. او هم می‌توانست قراردادش را به‌صورت نقدی دریافت کند اما 20 روز پیش با افتتاح یک حساب ارزی در ترکیه به مشکل انتقال پولش خاتمه داد تا حداقل استقلالی‌ها از این جهت با مشکل بزرگی مواجه نشوند.

شفر، برانکو و سایرین چگونه پول می‌گرفتند؟

وینفرد شفر و پسرش در مقاطع مختلف به این سبک (به‌صورت نقد در چمدان) از استقلال پول می‌گرفتند یا حتی ایسما، منشا و حتی پاتوسی نیز به همین روش با استقلال و مدیرانش طرف حساب بودند، اما استرا و وکلایش که مشخص نیست طی یک‌ماهی که با استقلال مذاکره می‌کردند تا مرد ایتالیایی سرمربی این تیم شود، چرا به این موضوع مهم اهمیتی نداده که حالا کار به‌جایی برسد که روش انتقال پول این مربی به دردسر قرن برای استقلال مبدل شود.

پیش از این نیز مربیانی مانند برانکو و حتی کالدرون یا به‌صورت نقدی از تیم رقیب پول دریافت می‌کردند یا با داشتن حساب در کشورهای عربی، مشکل انتقالی برای حقوق و مزایای خود نداشتند و این در حالی است که استقلالی‌ها نیز این ادعا را مطرح کردند که بعد از بازی با سپاهان در لیگ برتر، برای استرا و سه دستیارش بلیت رفت و برگشت به ترکیه و اقامت در این کشور را تهیه کردند تا آنها در این کشور همسایه یک حساب ارزی برای خود باز کنند که درنهایت این اتفاق رخ نداد.

در هر صورت این روزها دوست داشتن هواداران و فکر به استقلال در مصاحبه‌های استرا، ورد زبان این مربی است؛ اما او هرگز به این سوال پاسخ نمی‌دهد که اگر واقعا چنین علاقه‌ای وجود داشت، چرا او و دستیارانش حاضر نشدند با افتتاح یک حساب ارزی در ترکیه، این مشکل را برطرف کنند تا امروز فقط صحبت از صمیمیت و صفا و علاقه‌مندی به تیم و هوادارانش نباشد.

آخرین خبر

در هر صورت از آخرین وضعیت استرا خبر می‌رسد اگر تا ساعت 12 ظهر امروز به وقت تهران، به حساب مربی ایتالیایی پولی واریز شود، او و دستیارانش با اولین پرواز به تهران بازگشته و مقابل ماشین‌سازی هدایت این تیم را عهده‌دار خواهند شد اما اگر ظهر، عصر شود و همچنان پولی در کار نباشد، باید قضیه سرمربی ایتالیایی استقلال را مختومه اعلام کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    3 2
    شفر عمر فوتبالیش تموم شده. استراماچونی تازه اول جوونیشه و کلی آرزو داره. مسلما استرا خیلی کمتر از شفر ریسک می کنه.
  • محمدیان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    2 2
    حرفت مفت ارزش نداره به قول سید جلال می گفت کجا کی پول گرفته نه بانکو نه کالدرون هیچ کدوم پول نگرفتن
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    1 0
    این همه پول را بابت چی بدن؟!! خاصیت فوتبال مگه چیه که این همه پول توش هدر میره؟ اگه ورزشه که صدها رشته ورزشی بهتر و سالمتر از فوتبال هست
  • عباس IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    2 0
    باسلام به نظر من باتوجه به موضعگیری های دولتی ها ، هواداران را به سمت این میبرن که باید فشار به نظام آورده بشه تا fatfتصویب بشه تا بتونیم پول مربی رو بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس