زنان مهاجر

وضعیت زنان مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به دلیل فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی بسیار وخیم گزارش شده است.

به گزارش مشرق، زنان مهاجر بیماری که از تومور مغزی، سرطان رحم، کیست‌های دردناک و... رنج می‌برند، در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا روزها و گاه تا بیش از یک ماه باید منتظر ملاقات با پزشک باشند.

به گزارش هافینگتن پست، زنان مهاجر دارای مشکلات جدی پزشکی بازداشت شده در مرزهای آمریکا می‌گویند گاه برای ملاقات با پزشک عمدتا غیرمتخصص روزها و حتی بیش از یک ماه باید منتظر بمانند.

بیشتر بخوانید:

شمار بالای کودکان مهاجر جدا شده از خانواده در مرزهای آمریکا


مهاجران زن مبتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند تومور مغزی و کیست‌های دردناک، از مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در مراکز بازداشت اداره اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا محروم هستند.


گزارش‌های وحشتناکی از رنج این زنان در بازداشتگاه‌های مرزی منتشر شده است. یکی از زنان مهاجر که به دلیل آسیب دیدگی قادر به حرکت نبود، فقط با داروهای مسکن درمان می‌شد. یک زن دیگر که دچار تومور مغزی بود به دلیل عدم درمان، دردهای وحشتناکی را تحمل می‌کرد؛ در نهایت اداره اعمال مهاجرت، پزشکی را برای درمان وی معرفی کرد که زبان این زن ونزوئلایی را نمی‌دانست.
 
در برخی از موارد، مقام‎های بازداشتگاه‌ها ضمن رد درخواست درمان از سوی این زنان، آنان را متهم به دروغگویی می‌کنند و شدت درد، این زنان بیمار را ناچار به خودکشی می‌کند.

اداره اعمال مهاجرت و گمرگ آمریکا به درخواست هافینگتن پست در این زمینه پاسخی نداد.

در سال جاری میلادی چند نفر از مهاجران شامل ۶ کودک، جان خود را در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی از دست دادند؛ کوچک‌ترین این افراد، نوزاد ۲۱ ماهه‌ای بود که در اثر عفونت تنفسی جان باخت.

انتشار تصاویر و ویدئوهای مربوط به برخورد پلیس آمریکا با مهاجران در مرزها سبب بروز موج جدیدی از خشم مردمی شده است.

پزشکان بر این باور هستند که بازداشت تاثیری منفی بر سلامت مهاجران دارد؛ این تاثیر منفی برای مهاجران دو چندان است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    1 0
    با اینکه ترامپ از دید مسلمانان فردی خبیث و بدذات است ولی توانسته با غارت مسلمانان برای ملت خود افزایش سرمایه و اقتدار و رفاه ایجاد کند و احتمال پیروزی اش بالای 80 درصد است و همه رهبران دنیا باید برای رفاه خود و مردمش سایر ملل را بچاپند و افراد بیخاصیت و اهل مذاکره و هتل و کبابخوری را تائید نکنند. مگر بحث کردن هم مسئولیت و کار محسوب میشود که 8 سال ادامه یابد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس