برهم صالح

رئیس‌جمهور عراق از رئیس پارلمان این کشور خواسته که به منظور معرفی کاندیدای نخست‌وزیری، بزرگترین فراکسیون پارلمان را تعیین کند.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور از وی خواسته تا بزرگترین فراکسیون پارلمان را جهت معرفی کاندیدای نخست‌وزیری تعیین کند.

بیشتر بخوانید:

نظر حکیم درباره گزینه نخست وزیری عراق

تمام خیابان‌های بغداد بازگشایی شد

به گزارش العراقیه، در نامه رسمی که صالح به الحلبوسی ارسال کرده، آمده است: «از ریاست پالمان عراق می‌خواهم که بزرگترین فراکسیون را جهت معرفی کاندیدای نخست‌وزیری، طبق ماده 76 قانونی اساسی، مشخص کند».

با توجه به استعفای دو هفته پیش عادل عبدالمهدی (۸ آذرماه) از سمت نخست‌وزیری عراق،‌ رئیس‌جمهور این کشور موظف است پس از 15 روز از تاریخ اعلام استعفای عبدالمهدی،‌ کاندیدای بزرگترین فراکسیون پارلمان برای تصدی سمت نخست‌وزیری را معرفی کند، لذا برهم صالح در پی اتمام مهلت قانونی، تصمیم گرفته این نامه را برای الحلبوسی ارسال کرده است.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق حدود دو هفته پیش در پی استعفای عبدالمهدی که اکنون رئیس دولت پیشبرد امور است، در نامه‌ای خطاب به برهم صالح رئیس جمهور این کشور درخواست کرده بود که ظرف 15 روز تکلیف نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور را مشخص کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس