روزنامه های اصلاح طلب 24 آذر

یکی از مدیران وزارت خارجه دولت اصلاحات نوشته است: واهمه ایران از مذاکره یک نقطه ضعف است و اگر «آبه» توانست موقعیتی را فراهم کند باید مذاکره با آمریکا آغاز شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** الویری: نجفی کارنامه درخشانی داشت

«مرتضی الویری» شهردار اسبق و عضو کنونی شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «در مورد آقای نجفی، ما به آن نجفی رأی دادیم که پیشینه اش در وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه درخشان بود و هرکجا مسئولیت داشت، موفق عمل کرده بود؛ ما به آن نجفی رأی دادیم که شائبه فساد مالی یا فساد اخلاقی به هیچ وجه در کارنامه اش نبود».

یکی از ویژگی های اصلی اصلاح طلبان، آلودگی شدید به رفتار قبیله‌ای و باندی است.

«عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب پیش از این در اظهارنظری قابل تأمل، «محمد علی نجفی» را نماد تکنوکراسی سالم و کارآمد پس از انقلاب نامیده بود! همچنین روزنامه همشهری-ارگان شهرداری تهران- پیش از این در مطلبی نوشته بود: «برای نجفیِ جنتلمن و خوشنام و نخبه پاپوش دوخته بودند»!

محمد علی نجفی که سابقه وزارت در دولت اصلاحات و شهرداری تهران در دوره فعالیت شورای شهر اصلاح طلب و ریاست سازمان میراث فرهنگی در دولت روحانی را نیز داشته است، در خرداد سال جاری مرحومه «میترا استاد» همسر دوم خود را که ۳۰ سال از وی جوانتر بود با سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

در روزهای گذشته حکم نجفی صادر شد. بر همین اساس ۶ سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و ۳ ماه حبس نیز برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای «محمدعلی نجفی» صادر شده است.

لازم به ذکر است که با بخشش اولیای دم، شهردار اسبق از قصاص رهایی یافت.

نجفی، از جمله مدیران تکنوکرات در جریان اصلاح طلب است که حتی گزینه این طیف برای ریاست جمهوری در سال ۹۲ نیز بود. وی هم در دوره وزارت در آموزش و پرورش و هم ریاست بر سازمان برنامه و بودجه و همچنین دوران ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران، کارنامه بسیار ضعیفی داشته است.

** چاره ای جز نرمش مقابل آمریکا نداریم

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه دولت اصلاحات با عنوان «فرصت "آبه" را از دست ندهیم» نوشت: «اگر یک زمانی ترامپ هر ۱۲ شرط مایک پمپئو را کنار گذاشت و بارها اعلام کرد که بدون هیچ پیش شرطی حاضر است با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو کند و به روایت آقای روحانی ۱۷ بار تلاش شد که آمریکا با ایران مذاکره کند، در حال حاضر اما شرایط متفاوت است. برخورد سرد ترامپ با لودریان که برای احیای طرح مکرون تلاش می‌کرد نیز بیانگر همین تغییر معادله قدرت است. علت این تغییر به اتفاقات آبان ۹۸ و پروپاگاندای برخی کشورها بازمی‌گردد؛ چرا که آمریکایی‌ها به غلط باور کرده‌اند به سبب فشار حداکثری امکان فروپاشی از درون یا مذاکره در شرایط ضعف بیشتر وجود دارد. خوشبختانه مسأله آبان ۹۸ پایان یافت اما اگر تصور می‌کنیم این شرایط ثبات نسبی می‌تواند استمرار داشته باشد، کاملا در اشتباهیم؛ زیرا ادامه این روند اوضاع را برای ایران سخت‌تر خواهد کرد».

قربان اوغلی در ادامه نوشت: «کنترل یک ملت تنها با تکیه بر قدرت سخت ممکن نیست و باید هرچه سریع‌تر تغییری جدی در شرایط به وجود آید، به خصوص آنکه شرایط اقتصادی ما روزبه‌روز سخت می‌شود. اگر می‌خواهیم میانجیگری ژاپن موفقیت‌آمیز باشد، باید دو طرف نرمش‌هایی داشته باشند. کراراً تأکید کرده‌ام که ایران نباید با هیچ مذاکره‌ای مخالفت کند؛ چرا که مذاکره نه شکست است و نه تسلیم، بلکه ابزاری دیپلماتیک برای پیشبرد اهداف و حفاظت از منافع ملی است. واهمه ایران از مذاکره یک نقطه ضعف است و اگر «آبه» توانست موقعیتی را فراهم کند باید مذاکره با آمریکا آغاز شود».

این روزنامه اصلاح طلب در شماره امروز در یادداشت دیگری با عنوان «ایران و آمریکا در جستجوی منافع همپوش» به قلم «یوسف مولایی» که پیش از این مشاور «آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی بود، نوشت: «کاهش سطح تنش در منطقه[برجام منطقه ای] می‌تواند بخشی از توافق میان ایران و آمریکا باشد و اگر ادامه پیدا کند، گام به گام جلوتر می رود».

ذوق زدگی اصلاح طلبان درباره مذاکره با ترامپ در حالی است که «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا دیروز در اظهارنظری گستاخانه گفته بود: «تحریم ها و مجازات‌های اقتصادی علیه ایران را فقط هنگامی بر می داریم که ایران شرط‌های اصلی واشنگتن را بپذیرد».

پیش از این مقامات آمریکایی بارها شروط اصلی خود را مطرح کرده بودند. محدودیت گسترده در توان موشکی ایران، توقف مبارزه با تروریسم از سوی ایران در منطقه، توقف دائمی صنعت هسته ای- صنعتی پرکاربرد که تنها در یک قلم، داروی بیماران خاص در کشورمان را تأمین می کند-، پذیرش مدل حقوق بشر آمریکایی، توقف تمامی صنایع قدرت ساز علمی، تغییر قانون اساسی و...از جمله شروط گستاخانه و سلطه گرانه آمریکاست.

طیف اصلاح طلب بدون توجه به تجربه تلخ برجام مدعی است که باید نرمش به خرج داده و با ترامپ به توافق برسیم.

لازم به ذکر است که ژاپن در حالی نقش واسطه میان ایران و آمریکا با ادعای احقاق حقوق کشورمان را ایفا می کند که چندی پیش «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور در کنگره آمریکا از واشنگتن به‌خاطر نقش ژاپن در جنگ جهانی دوم عذرخواهی کرد! وی به‌عنوان نخست‌وزیر کشوری که شهرهایش با ۲ بمب اتمی ‌آمریکا نابود شده‌اند خطاب به آمریکایی‌ها گفته بود: «من با تمام احترام، تسلیت و همدردی ابدی‌ام را به تمام آمریکایی‌هایی که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند اهدا می‌کنم»!

** اصلاحات از آرمان های مردم جانانه دفاع کرده است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمد کاظمی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نوشت: «متاسفانه تعیین صلاحیت‌ها بعضا تا نوع فکر و عقیده و سلیقه و حزب و گرایش داوطلبان نمایندگی پیش می‌رود و از قضا اغلب اصلاح‌طلبان را دربرمی‌گیرد. اصلاح‌طلبانی که به اتفاق در میان اپوزیسیون برانداز از عوامل اساسی عدم آسیب جدی به نظامند و حداقل ۲ دهه است که اصلی‌ترین هدف تهمت و حمله همه‌جانبه معاندان قرار گرفته‌اند. حجم حمله به رییس دولت اصلاحات و شخصیت‌ها و نزدیکان و موافقان وی در هر مناسبتی باورکردنی نیست و آیا جفایی بزرگ‌تر از اینکه همین دلسوزان که در همه مراحل انقلاب حضور داشته از آرمان‌های مردم جانانه دفاع کرده‌اند با بی‌مهری‌های درونی و حملات خصمانه بیرونی روبه‌رو شوند و از خدمت ضروری‌شان جلوگیری شود؟».

این نماینده اصلاح طلب مجلس مدعی شده است که «اصلاح طلبان در همه مراحل انقلاب حضور داشته و از آرمان‌های مردم جانانه دفاع کرده‌اند»! این ادعا در حالی است که چندی پیش «مصطفی تاجزاده» از فعالین اصلاح طلب و از محکومین فتنه ۸۸ گفته بود: «خیلی از حرف های ما و براندازها یکی است».

وی همچنین پیش از این در اظهارنظری قابل تأمل گفته بود که «اکثر اصلاح‌طلبان اعتقادی به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ندارند، از گذشته پشیمانند و معتقد به برجام منطقه‌ای هستند».

«نجفقلی حبیبی» از دیگر فعالین اصلاح طلب نیز پیش از این گفته بود: «از راه‌های اصلاحات، براندازی مسلحانه است که البته به این دلیل که راهیست پر هزینه! اصلاح‌طلبان تمایلی برای استفاده از آن ندارند و به راه‌های مدنی فکر می‌کنند».

همچنین «عیسی سحرخیز» مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت اصلاحات در اظهارنظری مشابه گفته بود: «بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به [امام] خمینی ندارند» .

طیف اصلاح طلب پیش از این و در جریان فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، از هدف مشترک خود با براندازان رونمایی کرده بود. آنجا که با دروغ تقلب، قانون را زیر پا گذاشته و در ادامه شعار حذف جمهوری اسلامی سر دادند و تأکید کردند فراتر از بهانه انتخابات، اصل نظام نشانه و هدف آنهاست.

در اغتشاشات دی ماه ۹۶ و همچنین اغتشاشات آبان ۹۸ نیز برخی اصلاح طلبان علناً از عناصر آدم‌کش و آشوبگر حمایت کردند؛ در حالی که این اوباش، بانک، پمپ بنزین، آمبولانس، ماشین آتش نشانی، پایگاه اورژانس و خودرو و مغازه های مردم را آتش زده و در اقدامی شنیع، قرآن و پرچم ایران را نیز آتش زدند. اوباش همچنین افراد بی‌گناه و حافظان امینت را نیز به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    21 1
    هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      17 1
      نجفی هفت تیرکش آبروی نداشته اصلاح طلبان را بُرد.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      10 3
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    14 1
    آقای بی خاصیت شش سال نرمش کم بود؟
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      10 0
      عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
  • راهكار عملي IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 9
    بايد كف پاي ترامپ را بليسيم .
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      10 0
      کلا خاک برسرت.!!!
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      10 0
      از سنگ توالتش شروع کن چون لیاقت امثال شما بیشتر از این نیست
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      10 0
      چقدر زشت وکثیف.!!!
    • ربذه IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      3 0
      اشکال نداره کلا سگهای آمریکایی از این کارها می کنند.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    15 1
    اخه چقدر ادم باید احمق باشه این همه خباثت امریکارا نبینه بدون تعیین حد یقف آمریکا بگه چاره ای جز نرمش نداریم اقای الویری امریکا برای دادن امتیاز اگه.... خواست نرمش نشان میدی
  • بابک US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    10 10
    زوده بابا... هنوز که دلار، صد هزار تومن و تورم، هزار درصد نشده... هنوز که تعداد خانواده های داغدار اعتراضات، میلیونی نشده اند... زوده هنوز... کل مملکت که به فنا رفت، نرمش فوق قهرمانانه رو استارت بزنید... آره بابا جون... شما که استاد هنر فرصت سوزی و هنر ایران-بر-باد-دهی هستید...
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      14 1
      نتیجه برجام تون تشدید تحریم ها و دلار 19 هزار تومانی و پراید 50 میلیونی و گوشت 120 هزار تومانی و برنج 25 هزار تومانی شد خجالت بکشید.
  • US ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    13 2
    تسلیم آمریکا شود و هرچه گفت چشم بگویید شاید لقمه نانی به شما داد. خاک بر ایرانی های نوکر صفت
    • علی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      5 2
      حداقل با آیپی آمریکا ندای آمریکاستیزی سر نده، اگه آمریکا زندگی میکنی خیلی جای تامله که چرا نظام مقدس رو ول کردی و رفتی اونجا... اگه هم فیلترشکن زدی که بازم جای تامله که وقتی سایتی رو نظام مقدس فیلتر کرده تو ضد اون میخوای عمل کنی.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    15 1
    چرا اصلاح طلب ها اینجوری هستند؟ انگار مثل یک ربات که هیچ اختیاری از خود ندارد و از برنامه ریزی کامپیوتری تکرار می کنند که جز نرمش مقابل امریکا راهکار دیگری نداریم با اینکه قبلا چند باز ازمودیم این راه را؟
  • محمد IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    15 1
    راستش من خجالت کشیدم که زمانی این عموقربان اوغلی دروزارت خارجه کاره ای بوده حتما خارجیها دستش می انداختن
  • رضا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 0
    نحفی گلوله ای به سوی همسرش شلیک کرد که از درخشندگی وان حمام را مشعشع کرد. عملکردش خیلی درخشان بود.
  • جمال از هامبورگ IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    6 1
    تا تفکر مسموم به اصطلاح خودشان اصلاح طلب ولی در واقع خفت طلب از این مملکت برچیده نشود ، شرایط کشور عادی نخواهد شد
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 1
    دوباره یکی از این اسهال طلبها موادی قرصی زده وتوهم زده هزیان می گوید شب هم زیاد خورده بالا آورده چرت پرت وز وز می کند آمریکا خداوکیلی چقدر خرمگس دارد که برای حمایتش وز وز می گنندواما در جواب این خرمگسهای وز وزو باید گفت نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    10 0
    مرگ بر نفاق وفساد...!!!
  • امیرمحمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    9 1
    بعضیا از روی نادانی یه حرفی میزنن شما بدل نگیرین،بخدا ما حاضریم حتی از گرسنگی بمیریم ولی تن به ذلت ندیم شمام نامردید اگه باروباه مذاکره کنید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    7 1
    هرچه احمق تر و منافق تر اسهال طلب تر هرچه وطن فروش خار ذلیل ترزبون تر ترسو تر اسهال طلب تر
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    9 0
    حتما قتل هم بهترین بخش پرونده درخشان نجفی است.!!!
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      6 0
      نجفی هفت تیرکش چرا اعدام نشد ؟!
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 1
    چاره ای جز مرگ بر آمریکا نداریم.!
  • منصور IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    9 0
    الویری و زیباکلام کوتوله هایی هستند که هر دو میتوانند نمونه ای از کوتوله های مغزی و روحی باشند . این دو نفر که اسم خودشان را بطور کاذب و قلابی سیاستمدار یا تئوریسین گذاشته اند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    8 0
    جناب آقای رئیسی این جماعت کشور را نابود و ملت را گرفتار کرده اند به خاطر خدا صرفا به اموال و داراییشان همچنین دریافتی نجومی از کیسه بیت المال رسیدگی و مراتب را به اطلاع مردم برسانید..
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    3 1
    ۲۱:۴۹برو از خانواده میترا استاد بپرس که بخشیدندش.؟!
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    7 1
    خاک بر سر ذلت پذیرتان.ما ایستاده این
  • DE ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 1
    چاره‌ای جز نرمش مقابل آمریکا نداریم//خب شما خودت برو نرمش کن.
  • DE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    4 0
    نرمش یعنی ذلت و از دست دادن نیروی دفاعی که هیچ عقلی اونو نمی پذیره!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    5 0
    مرگ بر اصلاح طلب نجس....
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    6 0
    شما برو خم شواز ملت مایه نگذار
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    5 0
    اصحالات میزان نیست بلکه درحال رفتن به فاضلاب است
  • مرصاد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    4 0
    سیاسیون حقیر غربزده اصلاح طلب !!
  • حلال زاده IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان راقرآن کریم به بهترین وجه معرفی می کند آنجا که میگویند ما اصلاح گرانیم میفرماید شما مفسد هستید ولی نمیدانیدیا شعور نمیکنید.
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    اصلاح طلب بی غیرت ، مایه ننگ و سرافکندگی هستش، خدا لعنتشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس