کد خبر 1020030
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

در هر جای جهان به نظاره بنشینید و وسایل نقلیه مختلف را به قیاس بگذارید، به راحتی پی خواهید برد که قطار ایمن ترین وسیله نقلیه در بین سایر وسایل نقلیه است. بسیاری از توریست ها، گردشگران و مسافران به دلیل امن بودن این وسیله نقلیه با تهیه بلیط قطار به مسافرت های خود می پردازند. بسیار اندک خواهید دید که قطار دچار حادثه شود و تلفات مالی و جانی زیادی را در حوادث مختلف در بر داشته باشد. اما با این وجود این وسیله نقلیه همانند سایر وسایل مانند هواپیما، اتوبوس، خودروی شخصی و کشتی حوادثی را به دلایل مختلف نظیر بلایای طبیعی، نقض فنی و رعایت نکردن ایمنی به خود دیده است.

برخی از این حوادث به دلیل تلفات بسیار زیاد سر تیتر رسانه های متنوع مکتوب و تصویری شده اند. ما در این مطلب به چند مورد از حوادثی که کمتر در قطارها مشاهده شده خواهیم پرداخت. شاید برای شما نیز این حوادث از ایمن ترین وسیله نقلیه جهان جالب به نظر برسد، با ما همراه باشید.

پر تلفات ترین حادثه ریلی در تاریخ

اگر مرگبارترین حادثه قطار در جهان را مرور کنید به اولین گزینه ای که بر خواهید خورد، حادثه قطار کوئین آف دِسی لاین (Queen of the Sea Line) در سریلانکا است. این قطار در سال 2004 در حادثه جان 1700 شهروند سریلانکایی را گرفت. جالب است بدانید این قطار در ایام تعطیلات کریسمس و با امواج سونامی سرنگون شده است.

دومین حادثه ریلی پر طرفدار در دنیا

دومین حادثه پرتلفات در دنیا به وسیله قطار، در رومانی رخ داد. قطار E-1 سیوریا (Ciurea) در رومانی در سال 1917 جان 850 نفر را گرفت و کام این افراد را با مرگ آشنا کرد. با توجه به عصر جدید و تکنولوژی های به کار رفته در قطار چنین حادثه هایی رخ نخواهد داد. با توجه تکنولوژی های به کار رفته خرید بلیط قطار خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

مرگ 750 نفر در اثر برخورد نکردن قطار با یک گاو

مورد بعدی که به آن خواهیم پرداخت، قطار بیهار (Bihar) هند است. حادثه این قطار یکی از بدترین وقایع طول تاریخ در بشریت را رقم زد. سال 1981 قطار بیهار (Bihar) در حال گذر از ایالتی در هند بود که ناگهان راننده قطار ترمز را کشید و موجب واژگونی قطار شد. جالب است بدانید، در این حادثه که جان 750 نفر را گرفت، دلیل اصلی ترمز وجود گاو بر روی ریل قطار بوده است. مردم هند گاو را منبع خیر و خوبی دانسته و برای آن احترام بسیار زیادی قائل خواهند بود. امیدواریم در عصر ارتباطات مسافران و توریست هایی که به هند سفر می کنند، رزرو بلیط قطار خود را با خیالی آسوده انجام دهند.

مرگی با توقف مرموز

اگر عجیب ترین حادثه قطارها را مورد بررسی قرار دهیم، حادثه قطار باری شماره 8017 در صدر همه حوادث ها قرار دارد. این حادثه در سال 1944 رخ داد. قطار باری شماره 8017 ایتالیا در حالی که با خود مسافرانی را نیز حمل می کرد، به ناگاه ایستاد که دلیل محکمی تا به امروز برای این توقف پیدا نشده است. بعد از توقف گاز مونواکسید کربن در واگن ها نشت کرد و حدود 560 نفر از افراد ایتالیایی تبار را به کشتن داد. قطارهای محدودی در طول تاریخ مسافران را با کام مرگ آشنا کردند. اگر به تاریخ این وقایع توجه کنید، در زمان هایی رخ داده است که تکنولوژی های جدید روی کار نیامده بودند. امروزه قطارها توانسته اند، با علم و تکنولوژی روز دنیا همساز شوند و به عنوان ایمن ترین وسیله نقلیه دنیا خود را به جهانیان بشناسانند. با انتخاب قطار از هر گونه حوادثی در امان خواهید بود. خرید بلیط قطار خود را از سایت تیک بان با اطمینان انجام دهید. این سایت یکی از معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار است.‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس