نیوزویک

نشریه آمریکایی نیوزویک، در مقاله ای با اشاره به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، عواقب خطرناک آن را مورد بررسی قرار داد و از احتمال ظهورمجدد داعش خبر داد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی نیوزویک، در مقاله ای با اشاره به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، عواقب خطرناک آن را مورد بررسی قرار داد و از احتمال ظهورمجدد داعش خبر داد.

نیوزویک نوشت: با وقوع اعتراضات گسترده در ایران، این نگرانی در حال افزایش است که سقوط جمهوری اسلامی می تواند به فاجعه‌ای در منطقه و ظهور دوباره دشمنی بزرگ برای ایالات متحده یعنی داعش شود.

بیشتر بخوانید:

رکوردزنی رضاپهلوی در خیانت

ادعاهای ضدایرانی مقام‌های آمریکایی همزمان با دیدار نتانیاهو و پامپئو

ناآرامی‌ها در ایران، همراه با تحریم های فلج کننده آمریکا و کارزارهای پرهزینه ترامپ در خاورمیانه، کسانی که برای اصلاح حکومت از داخل کشور تلاش می‌کنند را خشمگین کرده و فرصتی را برای دشمنان ایران چه در داخل و خارج از کشور ایجاد نموده تا از این اختلاف و آسیب پذیری سوء استفاده کنند.

عباس اصلانی، محقق مهمان در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه مستقر در استانبول و سردبیر صفحه اول روزنامه ایران به نیوزویک گفت: "گروه های مختلف مخالف با دولت ایران، از جمله داعش، جدایی طلبان یا گروه های دیگر، از هرگونه ناآرامی در کشور استفاده کرده و خواهند کرد."

وی افزود: "آنها می توانند راهی در این شرایط پیدا کنند تا آسیب‌های بیشتری به کشور وارد شود. این محدود به گروه‌ها نخواهد بود، بلکه برخی از کشورهای خارجی نیز در داخل و خارج از منطقه نیز از این فرصت برای تضعیف یا تغییر حکومت در ایران استفاده خواهند کرد و بی ثباتی را برای کشور به ارمغان می آورند".

ایران در مقابل دشمنان خارجی و داخلی خود ثابت قدم مانده و کمتر کسی انتظار سقوط کامل را دارد.

برای ایران، مبارزه با داعش همیشه یک امر حیاتی بوده است. درست هنگامی که پنتاگون هماهنگی خود را در ژوئن ۲۰۱۴ آغاز کرد، ایران اکثراً نظامیان خود را در عراق و سوریه بسیج کرده بود.

مشارکت آنها در برقراری توازن در میدان نبرد علیه تروریست ها، بسیار موثر و حیاتی بود.

راجر شاناهان ، مدیر سابق مرکز مطالعات جنگ زمینی ارتش استرالیا گفت:" ارائه پشتیبانی لجستیکی و مشورتی برای نیروهای شبه نظامی عراقی که با داعش در عراق نبرد می کردند به ویژه در اوایل جنگ توسط ایران بسیار حیاتی بود."
در نبرد با داعش در خارج از کشور، ایران توانست به از بین بردن داعشی ها کمک کند و و یک محورمقاومت علیه اسرائیل، عربستان و آمریکا ایجاد کند. تأسیس این محور مقاومت به عنوان یک پیروزی بزرگ استراتژیک است.

همه کارشناسان حاضر در مصاحبه به نیوزویک گفتند که آنها به رغم کمپین "فشار حداکثر" ایالات متحده علیه ایران، احتمال سقوط جمهوری اسلامی در آینده نزدیک را بعید می‌دانند.

این موضوع ممکن است لزوما برای واشنگتن، چیز بدی نباشد؛ آمریکا بارها و بارها آموخته است که از دست دادن کنترل یک دشمن، غالباً عواقب گسترده ای را به همراه دارد: از به راه افتادن موج پناهجویان و ظهوردشمنان جدید و قدرتمندتر، تا دخالت‌های نظامی پرهزینه.

هرگونه تزلزل جدی در بنیان‌ حکومت ایران، کشوری که بیشتر از سه کشور جنگ‌زده همسایه‌اش جمعیت دارد، تبعات جدی و ویرانگری مانند ظهور دوباره داعش را در پی خواهد داشت.

به ‌نظر می‌رسد ایران تاکنون موفق شده که تهدید داعش را کنترل کند، اما وخامت اوضاع اقتصادی در سایه منازعات سیاسی می‌تواند زنگ خطر ظهور داعش در این کشور را به صدا درآورد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    1 11
    اینقدر ضعیف شدیمه؟؟؟
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      5 1
      اینا همه اش تبلیغاته دارن از هر روشی استفاده میکنن که اینجا رو بی ثبات نشون بدن حتی شده با چهره های دوستانه و مثلا خیرخواه
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      10 2
      باور کنین بیشترین شدت ضعف و بی ثباتی برای آمریکا و سایر کشورهای غربی حادث شده همین حالا فرانسه دو هفته است تعطیله اما هیچکس از بی ثباتیش حرف نمیزنه، نیوزویک هم داره یه جور نقش پلیس خوب رو بازی میکنه با هر ترفندی که شده میخوان اینجا رو بی ثبات نشون بدن
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    7 1
    سقوط جمهوری اسلامی!! این آرزو را بگور خواهید برد -
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    6 1
    نه خیر انقدر قوی شدیمه که از ترس چنین مقالاتی می نویسند .
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 3
    در ایران با این جنایت ها و قتل عامها که می شود داعش لنگ میاندزد و کم می آورد.
  • سیدمهدی IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    4 0
    چراغ راه ما،،،،،،،،،رهبر ماست،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،والسلام...........،،،،،....
  • ع, ف IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 0
    دقیقا همینطوره صد درصد. ازرفتاروتفکرات غلط ادمهاپدیده های اجتماعی شکل میگیرند.ووپدیده ها همیشه برحقند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس