یحیی سریع

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی ارتش برای پاسخگویی هرگونه «حماقت متجاوزان» تاکید کرد و سازمان ملل را مسئول تشدید حملات ائتلاف سعودی به سواحل غربی یمن دانست.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در یک نشست خبری در صنعاء از تشدید حملات ائتلاف سعودی به غرب یمن خبر داد و گفت، سازمان ملل مسئول این موضوع است.

بیشتر بخوانید:

ششمین هواپیمای جاسوسی سعودی هم سرنگون شد

سریع توضیح داد که با وجود توافق سوئد، «متجاوزان همچنان به محاصره خود علیه شهرستان الدریهمی استان الحدیده» در غرب یمن «ادامه می‌دهند و مانع ورود مواد غذایی و دارویی به این شهرستان می‌شوند».

به گزارش شبکه خبری المسیره، یحیی سریع تصریح کرد: «ائتلاف سعودی از ابتدای توافق آتش‌بس در الحدیده تاکنون، ‌۳۰۹۰۳ بار  آتش‌بس را نقض کرده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که از ابتدای این توافق، ۱۷۵ نفر از شهروندان یمنی کشته و ۴۸۱ نفر از جمله ده‌ها زن و کودک زخمی شده‌اند.

وی در ادامه بر آمادگی نیروهای ارتش یمن برای پاسخگویی به هرگونه حماقت و تجاوزات ائتلاف سعودی تاکید کرد و شورای امنیت و سازمان ملل را مسئول این حماقت‌ها و تشدید حملات آن به الحدیده دانست.

طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ ۲۲ آذر ماه سال گذشته، قرار بر این بود که طرفین باید نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی خارج کنند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است.

این در حالی است که سازمان ملل به طور رسمی خروج نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرده بود اما برای خروج طرف سعودی اقدامی نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس