کد خبر 1019795
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
جلیقه زردها فرانسه معترضان خشونت مکرون

معترضان به نظام سرمایه‌داری برای پنجاه‌ و هفتمین هفته پیاپی در اعتراض به نظام سرمایه‌داری وارد خیابان‌های پاریس شدند.

به گزارش مشرق، روز شنبه معترضان فرانسوی ضدنظام سرمایه‌داری برای پنجاه و هفتمین هفته متوالی وارد خیابان‌های شهر پاریس شدند.

ببینید:

فیلم/ ادامه اعتصاب فلج کننده در فرانسه

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که حدود یک ماه از سالگرد این اعتراضات هفتگی علیه نظام سرمایه‌داری می‌گذرد.

این تظاهرات از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۹۷) و در اعتراض به افزایش برخی مالیات‌ها آغاز شد اما علی‌رغم عقب‌نشینی دولت از این تصمیم، اعتراضات با تقاضاهایی جدیدتر ادامه پیدا کرد.

در این مدت، دستکم ۱۰ نفر کشته، و صدها تن زخمی شده‌اند. ۲۴ نفری که دستکم یک چشم خود را از دست داده‌اند و پنج نفری که یک دست خود را از دست داده‌اند، از جمله زخمی‌های سرکوب این اعتراضات توسط پلیس فرانسه هستند. نیروهای امنیتی فرانسه بیش از ۱۰ هزار نفر را هم بازداشت کرده‌اند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز پس از یک هفته اعتصابات سراسری، حدود ۳۳۹ هزار نفر در سراسر فرانسه در اعتراض به سیاست‌های جدید دولت پاریس در تغییر نظام بازنشستگی تظاهرات برپا کردند. 

با اینکه اعتصابات گسترده در فرانسه همچنان ادامه دارد، شماری از کارکنان بخش حمل‌ونقل عمومی این کشور بر سر کارهای خود بازگشته‌اند. اما تعطیلی اکثر خطوط مترو پاریس همچنان ادامه دارد و در خطوطی که دایر هستند نیز ازدحام بالایی مشاهده می‌شود.

در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از حمل‌ونقل ریلی بین شهری فرانسه نیز در تعطیلی کامل به‌سر می‌برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس