کد خبر 1019646
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
‌

معاون وزارت گردشگری و محیط زیست اتریش با اشاره به تبادلات علمی که بین ایران و اتریش در حوزه محیط زیست وجود دارد، از افزایش فعالیت دو کشور در حوزه طبیعت‌گردی خبر داد.

به گزارش مشرق،  گونتر لیبل (معاون وزارت گردشگری و محیط زیست اتریش) با تاکید برآنکه این وزارتخانه در اتریش به مباحث محیط زیست، گردشگری و طبیعت گردی اهمیت می‌دهد و این موضوعات را دنبال می‌کند، گفت: در اتریش، ۶ پارک ملی و ۵۰ سایت محلی داریم و پارک‌های ملی ما در توسعه اکوتوریسم نقش‌آفرینی می‌کنند.

او ادامه داد: فعالیت‌های ما در حوزه طبیعتگردی به گونه‌ای‌ست که طی دو دهه گذشته بیش از ۱۰۰ محل در حوزه اکوتوریسم و گردشگری را در کشورمان شناسایی کردیم و سعی ما بر آن است تا در زمینه حفظ تنوع زیستی و ایجاد مراکز تحقیقاتی فعالیت کنیم. در این مراکز به نقش گردشگری و توسعه طبیعتگردی و اکوتوریسم توجه ویژه‌ای داریم.

بیشتر بخوانید:

دوتار ایرانی ثبت جهانی شد

گونتر لیبل با اشاره به آنکه برای انعقاد تفاهم‌نامه MOU به ایران سفر کردم، گفت: اتریش در حوزه حفاظت از محیط زیست و به ویژه در حوزه اکوتوریسم و پارک‌های ملی، ‌فعالیت زیادی دارد. درعین حال اعضای دیگری در گروهمان داریم که متخصص کوهنوردی، ورزش و اوقات فراغت هستند و برنامه‌هایی با این اهداف در نظر می‌گیرند.

معاون وزیر گردشگری و محیط زیست اتریش با اشاره به توجه ویژه‌ای که به رنجرهای پارک‌های ملی در این کشور وجود دارد، از این رنجرها به عنوان سفرای پارک‌های ملی یاد کرد که نقش مهمی در حفظ محیط زیست ایفا می‌کنند.

او درخصوص وضعیت محیط زیست و پارک‌های ملی ایران اظهار کرد: درخصوص مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی در ایران اطلاعات خوبی داریم. حتی جلساتی با مسئولان و البته محیط بانان ایران برگزار کردیم. در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور دو گروه از فعالان محیط زیست ایران در اتریش انجام دادیم تا آنها از نزدیک با پارک‌های ملی اتریش آشنا شوند. هدف ما از این رفت و آمدها تبادل تجربیات بود و در زمینه طبیعتگردی فعالیت‌هایمان را با ایران افزایش خواهیم داد.

به گفته گونتر لیبل،‌ مردم اتریش از میان شهرهای ایران، بیشتر اصفهان و شیراز را می‌شناسند و البته در میان مردم اتریش، افرادی هستند که بارها به ایران سفر کرده باشند اما در بیشتر مواقع هدف از این سفر به منظور کوهنوردی و ورزش بوده است.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس