حسین کمالی

یک فعال اصلاح‌طلب به تازگی اینطور ادعا کرده است که برخلاف ذهنیت عمومی؛ اصولگرایان اکثریت مجلس بودند و آنها هستند که باید پاسخگوی وضع موجود باشند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ورود سازمان تأمین اجتماعی به فاز ناراضی‌سازی مردم!

به تازگی فردی به نام م. پ که گفته شده از کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی است در مصاحبه با سایت اصلاح‌طلب اعتمادآنلاین، درباره وجود شکست‌های مختلف در سازمان تأمین اجتماعی سخن گفته و مدعی وجود "افتضاح اقتصادی" و "بحران اقتصادی" در ایران شده است.

او در صحبت‌های خود همچنین از این گفته است که بازنشستگان کشور گرسنه‌اند، مردم در حال خارج کردن بیمه از سبد کالایی خود هستند و " لشکر فقرا برای هر جامعه‌ای تهدید است"! [1]

*ما درباره درست و غلط سخنان این کارشناس سازمان تأمین اجتماعی اظهار نظر نمی‌کنیم اما این حقیقت را بیان می‌کنیم که سازمان تأمین اجتماعی بعنوان متکفّل امور بازنشستگان و مستمرّی بگیران کشور؛ هم باید از عهده وظیفه مهم کفالت خود برآید و هم اینکه به لحاظ یک عقلانیت بدیهی؛ مکلّف است ذهن مردم را خراب نکند.

در واقع این اصلا پذیرفتنی نیست که سازمانی که در سفره‌های مردم شریک است و باید رزق مددجویان در روزگار نیاز را برساند؛ خود به دستگاه پمپاژ "نمی‌توانم" و شکست و سیاهی و تباهی در ذهن مددجویان کشور تبدیل شود.

با عنایت به سخنان کارشناس مذکور؛ سازمان تأمین اجتماعی در هیچیک از دو وظیفه بدیهی خود موفق نیست و کار درست را انجام نداده است!

و سؤال اینجاست که چرا آقایان پست و سمت‌های خود (که ظاهرا از حقوق ماهیانه و پاداش‌های جذابی هم برخوردار است) را به افراد کارآمد و کاربلد واگذار نمی‌کنند تا شکست‌های ادعا شده در سازمان تأمین اجتماعی تمام شود!؟

عمد یک سازمان برای سیاه‌نمایی از کارنامه خود نیز مقوله‌ای است که حتما باید مورد توجه چشمان آگاه و نهادهای ناظر کشور باشد زیرا این مقوله می‌تواند سبب‌ساز ناراضی‌تراشی علیه نظام و رخدادهایی مثل "فتنه اقتصادی" و آشوب اخیر در کشور شود.

ما در مجموعه وبلاگ مشرق، طی سالیان گذشته بارها و بارها این سؤال را مطرح کرده‌ایم که چرا پس از روی کار آمدن دولتِ اصلاح‌طلبان در مناصب کشور؛ شاهد روند عجیب سیاه‌نمایی دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به دولت علیه وضعیت موجود و کارنامه خودشان هستیم.

پاسخ این تناقض عقلانی و فلسفی می‌تواند حل‌المسائل بسیاری از سؤالات پیرامون اوضاع فعلی کشورمان باشد.

گفتنیست، تنی چند از تحلیلگران کشور پس از آشوب‌های اخیر متوجه این حقیقت شده‌اند که عزمی در لابه‌لای برخی امور و با راهبری جریان سیاسی خاص مشاهده می‌شود که قصد ناراضی‌سازی مردم و افکار عمومی دارد.

عزمی که می‌توان آنرا در همین اظهارات، در قضیه عدم نظارت بر قیمت‌ها، ‌ در ماجرای توزیع سبد کالا، در وعده‌های پیاپی بی‌فرجام نسبت به دستاوردهای توافق خارجی و در اصرار بر بی‌نتیجه بودن انتخابات نیز مشاهده کرد...

برخی معتقدند این روند ناراضی‌سازی که قرار است نقش "آتش‌زنه" را در بستر نارضایتی‌های ایجاد شده از سوی دولت و اصلاح‌طلبان فراهم کند؛ می‌تواند زمینه‌های گسترده‌تری را نیز در بر بگیرد.

زمینه‌های گسترده‌تری که اگر از هم‌اکنون محل مداقّه و تدبیر نهادهای ناظر کشور نباشد؛ می‌تواند به فاجعه ختم شود. کما اینکه در جریان اغتشاشات آبان 98 شد.

***

نفوذ یک "شبکه سازماندهی شده" در وزارت ورزش؟

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان، در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با اشاره به علت وجود خشونت در اغتشاشات آبانماه؛ دلیل این رخداد را "مهاجرت جوانان نخبه از کشور" عنوان کرده است!

او در این باره می‌گوید: دلیل این مساله چند اتفاق مهم است که در حوزه جوانان رخ داده است. یکی از این موضوعات وضعیت جوانان نخبه است که به‌رغم برنامه‌ریزی‌هایی که برای آنها صورت گرفته اما اغلب آنها مهاجرت کرده‌اند. البته در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته که آمار مهاجرت‌ها کاهش پیدا کند اما واقعیت این است که این مهاجرت‌ها صورت گرفته است.

تندگویان همچنین اظهار می‌کند: هشداری که بنده می‌دهم این است که متاسفانه نخبگان اجتماعی نیز در حال مهاجرت هستند. سوال مهم این است؛ هنگامی که جامعه از نخبگان علمی و اجتماعی خالی شد از جامعه چه باقی خواهد ماند؟

روزنامه آرمان ملی برای این مصاحبه که در عنوان اصلی قرار گرفته است از تیتر "دو بحران بزرگ؛ ازدواج سفید و مهاجرت‌های اجتماعی و علمی" استفاده کرده است! [2]

*پیش از این، "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور طی سخنانی تأکید کرده بود: "بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند...این یک حرکت سازمان‌دهی شده است. یک شبکه‌ای دارد این را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند. "

 او با بیان اینکه بر اساس پایش ها آمار خروج نخبگان رو به کاهش است، تصریح می‌کرد: مهاجرت یک پدیده‌ جهانی است و واقعاً این آمارها را با این وقاحت اعلام می‌کنند و با وقاحت هم تکرار می‌کنند و از یک مراکز و منابعی هم نقل قول‌هایی می‌گویند که...مثلاً از قول صندوق بین‌المللی پول می‌گویند که کشور ما رتبه‌ اول فرار مغزها را دارد. در حالی که اصلاً چنین گزارشی وجود خارجی ندارد. این را این‌قدر می‌گویند تا همان بخش نخبه‌ جامعه آن را بپذیرد. همین چیزها است که ما را اذیت می‌کند.

ستاری می‌افزود: من در این مدت هر جا که در مورد مهاجرت یک حرف غلطی مثلاً در یک همایشی می‌شنوم، دقیق رصد می‌کنم و آن فرد را پیدا می‌کنم و از او می‌خواهم که به ما بگوید با چه سند و منبعی آن را گفته است. بالأخره اغلب این افراد هم دانشمند یا تحصیل‌کرده‌اند و یک آدم تحصیل‌کرده نباید بدون منبع صحبت کند. اغلب هم می‌بینیم که جوابی برای این صحبت‌ها ندارند. بعد هم خیلی جدی به آنها فشار می‌آوریم که یا تکذیب کنید یا منبع آن را به ما بگویید. [3]

طبق صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور، اظهارات تندگویان بخشی از "تزریقات یک شبکه با حرکات سازماندهی شده" است که عوامل آن به دلیل دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی حتما بایستی تحت فشار امنیتی و قضایی قرار بگیرند و در پیشگاه مردم پاسخگو باشند.

لازم به توضیح است که ایران اسلامی بر اساس آمارهای جهانی شاهد کاهش مهاجرت نخبگان است. [4]

همچنین است که طبق اعلام معاونت علمی رئیس جمهور، تعداد دانشجویان کره جنوبی در آمریکا 7 یا 8 برابر ایران است و این در حالی است که کره جنوبی فقط نصف ایران جمعیت دارد!

در باب علت خشونت در اغتشاشات آبان که تندگویان آنرا "مهاجرت جوانان نخبه از کشور"! عنوان کرده است دلایل زیادی وجود دارد که اغلاط این فرضیه را اثبات می‌کند. طرفه آنکه با استدلال تندگویان؛ خشونت اعتراضات در کشورهایی مثل اوکراین و فرانسه نیز بایستی ناشی خروج نخبگان از این کشورها باشد!

***

اصولگرایان اکثریت مجلس بودند و باید پاسخگو باشند!

حسین کمالی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر حزب اسلامی کار در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون فضای انتخاباتی کشور گفته است: شرایط در آستانه انتخابات به‌ گونه‌ای رقم خورده که خیلی از چهره‌های شاخص ترجیح‌شان را در این دیدند که ثبت‌نام نکنند. کسانی هم که برای کاندیداتوری آمدند ریسک کردند، چراکه شرایط به دلایلی چون نوع تعیین صلاحیت‌ها و همچنین فضای سرد حاکم بر انتخابات، دشوار است.

او همچنین تصریح می‌کند: برخلاف ذهنیت عمومی، فقط اصلاح‌طلبان از جانب افکار عمومی متهم به کم‌کاری نیستند و اصولگراهایی هم که در مجلس دهم بیشترین صندلی‌ها را در اختیار داشتند باید پاسخگوی دشواری‌های پیش‌آمده باشند! [5]

*باید از آقای کمالی عذرخواهی کرد که مردم فکر می‌کنند شورای شهر، مجلس و دولت فعلی در اختیار اصلاح‌طلبان است!

ما قضاوت درباره اظهارات کمالی را بر عهده مخاطبان وامی‌گذاریم و به آقای کمالی عرض می‌کنیم سری به آرشیو اسفند 94 برخی رسانه‌های داخلی و خارجی بزنند و صحبت‌های دوستان خود درباره "ترکیب مجلس دهم"، نتایج انتخابات و  اینکه ما و روحانی یکی هستیم را بخوانند تا بیش از این دچار بیان نادرست نشوند...

صحبت‌های کمالی مبنی بر دلسردی رجال اصلاحات از ثبت نام در انتخابات و ریسک ثبت‌نام کنندگان نیز برگی دیگر از صفحات پرونده "تحریم خاموش انتخابات" است که توسط اصلاح‌طلبان پیگیری می‌شود.

پرونده‌ای که به نظر می‌رسد قصد دارد با استفاده از آب گل‌آلود پدید آمده از سوی دولت اصلاح‌طلبان؛ زمینه را برای تحقق "سیاست خیابانی" در کشور محقق کند.

پیش از این، علیرضا علوی‌تبار، یکی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب در اظهاراتی خواستار برگزاری تظاهرات خیابانی با استفاده از فرصت انتخابات شده بود. [6]

***

1_ https://etemadonline.com/content/326106

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/278207

3_ mshrgh.ir/1006425

4_ mshrgh.ir/1008581

5_ https://etemadonline.com/content/368405

6_ mshrgh.ir/1000000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    40 5
    اصلاح طلبان یا اصلاح طالبان!؟!؟!
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      27 1
      بی شرف طلبان
    • سلام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      13 2
      تاکنون هیچ اصولگرا و انقلابی هموطن خود را نکشت چون حرام میداند ولی اصلاح طلبان افراطی با اشرار تحت حمایت خود مال و جان مردم را چند بار در 78 88 96 98 نابود کردند پس لطفا تفکیک قائل شوید
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    25 0
    این حرف که مردم بیمه رو از سبد کالایی خود حذف کردند دروغ نیست از اواسط دی ماه سال گذشته تامین اجتماعی حداقل دستمزد رو بر مبنای مشاغل قرار داد که خود باعث افزایش سی تا چهل درصدی حداقل بیمه شد ، پس از سال جدید هم دوباره بیمه تامین اجتماعی پرداختی بیمه رو نزدیک به پنجاه درصد افزایش داد که با این افزایش بیمه بسیاری از مشاغل آزاد که عموما هم از صنوف خدماتی هستند دیگر توانایی پرداخت بیمه رو ندارند .
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    16 1
    فسخ قرارداد استراماچونی فرار ویلموتس شکایت های متعدد بین المللی از استقلال و پرسپولیس عدم موفقیت های بین المللی در عرصه باشگاهی و ملی سوء مدیریت شدید در باشگاه های استقلال و پرسپولیس شاهد کابوس وار ترین وضعیت در فوتبال ایران هستیم اینها کافی نیست تا وزیر ورزش استیضاح شود؟ دیگه چه باید بشه؟
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    43 1
    با مدیریت چهل ساله غربگداها بر کشور. همین که ایرانی وجود دارد از معجزات بزرگ الهی ست
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    24 2
    اگر به رابطه اینها با اشرار مسلح که بانکها و مغازه ها و ماشینهای مردم رو آتش زدند رسیدگی بشه معلوم میشه فتنه ها زیر سر خود اینهاست.از سال 78 وارد فاز براندازی شدند این جماعت آمریکا پرست
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    3 0
    ای کاش این اصلاح طلبان گورشان را از مملکت گم میکردند و میرفتند در اغوش اربابانشان ارام میگرفتند انجا مثل سلطنت طلب ها منافقین و معاندین یقه جر میدادند بعد میدیدند که چطور کشور جهش و ترقی پیدا میکند حرفشان این است یا ما را با تمام گندکاریمان چه در فساد اخلاقی وچه فساد اقتصادی و چه هچل کردن مردم و بی لیاقتی در زمینه مدیریت های کشور داری بپذیرید یا انکه کشور را به اشوب وهرج ومرج خواهیم کشید این حضرات جواب دهند چهل سال است که از مردم گرو کشی میکنند خودشان میدانند که احاد مردم حاکمیت را دوست دارند وبرای رهبری احترام قائلند چون احاد مردم صحبتهای رهبری را میشنوند و میدانند که چه کسی دلسوزشان است اما این دم خروس بیرون زده ها از ملایمت حاکمیت و پیوند ایشان با مردم سو استفاده میکنند و خواستار تحمیل خودشان به هر نحوی به کشور ومردم هستند لعنت ابدی نثار ایشان شود
  • دکتر شیری IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    9 2
    "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرده : "بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند...این یک حرکت سازمان‌دهی شده است. یک شبکه‌ای دارد این را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند."اما بنظر کلاه سرگشاده ربات انسان‌نما هم نام معاون علمی و فناوری است که خود ادعا کرده نمادین هست و همنام خودش هست یا تبلیغات وسیع برای شرکتهای استارت اپ میباشد
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 0
    در خصوص تامین اجتماعی درست گقته ... من خودم یک شرکت کوچیک دارم الان خودم بیمه نیستم چون ماهی 600 هزار تومنه ... همه کارمند هام رو هم قرارداد پروژه ای بستم تا مجبور نباشم حقوق ماهیانه بدم و بیمه رد کنم ... اگر برای همشون بخوام بیمه رد کنم ماهی 2.5 میلیون فقط بیمه میشه در حالی که کارفرماهای دولتی من فقط سالی 15 درصد به قراردادهام اضافه می کنن زمانی که دلار از 3 تومن رسید به 15 تومن و همه چیز جند برابر شده قرارداد های من فقط 30 درصد رشد داشتند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 8
    مکلّف است ذهن مردم را خراب نکند... مشرق تا کی میخوای سرتو زیر برف کنی؟!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      6 1
      ینی شماها انقدر ابله و خائنید که حتی خراب کردن ذهن مردم رو هم تشویق می کنید و هرکس مخالف سیاه نمایی باشه بهش فحش میدید؟
  • CH ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    3 1
    اینکه مردم بیمه رو دارن حذف می کنن درسته؛ من خودم از این سری که بیمه رو قراره بریزم قسمت مربوط به دفترچه رو حذف خواهم کرد چون چاره‌ای نیست..
  • ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 2
    آئینه چو عیب تو بنمود راست خود شکن آئینه شکستن خطاست
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 0
    شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نفوذ واقعیت .. چگونه ممکنه سه مربی اصلی فوتبال ایران در یک بازه زمانی مشخص استخدام و در یک بازه زمانی مشخص با یک بهانه مشابه دست به یک عکس العمل مشابه به نفع دشمن سیاسی ایران بزنند......عده ای فوتبالی نادان هم می گویند ورزش راسیاسی نکنید....
  • پر وانه IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 1
    بهتره انهایی که انکار. میکنند یک امار خروجی از مرز کشور وسن افراد خارج شونده بگیرند نسل جوان دارند فرار می کنند.وامار خروج ارز مملکت تا کی خواب خرگوشی
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 0
    ورزش فرهنگ ساز بی تفاتی به ایرانیت است با ایجاد حضور اجنبی در راس فوتبال - وزیر محترم لایحه ای به مجلس ببرد و مربی خارجی در تیم ملی را ممنوع کنند در این مورد عربستان سعودی را ببینید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    3 0
    هیئت امنا ..هیئت مدیره و مدیریت تامین اجتماعی طی ۶ سال گذشته هزاران میلیارد تومان به این سازمان کارگری بدهی تحمیل جالب اینکه از محل اخذ تسهیلات بانکی و بدهی ایجاد شده ماهیانه چند ده میلیون حقوق و مزایای نجومی دریافت و جالب تر اینکه با مصاحبه های خود ایجاد تشویش در اذهان عمومی می نمایند..جناب آقای رئیسی لطفا عنایت فرمائید.‌
  • ناشناس IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    10 0
    به کوری چشم دشمنان خارجی وداخلی امسال مثل سالهای قبل رای میدم به یک تابعیتی های ایرانی وعاقل وجیب بسته.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    اینا یعنی فساد,یعنی مردم حق دارند گوش دولت که هیگ گوش نظام رو بگیرند
  • تامین اجتماعی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 0
    اتفاقا پروژه ناراضی سازی مردم در تامین اجتماعی در چند سال اخیر شدت زیادی گرفته است.انتقال وزیر متخصص در این حوزه از صمت به تعاون گویای بسیاری از نکات است بخصوص فرمان رسمی رئیس جمهور درباره زیرساخت های اصلی تامین اجتماعی که بفروشید حتی رایگان بدهید چون ضرر می دهد از ایجاد صندوق های مالی که مثلا به جهت استفاده افراد عادی بدون دفترچه ایجاد شده ولی جریانش به یک سازمان دهی عمدی جهت تحمیل هزینه های دریافتی از بیمه گذاران تا تحمیل بیمه تکمیلی در بیمه تامین اجتماعی به بیمه شده تبدیل شده است مثلا داروخانه های این مجموعه ها در دو سال اخیر داروهای پرمصرف و حیاتی را که قبلا پس از مصرف بیمار دوباره دریافت می شد زمان بندی کرده و ماهیانه بیماران را جهت دریافت تحت فشار قرار می دهند و پس از مدتی از لیست داروخانه خارج کرده و عمدتا این پیام را می شنوید که مقداری از این دارو را نداریم از بیرون آزاد تهیه کنید یا برگه را بکنم یا بروید صندوق اضافه اش را پرداخت کنید بنظر شما داروی نصفه نیمه اول نداشته چگونه با صندوق یهو تولید لحظه ای می شود خودش سوال است حال به این مجموعه گران سازی هزینه درمان و دارو توسط وزیر پزشک مستعفی رانتی را اضافه کنیم که الان شما هزینه درمانی در یک بیمارستان دولتی را با تامین آزاد به صورت آزاد پرداخت کنید از قیمت های گران تامین اجتماعی به شدت تعجب خواهید کرد بخصوص اینکه دولت تاکید عجیبی بر بیمه درمانی خودش دارد و این بیمه اصلا در تامین اجتماعی مورد قبول نیست اما چرا رسانه های کشور به طور جدی وواقعی و هشدار آمیز به این مورد توجه نمی کنند آیا فشار بر روی این رسانه هاست یا آنها خودشان را بی نیاز از این بیمه می دانند بیمه تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی است و در ساختارش هیچگونه قاعده دولتی طبق قوانین کشور در این حوزه نباید باشد اما هم مدیرانش دولتی هستند هم مخربین این چند سال اخیرش تا زیان ده نشان دهند و باج بگیرند وحقوق های دریافت کنند که نظارتی روی آنها نیست اما بدتر اینکه افرادی از این مجموعه توسط ریاست جمهوری و وزارت تعاون منفک و خلع شدند که دقیقا در راستای منافع بیمه شدگان عمل می کردند و هیچ هزینه تحمیلی نیز وجود نداشت و دقیقا بسیاری از این بخشها حتی سودآور نیز بودند دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران باید هوشیار باشند وضعیت فعلی این سازمان می تواندفاجعه ایجاد کند
  • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 0
    خیانتی که این پدر سوخته ها ی اصلاح طلب منافق در حق ملت و مملکت کردند فراموش نخواهد شد فرزندان روح اله و یاوران رهبری انها را به زباله دانی تاریخ خواهند فرستاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس