کد خبر 1019315
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
شرط گانتس برای عفو نتانیاهو/ لیبرمن: نتانیاهو وبال گردن ما است

رئیس حزب "آبی - سفید" در رژیم اسرائیل تصمیم گرفت تا پیشنهاد عفو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را بررسی کند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت فلسطین الیوم، بنی گانتس رئیس حزب "آبی - سفید" تصمیم گرفت که پیشنهاد عفو نتانیاهو در مقابل خروج کامل وی از حیات سیاسی رژیم اسرائیل را بررسی کند.

گانتس در جلسه‌ای با حزب "آبی - سفید" گفت: "نمی‌خواهیم که یک نخست وزیر دیگر را درحال رفتن به زندان ببنیم. هیچ اسرائیلی نمی‌خواهد این صحنه را ببیند".

بیشتر بخوانید

انتخابات سوم برای تل‌آویو سه میلیارد دلار آب می‌خورد

ترس ارتش اسرائیل از عواقب انتخابات مجدد

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

اویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل بیتنا" رژیم اسرائیل پیشتر از طرح اعطای عفو به نتانیاهو در مقابل خروج او از عرصه سیاسی را مطرح کرده بود.

لیبرمن روز پنجشنبه نیز حمایت خود را از این طرح ابراز داشت و در سخنانی مشابه گانتس گفت که دوست ندارد که نتانیاهو یا هر نخست وزیر دیگری را در زندان ببیند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت تصریح کرد: برخی اعضای حزب لیکود به شدت از خواسته‌های نتانیاهو برای مصونیت پارلمانی به زیان منافع اسرائیل ناراضی هستند.

لیبرمن در اشاره به نتانیاهو گفت: او وبال گردن شده است. همگان آماده هستند که به او فرصت بازنشستگی بدهند. اگر این طرح روی میز کنیست قرار بگیرد، بی‌شک همگان با آن موافقت خواهند کرد.

یدیعوت آحارنوت نوشت: اظهارات لیبرمن مشابه همان اظهارات هفته گذشته روبین ریولین رئیس (رژیم اسرائیل) است. او گفته بود که آماده بررسی عفو نخست وزیر در صورت اعتراف به ارتکاب جرم و بازنشسته شدن از حیات سیاسی است.

اویخای مندلبلیت دادستان کل رژیم اسرائیل اواخر ماه گذشته میلادی کیفرخواستی علیه نتانیاهو به اتهام رشوه گیری و امانت در خیانت و کلاهبرداری صادر کرد.

نتانیاهو می‌تواند از کنیست درخواست مصونیت پارلمانی در برابر محاکمه بکند.

قانون رژیم اسرائیل نتانیاهو را ملزم به استعفا از پست نخست وزیری نمی‌کند اما در صورت محکومیت در دادگاه، ممکن است با مجازات زندان روبرو شود.

درپی درخواست‌ها برای کناره گیری نتانیاهو از حیات سیاسی، او اعلام کرد که از همه پست‌های وزارتی خود به استثنای ریاست کابینه استعفا خواهد داد. نتانیاهو این تصمیم خود را به کنیست اطلاع داده است.

نتانیاهو در تلاش برای دریافت مصونیت پارلمانی بعد از صدور کیفرخواست علیه خودش است.

قانون رژیم اسرائیل 30 روز به نخست وزیر برای گرفتن مصونیت پارلمانی فرصت می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس