۴۴ درصد از شاغلان آمریکایی کمتر از حداقل دستمزد دریافت می‌کنند!

مطالعات جدید نشان می‌دهد که ۵۳ میلیون شاغل آمریکایی (۴۴ درصد از جمعیت شاغل) دستمزدی کمتر از حداقل دستمزد مصوّب این کشور دریافت می‌کنند!

به گزارش مشرق، علی‌رغم رشد اقتصاد آمریکا در جهان و حضور این کشور به عنوان اقتصاد اول جهان، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که 53 میلیون شاغل آمریکایی دستمزدی کمتر از حداقل دستمزد مصوّب این کشور دریافت می‌کنند. 

به گزارش پایگاه خبری "CBS" بر اساس گزارشی که موسسه "بروکینگز" منتشر کرده است، این 53 میلیون نفر که 44 درصد جمعیت شاغلان آمریکا را در بر می‌گیرند، در رده سنی 18 تا 64 سال قرار دارند.

این موسسه در گزارش خود می‌نویسد، بسیاری از این مزدبگیران گرفتار یک اقتصاد ناکارآمد شده‌اند که حدود 10 دلار و 22 سنت در هر ساعت دستمزد می‌گیرند؛ به گفته کارشناسان، میانگین سالانه دستمزد این افراد تنها 18 هزار دلار است و نسبت به حداقل درآمد در کشور آمریکا بسیار پایین‌تر است. 

به طور کلی، درآمد متوسط خانوارهای آمریکایی سالانه 66 هزار و 465 دلار است که نیمی از خانواده‌ها بسیار کمتر از این رقم درآمد دارند. 

بسیاری از شاغلان در سالهای نخست کاری، مجبور به پذیرش درآمد کم برای ماندن در شغل مورد نظر هستند؛ آنها به این امید که در آینده درآمدشان اضافه شود سختی‌های کار را تحمل می‌کنند، اما این افزایش هرگز اتفاق نمی‌افتد! 

 بروکینگز دریافت که مشاغل کم دستمزد بین یک سوم تا دو سوم کل مشاغل تقریباً 400 منطقه شهری آمریکا را شامل می‌شوند؛ این گزارش نشان می‌دهد که حدود نیمی از مجموع کارگران کم‌درآمد در ده حرفه متمرکز شده‌اند، از جمله فروشندگی، خرده فروشی، آشپزی، نظافت ساختمان‌ها و کارگران ساختمانی شغل‌های کم‌درآمد هستند. 

قاره آمریکا ,

شهرهای کوچکتر در جنوب و غرب آمریکا بیشترین سهم را در مشاغل کم‌درآمد دارند، مانند "لاس‌کروس"، "نیومکزیکو"، "جکسونویل" و "کارولینای شمالی" که 60 درصد مشاغل کم‌درآمد را در خود جای می‌دهند. 

 اما نویسندگان بروکینگز خاطرنشان کردند که نه تنها شهرهای کوچک در جنوب و غرب سهم بالایی از مشاغل کم‌درآمد دارند بلکه برخی از شهرهای بزرگ نیز درگیر این معضل هستند؛ نزدیک به یک میلیون نفر در "واشنگتن"، 700 هزار نفر در "سانفرانسیسکو" و 560 هزار نفر در "سیاتل" مشغول به حرفه‌های کم‌درآمد هستند. 

به گفته موسسه بروکینگز، این مسئله با بهبود مهارت‌های کارگران کاملاً قابل حل نیست؛ به عبارت دیگر حتی اگر کارگران با دستمزد پایین نیز تحت آموزش شغلی قرار بگیرند و مهارت‌های جدیدی یاد آموزش ببینند، تضمین نمی‌شود در هر نقطه که در حال حاضر زندگی هستند، شغل با درآمد خوب پیدا کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    3 1
    فقط ایران خوبه با اون قوانین با حال کاری برای نمونه سه ماه بدون بیمه کار کن شاید جذب شدی حقوق هم این سه ماه بصورت دستی داده میشه
  • ژاله IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    3 1
    مشرق یه بار عدد ها را به تومان تبدیل کن و خجالت بکش! نگید هزینه ها تو ایران کمتره یکم سرچ کنید می بینید بسیاری از هزینه ها مساوی و بسیاری از کالا ها و خدمات در ایران گران تر هست و خدمات ارزان تر در ایران خیلی کم و بی ارزش هست
  • کاوه IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    3 1
    واقعا روتون میشه با این اوضاع فشل مملکت از کشور دیگه ای اونم آمریکا حرف بزنید
  • مرصاد IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 1
    عدالت آمریکایی !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس