ماجرای مسعود سلیمانی؛ از دستگیری تا روزهای سخت انتظار برای آزادی

مسعود سلیمانی با حضور در جمع دانشجویان اصفهانی یک سال اسارت در زندان آمریکا را روایت کرد.

به گزارش مشرق،  مسعود سلیمانی ‌ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت: آمریکایی‌ها به شدت از اینکه بخواهید پیشرفت کنید می‌ترسند و به همین دلیل، خیلی وقت‌ها تحریم را می‌توان یک نعمت دانست، چون با وجود تحریم‌ها می‌توانیم به خودمان اتکا کنیم، خودمان بسازیم، تولید کنیم و کار کنیم.

بیشتر بخوانید:

مسعود سلیمانی: عدالت آمریکا هالیوودی است

روایتی بر پایان ۴۰۹ روز گروگانگیری دکتر سلیمانی

وی خاطرنشان کرد: تنها یک جلسه تفهیم اتهام برای من تشکیل شد که در آن دادستان اعلام کرد که من سعی در دور زدن تحریم‌ها داشتم و به همین دلیل دستگیر شده‌ام. پس از اظهارات دادستان، وکیل من رزومه علمی و تحقیقاتی من را برای حضار قرائت کرد و زمانی که وکیلم رزومه مرا می‌خواند، به وضوح می‌شد دید که قاضی، دادستان و نمایندگانی که از دولت آمریکا در دادگاه حاضر بودند از شدت خشم و عصبانیت قرمز شده بودند.

دانلود

این دانشمند برجسته کشوری اظهار داشت: این مورد نشان می‌دهد هر مقاله‌ای که شما دانشجویان می‌نویسید و هر کار علمی که انجام می‌دهید از «صد شعار مرگ بر آمریکا» می‌تواند بالاتر و با ارزش‌تر باشد.

وی گفت: آمریکایی‌ها به شدت از اینکه بخواهید پیشرفت کنید می‌ترسند و به همین دلیل، خیلی وقت‌ها تحریم را می‌توان یک نعمت دانست، چون با وجود تحریم‌ها می‌توانیم به خودمان اتکا کنیم، خودمان بسازیم، تولید کنیم و کار کنیم.

سلیمانی با اشاره به شرایط «۱۴ ماه زندانی بودن خود» خاطرنشان کرد: تجربه خیلی سخت و خوبی بود. به این دلیل که همیشه، پشت هر سختی آسانی هم وجود دارد.

وی تاکید کرد: خوبی زندانی شدن من، این بود که آمریکایی‌ها چهره واقعی خودشان را خیلی خوب‌تر و واضح‌تر نشان دادند؛ به فرض مثال هنگامی که من را دستگیر کردند، گفتند با تو کاری می‌کنیم که تحقیق و تدریس را تا همیشه فراموش کنی.

این دانشمند ایرانی که جزو یک درصد جمعیت دانشمند برتر جهان به شمار می‌رود، تاکید کرد: حدود ۲۰ دکتر ایرانی دیگر در آمریکا به دلایل و بهانه‌های واهی زندانی هستند. آمریکایی‌ها واژه ای را تحت عنوان «دور زدن تحریم‌ها» برای دستگیری این دانشمندان ساخته‌اند، در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد و در هیچ جای دنیا دلایل دستگیری آن ۲۰ دکتر ایرانی جرم محسوب نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بدعت جدید AE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    4 2
    شما ها چرا این قدر ساده اید، این روش جدید دولت هستش، جاسوس هایی رو که میگیرن رو هماهنگ میکنن یکی رو اون ور بگیرن که راحت هم بحث مذاکره باز بشه هم بدون دردسر بدن بره، یعنی دور زدن راحت این سازمان های هشیار
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 12
    حالا قهرمان نسازید ازش من که میدونم فرستادید دنبال انتقال تکنولوژی تو فرودگاه تو دستگاه x-ray دیدن کجا مخفی کرده بود.
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 9
    خدایی چقدر از پول های بلوکه شده دادید اینو گرفتید
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    5 1
    دیپلماسی منفعلانه وزارت خارجه وعدم استفاده از ظرفیتهای بین المللی تداوم فشار بر دانشمندان را در پی داردازجمله اسارت بیست تن متخصص ایرانی
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    7 1
    زنده باد دکتر سلیمانی
  • ناشناس IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    4 0
    هيچ شك و ترديدي نيست، هر روز كه به خود و غرب نگاه كرديد و هر بار كه به كالاي ايراني نگاه كرديد و با كالاي خارجي مقايسه كرديد هر بار كه ماشين ايراني و امريكايي و اروپايي را ديديد پي ببريد : غرب و امريكا و روسيه ايران پيشرفته و قدرتمند نميخواهد. آن ها به دنبال يك كشور خام فروش عقب مانده هستند تا منابع و مغزهايش را غارت كنند. هدف اصلي تحريم ها مردم ايران و خاك آن است و به حكومت و دولت ارتباطي ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس