کد خبر 1019155
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
عبدالمهدی نمایه

یک روزنامه عربی چاپ لندن از احتمال قرار گرفتن نام نخست‌وزیر مستعفی عراق در فهرست بعدی تحریم مقامات عراقی خبر داد.

به گزارش مشرق، یک روزنامه عربی چاپ لندن و نزدیک به قطر امروز (پنجشنبه ۱۲ دسامبر)، خبر داد که بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد، در فهرست تحریم‌های بعدی آمریکا، نام «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق نیز درج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دو پژوهشگر ایرانی دیگر هم در آمریکا تبرئه شدند

کمیته سنای آمریکا طرح تحریم‌های ترکیه را تصویب کرد

وبسایت روزنامه «العربی الجدید»، طی گزارشی نوشت: بر اساس اطلاعاتی که از داخل منطقه سبز بغداد کسب کرده، بزودی قرار است تحریم‌های آمریکایی جدیدی علیه مقامات مسئول عراقی به اتهام سرکوب تظاهرات‌ها، وارد کردن خسارت به اموال عمومی و تعامل با ایران اعمال شود و نام عادل عبدالمهدی نیز در فهرست اسامی مقامات مسئول تحریمی جدید آمریکا درج خواهد شد.

بنا بر این گزارش تایید نشده، یک مقام مسئول امنیتی در جنوب عراق و چند شخصیت دیگر نیز در این فهرست خواهند بود.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه پیش از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و  فساد خبر داد که عبارتند از: «قیس الخزعلی» دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی سازمان الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

پیشتر نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت و الصادقون در پارلمان عراق، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

«محمد الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق نیز تحریم‌های آمریکا علیه دو نفر از سران این جنبش را باطل و بیهوده خواند.

الربیعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از عصبانیت بمیرید. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری، تروریسم تکفیری و تجزیه و سهم‌خواهی و فساد شما را سرسختانه زدیم.  ما برادران زینب، عصائب اهل الحق، خار در چشم استکبار و سدی در برابر نقشه‌های هژمونی آمریکا هستیم».

وی افزود: تحریم‌ها بیهوده است. ما نه هیچ حساب خارجی داشته‌ایم و نه هرگز خواهیم داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 1
    متاسفانه مرجعیت قهرمان مبارزه با استکبار را خوب نشناخت
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    4 1
    چقدر عراق ذلیل آمریکاست که تلافی نمی کنه!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 1
    هنوز فرصت از دست نرفته و می تواند استعفایش را به بهانه های مختلف پس بگیرد البته باید جریان حکمت و قانون و فتح را در جریان بگذارد
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    1 1
    وضعیت عراق نتیجه عدم نگه داشتن حرمت ماه حرام محرم و صفر بود- اینها دقیقا مثل فتنه گران فتنه سال 88 خواستند در برابر دریای عزاداران حسینی قدرتنمایی کنند
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    1 1
    خوب بعد از پایان یکسال عمر نخست وزیری حتما می خواهند پارلمان را نیز همزمان با نخست وزیری منحل کرده و کودتای نظامی راه بیندازند این یک خطر بزرگ است و نباید سه جریان حکمت و قانون و فتح تسلیم این خواسته بشوند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    1 1
    اگر موشک باران مقر آمریکایی ها زودتر اتفاق می افتاد امریکایی ها زودتر سگ ولگردشان را از خیابان جمع می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس