نشر شهید کاظمی - کراپ‌شده

مجموعه این فعالیت ها، دلیل موجهی است که وقتی دوستان نویسنده، نظرم را درباره ارائه کتابشان به یک ناشر خوب، جویا می شوند، تنها نشری که تمام ذهنم را اشغال می کند، انتشارات شهید کاظمی است.

به گزارش مشرق، نمی دانم خوب است یا نه؛ اما مدتی است وقتی دوستان نویسنده، نظرم را درباره ارائه کتابشان به یک ناشر درخور، جویا می شوند، اگر اثرشان در حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی باشد، تنها نشری که تمام ذهنم را اشغال می کند، «انتشارات شهید کاظمی» است. برخی می گویند: نشر شهید کاظمی را می شناسیم و منظورمان انتشاراتی غیر از آنجاست...

و من با نگاهی به افق، در افکارم غرق می شوم...نشر شهید کاظمی در یکی دو سال گذشته مسیر رشد خود را به رغم تمام سختی های عرضه تولید کتاب، با قوت پیموده و حتی چند برابر شدن قیمت کاغذ و ملزومات چاپ هم، انتشار آثار جدیدشان را با چالش روبه‌رو نکرده است. این انتشارات به رغم خصوصی بودن و عدم‌دریافت کمک های مالی از نهادها و دستگاه هایی که بودجه های میلیاردی برای کارهای فرهنگی دارند، بعد از لطف خدا، به توان و همت دست اندرکارانش تکیه کرده و نبض بازار کتاب در حوزه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را به دست گرفته است.بی ادعایی دست اندرکاران نشر شهید کاظمی از کتاب هایشان پیداست. تمام تلاششان را برای کیفیت کتاب‌ها می کنند و از سویی حواسشان به تنوع آنها جمع است.

تولید مستمر و تلاش برای تبلیغ و فروش مناسب کتاب ها، رمز «زمینی» موفقیت این نشر است؛ اگر چه اعتقاد دارم حواس «آسمانی»ها هم به این کتاب ها هست.نشر شهید کاظمی قبل از سود خودش به سود نویسنده و خریدار کتاب توجه دارد و با این توجه، البته سود مالی خودش را هم می برد، اگر چه معتقدم بخش اعظم این سود، دوباره به چرخه تولید کتاب بر می گردد و آن را می‌توان از قیمت‌گذاری مناسب و منصفانه کتاب های این انتشارات، فهمید.در حالی که برخی ناشران به رغم دریافت کاغذهای دولتی و سهمیه های زینک و ملزومات چاپ، هنوز هم قیمت کتاب هایشان را بالا نگه‌داشته اند، انتشارات شهید کاظمی کتاب هایش را بر مبنای صفحه ای ۱۰۰ تومان (یا کمی کمتر و بیشتر) قیمت‌گذاری می‌کند. این سطح از انصاف در بازار کتاب امروز، کمیاب و ارزشمند است.نکته دیگری که این انتشارات را به موفقیت های امروزش رسانده، تشکیل سیستمی برای توزیع کتاب ها در سطح کشور است.

سایت من و کتاب و سیستم پخش کتاب این انتشارات، بسیاری از مشکلات را از پیش پای تولیدات پر عنوان آن برداشته و مسیر رسیدن کتاب به مخاطبان را سهل کرده است. حالا هر کتابفروش یا مخاطبی تنها با یک تلفن یا پر کردن اطلاعات لازم در سایت من و کتاب، می تواند کتابهایش را در اسرع وقت و بدون هزینه ارسال، در تمام نقاط ایران دریافت کند. این مزیت در توزیع، البته محدود به کتاب های نشر شهید کاظمی نیست و بسیاری از ناشران دیگر هم از این سیستم و بستر آماده برای توزیع کتاب هایشان بهره می برند.

انتشارات شهید کاظمی که به همت تعدادی از فرزندان غیور اصفهانی شکل گرفته، بعد از تولید و توزیع کتاب، باز هم آثارشان را به حال خود رها نمی کنند. ترویج کتاب‌خوانی و تبلیغ آثار تولید شده هم دیگر کاری است که این انتشارات در دستور کارش دارد و به آن اهمیت می دهد. برگزاری جلسات رونمایی کتاب به صورت منظم، برگزاری نشست های نقد و بررسی و اخیرا، برگزاری یک گعده خودمانی در «قرار سه شنبه‌ها» هر هفته و در محل انتشارات، از جمله کارهایی است که این مجموعه فرهنگی برای پیشبرد اهداف کتابی اش در حال اجرا دارد.

این البته تمام کار نیست و امتداد انتشارات شهید کاظمی و تولیداتش را می شود در شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی هم ردیابی کرد. مجموعه این فعالیت ها، دلیل موجهی است که وقتی دوستان نویسنده، نظرم را درباره ارائه کتابشان به یک ناشر خوب، جویا می شوند، اگر اثرشان در حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی باشد، تنها نشری که تمام ذهنم را اشغال می کند، انتشارات شهید کاظمی است.

*میثم رشیدی مهرآبادی / روزنامه اصفهان زیبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    خبره یا آگهی؟
  • جواد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 0
    با سلام. به نظرم نیازه تا یه گزارش کامل از تاریخچه این انتشارات نوشته شود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس