سازمان ملل: نمی‌توانیم ایرانی بودن تسلیحات حمله به تاسیسات سعودی را تایید کنیم

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرده است که این سازمان قادر نیست ادعاها درباره ایرانی بودن تسلیحاتی، که در حملات به تاسیسات عربستان سعودی در سپتامبر گذشته استفاده شد را تایید کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت، اعلام کرده است که قادر نیست «به طور مستقل تایید کند» که موشک‌ها و پهپادهای مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر گذشته «ساخت ایران بودند».

آنتونیو گوترش گفته است که کارشناسان سازمان ملل بازرسان بقایای سلاح‌های مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی «عفیف» در ماه مه، فرودگاه بین المللی «ابها» در ماه ژوئن و اوت و حمله به تاسیسات نفتی در «بقیق» و میدان نفتی «خریص» در سپتامبر را مورد بررسی قرار داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود تصریح کرده است، در برهه زمانی فعلی، (سازمان ملل) قادر نیست به طور مستقل تایید کند که موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشینی که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اصالتا ایرانی بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    6 0
    حالا مثلا تایید می کردین می خواستین چه غلطی بکنین.؟ :/ نفتمون رو هم گفتین نباید به سوریه بفروشیم، فروختیم تا چشتون دراد.. ببندین در اون سازمان ملل و شورا و مسخره بازی هاتون رو.. یه مشت نکبت جمع شدن دور هم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس