اصلاح طلبان نمایه

یک روزنامه اصلاح‌طلب در پاسخ سردبیر ارگان حزب کارگزاران که عمده فشلی‌های جبهه اصلاح‌طلبان را گردن محمدرضا عارف انداخته بود، تصریح کرد که کارگزاران، خود عامل حذف و انزوای عارف است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آفتاب یزد می‌نویسد: محمد قوچانی نوشته است: «امشب برای نخستین بار عاجز شدم از تیتر زدن برای خبر کسالت‌باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک «سازندگی» بنشانم: نه اینکه به رسم این روزگار از انتخابات عبور کرده باشم بلکه بدان سبب که بی‌کفایتی شورای عالی اصلاح‌طلبان در راهبری انتخاباتی آنان را باید روایت می‌کردم. آقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی‌شوند نیاز نیست در مقام رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان... این روزها از سر بی‌خیالی و بی‌برنامه‌گی و به نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند. نمی‌توان هم اپوزیسیون بود و هم چشمی به حاکمیت داشت. این آغاز یک پایان است. آغاز پایان اصلاح‌طلبانِ خسته و نااستواری که فقط در زمین هموار می‌توانند سیاست‌ورزی کنند. ما به یک شکست نیاز داریم تا به خود آییم و اصلاح‌طلبی را اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید:

نزاع‌ اصلاح‌طلبان پس از ثبت‌نام‌ها


سردبیر ارگان حزب کارگزاران همانگونه که پیداست انتقادات تند و تیزی حواله عارف و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کرده است. نقد فعلی، به‌شدت تند و تیز و بی‌سابقه است که نشانگر عصبانیت نویسنده است.


به رئیس فراکسیون امید مجلس همانند دیگران نقد وارد است که می‌توان در مورد آن یک به یک تحلیل نوشت و نظر صاحب‌نظران را خواست لیکن یک نکته را محمد قوچانی و سایر همفکران وی نباید از ذهن دور بسازند: چه فرد و افرادی و یا چه جریان‌هایی طی سال‌های اخیر به دنبال تضعیف عارف بودند و هستند. به نظر می‌رسد سردبیر سازندگی و دوستان‌شان در حال برداشت محصولی هستند که خودشان بذر آن را کاشته‌اند. درماندگی فعلی، بخش اعظم‌اش به خودزنی‌هایی برمی‌گردد که کارگزارانی‌ها در آن پیش‌قدم بودند.


شاید بد نباشد کمی به عقب برگردیم؛ آنجایی که آقای کرباسچی و دوستانشان به جای حمایت از عارف در ماجرای ریاست مجلس از لاریجانی حمایت کردند و تصور می‌نمودند لاریجانی‌ها تا ابد قرار است در سپهر سیاسی کشور یکه‌تازی کنند و منفعت ببرند. آنان اکنون که متوجه شدند دوران لاریجانی‌ها بسر آمده مستاصل شده‌اند و مثل قماربازی که نافرم باخته مدام در حال بد و بیراه گفتن به عارف و پریدن از دیوار کوتاه وی هستند.


وقتی بخشی از اصلاح‌طلبان به سرکردگی کارگزاران به‌صورت سریالی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و رئیس آن را تخریب می‌کنند قرار است این شورا در برهه فعلی چگونه از اصلاح‌طلبان مطرح دعوت کند که به میدان بیایند؟


سوگمندانه باید گفت قوچانی و دوستانشان امروز به جای فرار رو به جلو در مورد ماجرای عارف اولاً باید اتاق فکر اعتدالی‌ها به ریاست واعظی را مورد مواخذه قرار دهند که چرا چنین نقشه راهی را مشخص کردند و ثانیا به افکار عمومی توضیح دهند دقیقاً تخریب‌های مستمر عارف چه دستاوردی برای جریان اصلاح‌طلب داشته است؟


یادآور می‌شود قوچانی در دفتر رئیس‌جمهور با واعظی کار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    1 0
    وحشت اصلاح طلبان از آقای قالیباف بخاطر این است که ایشان واقعی و اصیل هستند، با آمدن آقای قالیباف بازار شعارهای اصلاح طلبان از سکه می افتد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس