کد خبر 1018603
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
حشد الشعبی

یکی از مقامات امنیتی عراق در استان دیالی گفت که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات اخیر خود در این استان، چاه‌های نفت دیاله را از خطر داعش نجات داد.

به گزارش مشرق، رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی می‌گوید عملیات امنیتی نیروهای الحشد الشعبی در این استان، چاه‌های نفت استان دیاله را از طرح عناصر داعش برای سیطره بر این چاه‌ها نقش بر آب کرد.

بیشتر بخوانید:

حشدالشعبی دست داعش را از نفتخانه عراق کوتاه کرد

«صادق الحسینی» سه‌شنبه (۱۹ آذر) به خبرگزاری معلومه گفت: «وجود الحشد الشعبی در منطقه "نفط خانه" (واقع در ۹۶ کیلومتری شرق بعقوبه) راه را بر نقشه جنایتکارانه داعش بست؛ نقشه‌ای که مطابق آن عناصر داعش می‌خواستند با نفوذ به این منطقه، چاه‌های نفت را به اشغال خود درآوردند».

این مقام عراقی در ادامه گفت که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات اخیر خود، راهبرد خط آتش را برای مقابله با حملات دیگر داعش به منطقه نفت‌خیز نفط‌خانه و اطراف آن در پیش گرفت.

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری استان دیاله افزود: «الحشد الشعبی نقش راهبردی در تأمین امنیت و حمایت از دیاله ایفا می‌کند و کنترل منطقه گسترده‌ای را که در برخی از آن‌ها شاهد فعالیت عناصر باقی‌مانده داعش هستیم، در دست دارد».

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق که سال ۲۰۱۴ بنا به فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی این کشور برای مقابله با گروه تروریستی داعش ایجاد شد، از شنبه این هفته به دنبال انتشار گزارش‌هایی از  فعالیت‌ دوباره عناصر باقی‌مانده داعش در استان دیاله که با ناآرامی‌های عراق هم‌زمان شد، عملیاتی علیه این عناصر آغاز کردند.

در این عملیات چند روزه، نیروهای الحشد الشعبی یکی از مهمترین پایگاه‌های راهبردی عناصر تروریستی داعش در استان دیالی را که بر آموزش تروریست‌های داعش در سه استان عراق نظارت دارد، منهدم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 4
    برای مقابله با تهدید فرهنگی و عقیدتی و دینی و شبهات دینی بهتره که مسلمانان به علم امار روی بیاورند و به جای تولید شبهات جدید به رفع شبهات اقدام کنند. درگیری بین مسلمانان مختلف بیشتر این است که کدام حق هستند ولی تابحال بین سرخ و سیاه و زرد و سفیدپوست در اروپا و امریکا این وقایع رخ نداده هر چند سرخپوستها را سفیدپوستها تار و مار و غارت کردند ولی بر اساس قانون اساسی و تبیین قوانین توانستند شبهات را رفع کنند و پیشرفت کنند و درگیری داخلی نداشته باشند.
  • یک جانباز IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    3 0
    خدایا مردم عراق چه گناهی کرده اند که مصیبت آمریکا را باید تحمل کنند داعش روز روشن به چاههای نفت آنها زیر سایه آمریکا حمله میکند اگر موفق شود نفت را بجز آمریکا چه کسی از آنها خواهد خرید جوانهای ما لطفا هوشیار باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس