جلیقه زردها فرانسه معترضان خشونت مکرون

با ادامه بن‌بست میان اتحادیه‌های کارمندی و کارگری با دولت فرانسه در خصوص موضوع تغییر نظام بازنشستگی، اعتصاب‌های سراسری گسترده در این کشور همچنان ادامه دارد و وارد ششمین روز خود شد.

به گزارش مشرق، اتحادیه‌های فرانسه دومین دور از تظاهرات‌های گسترده خیابانی را با ورود این کشور به ششمین روز از اعتصاب‌های سراسری و توقف حمل و نقل در اعتراض به طرح‌های پیشنهادی دولت این کشور برای تغییر نظام بازنشستگی آغاز کردند.

ببینید:

فیلم/ اعتصاب فلج کننده در پاریس

فیلم/ به مناسبت روز جهانی حقوق بشر؛ برخورد خشن دولت فرانسه با معترضان

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، بن‌بست دولت فرانسه با اتحادیه‌ها همچنان ادامه دارد زیرا «ادوارد فیلیپه» نخست‌وزیر فرانسه تأکید کرد که قاطعانه ایستادگی خواهد کرد و جزئیات تغییرات بازنشستگی را فردا (چهارشنبه) اعلام می‌کند.

پس از غافلگیر شدن دولت فرانسه از مشارکت ۸۰۰ هزار نفر در یکی از بزرگترین اعتراضات اتحادیه‌ تجاری در ظرف یک دهه که هفته گذشته برگزار شد، اینبار این دولت اروپایی بر تظاهرات امروز (سه‌شنبه) نظارت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تعداد معترضان به طور ویژه‌ای در شهرهای کوچک استان‌های فرانسه بالا است و این بازتابی از اعتراضات ضددولتی «جلیقه‌ زردها» است که از اوایل امسال آغاز شده است.

آنطور که رسانه‌های محلی گزارش کرده اند، مردم فرانسه نه تنها از نظام بازنشستگی بلکه از پایین بودن حقوق‌ها، وضعیت خدمات دولتی و نادیده‌ گرفته شدن توسط دولت ناراضی هستند.

اعتصاب‌ها همچنان امروز (سه‌شنبه) بر حمل و نقل عمومی فرانسه تأثیر منفی گذاشت به طوریکه رفت‌ و آمد قطارها متوقف شد و برخی از پروازها لغو شد و ۲۰ خطوط مترو پاریس تعطیل شد و ترافیک ۳۰۰ کیلومتری در جاده‌های اطراف پاریس تا حدود ساعت ۰۷:۰۰ به وقت محلی (۰۶:۰۰ به وقت گرینویچ) سه‌شنبه ایجاد شده بود.

از طرف دیگر، معلمان، کارکنان بیمارستان‌ها و مأموران آتش‌نشانی و کنترل ترافیک هوایی و کارکنان دیگر بخش‌های دولتی قصد دارند به اعتصاب کارکنان بخش ریلی و حمل و نقل بپیوندند.

بنا به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله»، رئیس‌جمهور فرانسه در صدد است نظام بازنشستگی این کشور را یکپارچه کند و مزایای برخی مشاغل را حذف کند زیرا در حال حاضر، ۴۲ نظام بازنشستگی در فرانسه وجود دارد و حتی شرایط بازنشستگی برای کارکنان بخش‌های دولتی نیز یکسان نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتراضات فعلی در فرانسه در مقایسه با اعتراضات جلیقه‌ زردها علیه سیاست‌های ماکرون بسیار گسترده‌تر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس