کد خبر 1018543
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
اخبار جعلی

معاون وزیر توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات روسیه با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها خواهان پیوستن به همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه هستند، اعلام کرد: دو کشور قربانیان اصلی اخبار دروغین هستند.

به گزارش مشرق، الکسی کنستانتینویچ ولین در دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه که با حضور محمد خدادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و تنی چند از مدیران رسانه‌های برتر ایران و روسیه در مسکو برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

سراب توافق

جدیدترین موضع‌گیری روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران

وی افزود: ما امروز به توافقات مهمی دست یافتیم و مقرر شد در فرمت‌های دو و چند جانبه همکاری های خود را گسترش دهیم به شکلی که رسانه های ایران و روسیه تلاش خواهند کرد تا رسانه‌های دیگر کشورها هم جذب همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور شوند.

معاون وزیر توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه در ادامه اظهار داشت: ما امروز توافق کردیم با وجود آنکه سطح روابط رسانه‌ای دو کشور در وضعیت بدی قرار ندارد اما آن را بیش از هر زمان دیگری گسترش دهیم.

به گفته وی، رسانه‌های دو کشور علاقه‌مند به توسعه و گسترش روابط هستند و تمایل دارند به تبادل اطلاعات میان خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون برای پوشش مناسب تحولات داخلی دو کشور و همچنین رخدادهای بین‌المللی بپردازند.

وی کمک به یکدیگر برای تربیت نیرو و دانش‌افزایی را از دیگر توافقات امروز کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه دانست و اظهار داشت: روسیه آماده‌ است نمایندگان رسانه‌های ایرانی را در حوزه‌های مختلف تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی آموزش دهد ضمن اینکه از برگزاری دوره‌های آموزشی در روسیه یا حتی ایران استقبال می‌کنیم.

ولین برگزاری میزگردها و کنفرانس‌های مشترک را دیگر عرصه همکاری دانست و گفت: امروز توافق کردیم این همکاری‌ها را گسترش دهیم و در قالب چنین کنفرانس‌ها و میزگردهایی به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازیم.

وی مبارزه با اخبار دروغین یا به اصطلاح «فیک نیوز» را دیگر عرصه همکاری میان رسانه‌های روسیه و ایران دانست و اظهار داشت: این مساله به شدت مورد توجه دو طرف قرار دارد چرا که هر دو کشور قربانی اخبار دروغینی هستند که از روی کینه توزی علیه آنها منتشر می‌شوند.

معاون وزیر توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه گفت: امروز شبکه راشاتودی روسیه برنامه ویژه‌ای دارد تا در آن برای مخاطبان اخبار دروغین را از اخبار درست تمیز کند.

وی تولید مشترک میان رسانه‌های روسیه و ایران را عرصه دیگری از همکاری عنوان کرد و در این زمینه اظهار داشت: شبکه تلویزیونی ستاره روسیه آماده است با رسانه‌های ایرانی دست به تولید مشترک در حوزه نظامی، تسلیحاتی و نیروهای مسلح بزند.

ولین به نگاه دولت‌های دو کشور به اینترنت هم اشاره کرد و گفت: ما امروز توافق کردیم در خصوص رویکرد خود درباره اینترنت نیز همکاری کنیم چرا که ایران و روسیه بر اساس اصول بنیادین، رویکردشان این است که در حریم ملی کشورها باید قواعد و قوانین ملی جاری باشد و این قوانین اعتبار داشته باشند.

وی کمک به نمایندگان رسانه‌های دو کشور در خاک یکدیگر و دادن اطلاعات اولیه یا خام به آنان را از دیگر توافقات دو طرف ذکر کرد و گفت: ما باید به نمایندگان رسانه های خود در کشورهای یکدیگر کمک کنیم و متریال در اختیار آنان قرار دهیم.

گفتنی است، هیاتی از مدیران رسانه‌ای ایران دیروز یکشنبه به ریاست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه وارد مسکو شد.

در این دور از گفت‌وگوها زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی در حوزه رسانه بین دو کشور در راستای تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و پیگیری توافقات و تفاهمات اولین دور گفت‌وگوها که سال گذشته در تهران برگزار شد، توسط نمایندگان رسانه‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بازدید از مراکز رسانه‌ای و آشنایی با تجربیات روسیه در این زمینه و ‌گفت‌وگو با اندیشمندان و صاحبنظران روسیه و همچنین شرکت در همایش ایران‌شناسان روس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هیات رسانه‌ای ایران در روسیه است ضمن اینکه هیات رسانه ای ایران ظهر امروز از تلویزیون زویزدا(ستاره سرخ) وابسته به وزارت دفاع روسیه دیدار و با مسولان آن به گفت وگو و مذاکره پرداختند.

علیرضا شیروی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی معاون خبرگزاری ایرنا و مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران، پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما، مجید قلی‌زاده مدیرمسئول خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نادعلی زاده مدیرمسئول پایگاه خبری جماران، مهران کرمی مدیرمسئول روزنامه همشهری، فرشاد مهدی پور صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه صبح نو، مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه‌ شرق، علیرضا بختیاری مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد و مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا در این سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 0
    ما مشترکات فرهنگی هم داریم. می تونیم روابط عمیق مردمی تری با هم داشته باشیم اگر از خر شیطان بزرگ پیاده شن البته..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس