کد خبر 1018498
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کوشکی

محمدصادق کوشکی گفت‌: اگر از اصولگرایی عبور کنیم و در واقع صورت‌بندی و قالب‌های جدیدی برای چهره‌های انقلابی در نظر بگیریم، آنها می‌توانند در کسوت جدید به فعالیت بپردازند.

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه، یکی از چهره‌هایی است که برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرد. این چهره اصولگرا با تاکید بر اینکه باید از عنوان اصولگرایی عبور کنیم، معتقد است نیروهای انقلابی به مجلس می‌روند تا در صورت خطا دولت را مهار کنند.

بیشتر بخوانید:

کوشکی: نامزدی که منابع مالی تبلیغاتش را شفاف نمی‌کند، صلاحیت نمایندگی ندارد

گفت‌وگو با محمدصادق کوشکی در زیر می‌آید:

افتخاری بزرگ است که در لیست انقلابیون قرار بگیرم

*شما بارها تاکید کرده‌اید اصولگرا نیستید. یعنی قرار نیست در لیست اصولگراها خودتان را در معرض رأی مردم قرار دهید؟

قاعدتاً شاهد خواهیم بود کسانی که گرایش‌های انقلابی جدی‌تری دارند و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برایشان مهم‌تر از هر چیز دیگری است می‌کوشند تا در قالب یک فهرست منسجم حضور پیدا کنند که برای بنده افتخاری بزرگ است که در لیست انقلابیون قرار بگیرم. طبیعتاً سازوکارهایی برای لیست بستن لحاظ می‌کنند که اگر من باشم خوشحال می‌شوم و افتخار می‌کنم. در غیر این صورت منطقی نیست در جایی مثل تهران به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شوم و به همین دلیل کنار خواهم کشید.

بعضی‌ها تکراری شده‌اند و برای نسل‌های سوم و چهارم جذابیتی ندارند

*فضای رقابت در انتخابات را با توجه به ثبت‌نام‌ها چطور می‌بینید؟

طبیعتاً برخی از چهره‌ها از هر 2 جریان عاقلانه رفتار کردند و از حضور در انتخابات انصراف دادند، چون آمدن‌شان نوعی خودزنی محسوب می‌شد. به هر حال بعضی‌ها تکراری شده‌اند و برای نسل‌های سوم و چهارم جدابیتی ندارند. آنهایی هم که با سابقه زیاد باز به انتخابات ورود کرده‌اند اگر از مردم رأی بگیرند، حق‌شان است که مجلس‌نشین شوند. درباره فضای رقابتی هم فعلاً زود است به نتیجه برسیم که کدام گروه دست بالا را خواهد داشت.

قرار نیست رویارویی‌ای بین مجلس و دولت به وجود بیاید

*در صورت اکثریت‌نشینی اصولگراها در مجلس یازدهم چه شرایطی پیش خواهد آمد؛ رویارویی مستقیم با دولت روحانی؟

این مستلزم آن است که هنوز از پدیده‌ای به نام اصولگرایی حرف بزنیم. اگر از اصولگرایی عبور کنیم و در واقع صورت‌بندی و قالب‌های جدیدی برای چهره‌های انقلابی در نظر بگیریم، آنها می‌توانند در کسوت جدید به فعالیت بپردازند تا مطالبات نسل‌های سوم و چهارم را پیگیری کنند.

*اکثریت‌نشینی آنهایی که شما چهره‌های انقلابی می‌نامید کار را برای دولت دشوار می‌کند؟

اصلاً قرار نیست رویارویی‌ای بین مجلس و دولت به وجود بیاید. مجلس وظیفه نظارت بر عملکرد دولتی‌ها را دارد و اگر تخلفی دیده و احساس شود، حق مردم تضییع می‌شود و مجلس باید دولت را مهار کند که این با رویارویی تفاوت دارد. در واقع حاکمیت خودرویی است که دولت موتور پیش‌برنده آن است و مجلس کنترل‌کننده. پس برای اینکه دولت در مسیر نامطلوب قرار نگیرد مجلسی‌ها هشدارهای لازم را خواهند داد.

منبع: اعتمادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 0
    وحشت اصلاح طلبان از آقای قالیباف بخاطر این است که ایشان واقعی و اصیل هستند، با آمدن آقای قالیباف بازار شعارهای اصلاح طلبان از سکه می افتد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس