کد خبر 1018383
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
حکیم

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در راستای پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان، نقشه‌راهی مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر اطلاع رسانی سید عمار حکیم، وی در این نقشه‌راه بر تسریع در انتخاب نخست وزیر مستقلی که از مقبولیت مردمی برخوردار باشد و تشکیل دولتی انتقالی به دور از مداخله‌های خارجی تصریح کرده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر تصویب قانون عادلانه و منصفانه انتخابات و تشکیل کمیساریای مستقل و سالم به منظور مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تاکید کرد تا مردم بتوانند حق قانونی خود در انتخاب نمایندگان‌شان را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید:

احتمال موافقت سیاسیون عراق با تشکیل دولت موقت

از سوی دیگر شبکه الفرات گزارش داد عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح از صدور دستورالعمل جدید برای حشد شعبی در خصوص مسائل امنیتی خبر داد. وی اظهار داشت دستورات بر این نکته تصریح می‌کند که حشد شعبی صرفا ماموریت‌های امنیتی را که از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح به آنها محول می‌شود، انجام دهند. وی افزود مقرهای حشد شعبی در داخل پایتخت همچنان پابرجا هستند.

اطمینان خاطر ارتش عراق به تظاهرات کنندگان

خبر دیگر اینکه رئیس ستاد مشترک ارتش عراق خطاب به تظاهرات کنندگان عراقی گفت ارتش اینجا حضور دارد تا از شما تا زمان تحقق مطالبات مشروع شما حمایت کند.

سرلشکر عثمان الغانمی در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی موصل تاکید کرد امروز سالروز پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش است که این ماموریت دشوار را در شرایط دشوار انجام دادیم و با ایستادگی ملت و شجاعت نیروهای قهرمان و خون شهدا و مجروحان به پیروزی رسیدیم.

وی تصریح کرد نیروهای ارتش عراق برای تامین امنیت تظاهرات کنندگان در صحنه حضور دارند.

حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف النصر هم در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی موصل اظهار داشت ما خواهان وطنی خالی از تروریسم، سهمیه خواهی،فساد، ترس و دنباله‌روی هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 1
    خوب بعد از پایان یکسال عمر نخست وزیری حتما می خواهند پارلمان را نیز همزمان با نخست وزیری منحل کرده و کودتای نظامی راه بیندازند این یک خطر بزرگ است و نباید یه جریان حکمت و قانون و فتح تسلیم این خواسته بشوند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 1
    کمی تلویزیون عراق با کسانی که دلار اماراتی سعودی در خیابان پخش می کردند گفتگو پخش می کرد بیشتر ماهیت فتنه گران برای مردم عراق فاش می شد اما حیف عادل و مرجعیت بدتر از عادل زرنگ نبودند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 1
    باور کنید حشد فقط یک روز ایست و بازرسی علیه داعش را در جنوب عراق تعطیل کند همه تظاهرات ها می خوابد و تعداد تلفات هم مردم و هم نیروهای امنیتی کم می شود چون داعش همه را سر عقل می آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس