کد خبر 1018112
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
‌

ما در گستره خلیج فارس، دو مدل را در دو پروژه به اجرا گذاشتیم؛ یکی در پارس جنوبی با شرکت توتال و دیگری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پالایشگاه ستاره خلیج فارس.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

آقای روحانی امروز با اشاره به اهمیت خودکفایی بنزین گفت " ۳ فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند. فاز بعدی در این پالایشگاه  در حال اجراست که در مجموع تولید بنزین را به ۴۵ میلیون لیتر در روز می ‌رساند".

این خبر، چه در عرصه تامین نیاز داخلی و چه برای برنامه ریزی صادراتی، بسیار امید بخش و خوشحال کننده است. ما در گستره خلیج فارس، دو مدل را در دو پروژه به اجرا گذاشتیم؛ یکی در پارس جنوبی با شرکت توتال و دیگری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پالایشگاه ستاره خلیج فارس.

شرکت فرانسوی برای دومین بار طی دو دهه اخیر، کلاهبرداری کرد و توافق را زیر پا گذاشت؛ در حالی که اطلاعات ذی قیمت و کاملا سرّی حوزه پارس جنوبی را گرفته و به سرقت برده بود. آنها در حوزه مشترک پارس جنوبی، با طرف قطری همکاری می کنند. "چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر برد کالا".

مدل دوم، اتکا به توانمندی های داخلی است که می تواند معجزه کند؛ درست مانند همین پالایشگاهی که اکنون نگین درخشان همت و توانمندی ایرانی در پهنه خلیج فارس شده است.

مدل دوم راهگشاست. وقتی کار به شرکت ها و تولید کنندگان و پیمانکاران داخلی سپرده شود، آنگاه ایرادی ندارد که از شرکت های خارجی نیز در کنار شرکت های ایرانی استفاده شود. اما نباید معطل و متکی غرب باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    42 12
    اینها رو برو به حسن آقا بگو!
    • احمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      3 1
      به بیژن باید گفت که قراردادهای داخلی و خارجی با غیر اروپاییها رو لغو کرد نشست در انتظار وصال به توتال.
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    34 24
    یک طرفه با قاضی نروید. بحث فنی را از متخصصان سوال کنید
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      36 37
      میگم داداش، تو هم از همونایی هستی که زبان دنیا رو بلد هستن.؟؟!!!!! :)
    • حمید US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      2 1
      علی آقا ، پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس را متخصصان ایرانی ساختند، این را که نمی تونی انکار کنی، شرکت توتال متاسفانه به بهانه تحریم ها ایران را ترک کرد و کار خاصی هم انجام نداد، حالا شما می خوای یک طرفه به قاضی برو یا دوطرفه ، حقیقت را که نمی تونی انکار کنی.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    27 44
    وقتی از یه سوراخ دوبار گزیده بشین همین میشه دیگه .با یه مشت فرنگی متوحش دزد قرارداد می بندن؟ ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس