کد خبر 1018060
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
محمد ایمانی

آقای ربیعی امروز گفت"درباره اعترافات تلویزیونی (بازداشتی های اغتشاش) سوال کردم. منظور رییس جمهور به هیچ وجه تایید اعترافات تلویزیونی به معنای رایج آن نبوده و نیست.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

وظیفه سخنگوی دولت، گزارش برنامه هاست، نه تحریف و توجیه سخنان رئیس جمهور. دولت بالغ بر یک سال سخنگو نداشت و اکنون هم کسی سخنگوی آن شده که گویا مسئولیت خود را انکار می داند.

آقای ربیعی امروز گفت"درباره اعترافات تلویزیونی (بازداشتی های اغتشاش) سوال کردم. منظور رییس جمهور به هیچ وجه تایید اعترافات تلویزیونی به معنای رایج آن نبوده و نیست. پخش اعترافات تلویزیونی منش دولت نیست، مگر با ضرورتی که قاضی تشخیص می دهد و مراحل قضایی طی شود".

این در حالی است که آقای روحانی چهارشنبه هفته گذشته در همایش روز بیمه تصریح کرد:

"افرادی که دستگیر شدند، عده ای از آنها بی گناهند و باید آزاد شوند. اما کسی که با سلاح گرم یا سرد آمده، حساب دیگری دارد؛ با قمه حمله کرده، فروشگاه را تاراج کرده و آتش زده، اینها با یکدیگر فرق می‌کند.

قوه قضاییه باید تلاش بیشتری بکند؛ آنهایی که مجرمند با آنها برخورد شود، آنها که جرم کوچکی داشتند، با رافت اسلامی با آنها برخورد شود.

اما آنها که سازمان یافته هستند و در این اغتشاشات آمده‌اند که اعترافات آنها پخش خواهد شد؛ آنها بیش از دو سال برای این کار برنامه ریزی کرده بودند، سال گذشته  می‌خواستند کاری بکنند، زمان مناسب نبود. امسال برای دی و بهمن و نزدیک انتخابات برنامه ریزی کرده بودند.

وقتی مسئله بنزین اعلام شد، اربابان آنها از خارج دستور دادند زمانش فرا رسیده و اجرا کنید؛ آمدند بیرون. بنابراین باید با آنها برخورد شود".

برخورد با اغتشاشگران سازمان یافته و ابسته به دشمن یک ضرورت است؛ همچنان که پخش اعترافات آنها و مستندات ارتباط شان با بیگانه برای آگاهی افکار عمومی. طبعا سیا و موساد و ام آی سیکس یا استخبارات سعودی، از این موضوع نگران می شوند، اما رفتار سخنگوی دولت سوال برانگیز است.

با سیاق مذکور، ربیعی احتمالا باید اعتراف مهم و عبرت آموز روحانی در نشست بیمه را هم انکار یا توجیه کند که گفت "آمریکایی‌ها گفتند اول ملاقات کنیم، بعد راجع به تحریم بحث کنیم؛ می‌خواستند نسبت به هوش ایرانی تردید کنند! ما دیگر حاضر نیستیم کلاه سرمان برود".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    38 2
    آقا ول کنید این حرفها رو جلوی گرونی روزانه دوباره نرخ ارز رو بگیرید ظاهرا شبکه طلا و ارز تهران و یکی دوتا از سایتهای مقصر در افزایش شدید نرخ ارز قبلی، دوباره در این مورد فعال شدن کسی هست که رسیدگی کنه قبل اینکه این افزایش شدید و صعودی و روزانه نرخ ارز، گرونی جدیدی رو به مردم تحمیل کنه؟
  • محمد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    16 28
    این بیچاره ها تقصیر ندارن یک ماله دست گرفته اند دائم گند رییسشونو ماله کشی می کنن. زمان نوبخت دائم میگفت خاطر رییس مکدر شد اینها بدبختهاهم دائم میگن منظورش این نبود.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    18 30
    (( عده ای از آنها بی گناهند و باید آزاد شوند ))شما کجا بودید که این افراد تخریب می کردند ؟ از کجا فهمیدید این ها بی گناه هستند ؟ ماموران برای چه باید افراد بیگناه را بگیرند ؟ امثال شما هستند که موجب این اغتشاش ها می شوند . عده ای می گویند ما خرابکاری می کنیم و بعدا عده ای ما را بیگناه می خوانند و آزادمان می کنند .
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      2 0
      نیروهای امنیتی گاهی مجبورند همه افرادی را که در محدوده هستند دستگیر کنن و همواره اینگونه بوده که بی گناهان آزاد می شدن
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    فکر کنم اگه یه ساکت بشند، دنیا آرومتر.
  • محسن IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    اقای روحانی امامه سرش است کسی نمیتونه سرش کلاه بزدره حالا امریکاهیا سرش کلاه گذاشته اند باید دید چرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس