کد خبر 1017976
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
استقلال

کاپیتان اسبق استقلال تهران گفت: استقلال در حال نسل عوض کردن است اما در این نسل عوض کردن مشکل مدیریت داریم.

به گزارش مشرق، امیر حسین صادقی در برنامه سلام صبح خیر در خصوص اتفاقاتی که اخیرا برای باشگاه استقلال رخ داده، اظهار داشت: متاسفانه مسائلی برای باشگاه استقلال اتفاق می افتد و مشکل اصلی این تیم مدیریت است. در برنامه ای صحبت می‌کنم که سه ماه پیش در آن به فوتبالیست ها و هواداران فوتبال ایران هشدار داده بودم. مثل همه جای کشور ما، در فوتبال مخصوصا باشگاه استقلال ضعف مدیریت داریم. مشکل استقلال هم خیلی مشخص بود و ضربه مهلکی به تیم خورد و هوادارانی که تنها دلخوشی شان فوتبال است پس از نتایج خوبی که استقلال در هفته های اخیر گرفت، یک شب تلخ برای هواداران استقلال رقم خورد.

مدافع سابق استقلال  در ادامه گفت: آنها بعد از جلسه به منزل استراماچونی رفتند اما او در منزل نبود. ما کاری نداریم استراماچونی کجاست، من می‌گویم چرا چنین مسئله ای پیش آمده که قرارداد یک مربی اینقدر راحت می تواند فسخ شود؟

وی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند این اتفاق یک نمایش برای تحت تاثیر قرار دادن وزارت ورزش جهت دریافت پول است، عنوان کرد: متوجه نمی شوم، چرا باید از این روش استفاده کنند؟ این روش غیرمنطقی است و اینکه راحت بخواهیم موضوع به شدت مهمی را ساده جلوه بدهیم درست نیست.

صادقی درمورد اینکه آیا این اتفاقات نتیجه ضعف مدیریت است، گفت: جمع آوری یک تیم و دادن تعهد به بازیکنان و مربی صد در صد وظیفه مدیرعامل است. باید ببینیم وضعیت مدیریت تیم به چه شکلی است، باشگاه با چه اسپانسرهایی کار می‌کند، چه وعده هایی داده می شود و... اما شواهد نشان می دهد قول هایی از سمت وزارت ورزش به باشگاه ها داده شده که در صورتی که مربی خارجی وارد شود، ارز دولتی به باشگاه ها داده می شود و خیال باشگاه ها از این موضوع راحت باشد که اگر قرار است مربی وارد کنند با هزینه های جاری باشگاه می توانند این کار را انجام دهند. نمی دانم از سمت وزارت ورزش خلف وعده شده یا فتحی نتوانسته اسپانسر بگیرد و کم کاری کرده است، هزار احتمال وجود دارد ولی اگر همه احتمالات را کنار بگذاریم موضوع این است که اصلا چرا این اتفاق رخ داده است!؟

بیشتر بخوانید:

جزئیات تصمیم استراماچونی

کاپیتان اسبق استقلال افزود: طبق آنچه من شنیده‌ام دلیل فسخ قرارداد توسط استراماچونی که تا به حال 200، 300 هزاردلار هم گرفته، این بوده که قراردادش را دو ساله بسته اند و او خواسته قرارداد یک ساله باشد و کل اختلاف همین است. ما هم کنار نشسته ایم و باشگاه استقلال از کسانی که می توانند این مشکل را حل کنند استفاده نمی کند. در صفحه مجازی خودم هم برای آقای فتحی نوشتم و بیراه هم نگفتم، همه هواداران هم حمایت کردند. من ظرف یک هفته پول استراماچونی را با هواداران می توانم جمع کنم. ما 40 میلیون هوادار داریم که با اندک پرداختی آنها پول استراماچونی و بودجه دو سال استقلال را هم می توانیم ببندیم. پس مشکل پول نیست، بلکه مشکل روابط و اتفاقات و سیاست‌هایی است که وسط فوتبال است و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند و دارد به این تیم ضربه می زند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم استراماچونی در آستانه بازی پیکان و ایجاد حاشیه برای استقلال درست بوده، گفت: اصول حرفه‌ای‌گری در فوتبال این نیست، استراماچونی حرفه‌ای هست اما فوتبال ما کاملا احساسی است و مردم با آن زندگی و امرار معاش می کنند و اتفاقات خوب و قشنگ زندگی‌شان با فوتبال رقم می‌خورد. شاید استراماچونی اطلاعی از این موضوع نداشته است. هم می‌توانم از این مربی خرده بگیرم که قدری احساس قاطی این موضوع کرده، هم می‌توانم بگویم تصمیم او ناشی از وضعیت مالی او بوده است. من فکر می‌کنم همه بستر فوتبال خوب، هوادار، دلگرمی و مسائل انگیزشی برای این مربی فراهم بوده اما درباره اینکه چرا این اتفاق افتاده باید دید به چه نحوی با این مربی برخورد شده است.

صادقی در مورد اینکه آیا او هم مثل سایر پیشکسوتان خواهان استعفای مدیرعامل استقلال است، عنوان کرد: تجربه من آنقدر در این باشگاه زیاد است و با انواع و اقسام مدیران و بالا و پایین آشنایی دارم که زمانی که استقلال چهارده، پانزدهم بود گفتم قهرمان می شود و اگر نشود ناشی از مشکل مدیریت است. تجربه دارم و اکنون هم می گویم باید در این وضعیت به بحران مدیریت اورژانسی رسیدگی شود و واقعا دارد فاجعه ای اتفاق می افتد. استقلال دارد نسل عوض می کند اما در این نسل عوض کردن ما مشکل مدیریت داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اب IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    خدا باعث و بانی این کار رو لعنت کنه -
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    خیلی راحت مثل مدیریت قبلی استعفا دادن و رفتن و کسی هم نیست بیاد خرشون رو بگیره که چرا بیت المال رو حیف و میل کردین؟ چرا با احساسات و آبروی استقلالی‌ها و فوتبال ایران بازی کردین؟ خیلی راحت رفتن و راحتتر از رفتنشون هم یه پست دیگه میگیرن تا جای دیگه ای رو آباد!! کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس