کد خبر 1017737
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

سلام احسان اسکندری هستم و این یک راهنمای جامع تکنیک های بهینه سازی نتایج جستجو محلی با لوکال سئو (Local SEO) است در سال که در ۲۰۲۰ کار می کند. در این راهنمای جدید به شما نشان خواهم داد که چطور:

 رتبه اول تا سوم گوگل در نتایج جستجو محلی را کسب کنید.

 چطور NPA ایجاد کنید.

 چطور پروفایل GMB خود را بهینه سازی کنید.

 و کلی چیز های دیگر …

مبانی لوکال سئو

در این بخش به معرفی اصول سئو محلی خواهیم پرداخت. ابتدا داده های جالبی را مشاهده خواهید کرد که ثابت می کند سئو برای هر تجارت محلی ضروری است.

سپس ، من به شما نشان می دهم که چگونه Map Pack کار می کند … و بهترین روش برای پیگیری رتبه بندی های Map Pack چیست.

لوکال سئو چیست؟

سئو محلی (Local SEO) عملی برای بهینه سازی یک کار تجاری محلی با آجر و ملات برای کلمات کلیدی مبتنی بر مکان مانند “شرکت سئو در تهران” است.

بهینه سازی موتور جستجوی محلی شامل مراحل سئو وب سایت است که منجر به ایجاد پایگاه دانش (Knowledge graph) برای کسب و کار اینترنتی می شود.

چرا لوکال سئو مهم است؟

من نمی خواهم آمار الکی را به شما بدهم. اما می خواهم به طور خلاصه چند مورد جالب را به شما نشان دهم تا بدانید بهینه سازی سایت برای نتایج جستجو محلی میتواند چقدر برای کسب و کارها مهم باشد. ۴۶٪ از کل جستجوهای گوگل دارای “مقصد جغرافایی” است.

۲۹٪ از کل نتایج جستجو های گوگل حاوی حداقل یک نتیجه محلی است. ۷۴٪ از مشتریانی که کلمه کلیدی را در تلفن خود جستجو می کنند آن روز از یک محل جغرافیایی نزدیک به خود دیدن می کنند.

نقشه نتایج (همچنین به عنوان “محلی ” نیز شناخته می شود) مجموعه ای از ۳ نتیجه کسب و کار محلی است با نقشه از مکانهای آنها از در گوگل مپ. در ادامه به معرفی مراحل انجام لوکال سئو می پردازیم.

Local SEO: پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

در این بخش می خواهم به شما نشان دهم که چگونه می توانید کلمات کلیدی برای سئو لوکال را پیدا کنید.

۱- Yelp Suggest

این کار مشابه Google Suggest انجام می شود. کلمه کلیدی را وارد کنید که ممکن است شخصی در منطقه شما برای یافتن محل از آن استفاده کند …

۲- Google Suggest

Google Suggest نیز می تواند برای جستجوی محلی خوب کار کند. تنها نکته ای که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که جستجوی محلی باید چیزی باشد که مشتریان بالقوه محلی در جستجوی آن هستند بپردازد.

تکنیک های لوکال سئو (فاکتور های رتبه بندی)

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به نحوه عملکرد سئو واقعی لوکال بپردازیم. به طور خاص، من قصد دارم به طور خلاصه مهمترین عوامل رتبه بندی سئو محلی را پوشش دهم …

۱- گوگل بیزینس (Google Business)

سال گذشته MOZ “مطالعه عوامل رتبه بندی جستجوی محلی” را آغاز کرد. و آنها دریافتند که عامل رتبه ۱ # برای رتبه بندی در بخش نقشه نتایج جستجو، پروفایل تجارت من در گوگل بیزینس شما است.

۲- بازخورد (Review)

یکی از امکانات گوگل مپ برای مکان های ثبت شده فیلد نظرات و پرسش و پاسخ است. مکان هایی که امتیاز بیشتر و بالاتری نسبت به رقبا دارند از رتبه بهتری در نتایج جستجو برخوردار خواهند بود.

۳- آنکر تکست با کلمه کلیدی

فرض کنید شما میخواهید بر روی کلمه کلیدی شرکت سئو رتبه اول گوگل را در نتایج نقشه گوگل برای کاربرانی تهرانی قرار بگیرید. اگر لینک های ورودی به سایت شما با متن لنگر هایی نظیر: شرکت سئو و شرکت سئو تهران باشد شانس صفحه برای رتبه گرفتن دو چندان می شود.

۴- وضعیت برندینگ

برند ها و صفحاتی که بر روی اوضاع برندینگ آنها کار شده است رتبه بهتری کسب می کنند. سعی کنید به واسطه شبکه های اجتماعی و لینک بیلدینگ اوضاع برندسازی اینترنتی سایت خود را تقویت کنید.

۵- تاثیر هاست بر لوکال سئو

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر لوکال سئو هاست و شرایط میزبانی وب است. در نظر داشته باشید که هاست شما باید در محلی میزبانی شود که مخاطب شما وجود دارد اگر کاربران از ایران وارد سایت شما می شوند بهتر است تا از هاست ایران استفاده کنید.

۶- استفاده از متا تگ موقعیت جغرافیایی

سه متا تگ مرتبط با موقعیت جغرافیایی وجود دارد که عبارتند از: Position, Placename و Region.

۷- صفحات مرتبط را بر روی یکدیگر ریدایرکت کنید

۵ روش برای ریدایرکت وجود دارد: ریدایرکت ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۷، متا تگ رفرش و کنونیکال صفحات محلی را بر روی صفحه هدف ریدایرکت کنید.

۸- افزایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت

یکی دیگر از راه های بهبود رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو محلی (Local SERP) لینک سازی و افزایش Authority است. اتوریتی یک شاخص اندازه گیری قدرت دامنه طبق متریک های سایت MOZ می باشد.

۹- کلمه کلیدی در تگ h1

استفاده از کلمه کلیدی جغرافایی در تیتر اصلی صفحه یعنی H1 می تواند بر لوکال سئو اثر بخش باشد.

۱۰- ثبت سایت در گوگل

اولین گام برای شروع لوکال سئو ثبت آدرس سایت در موتور جستجو گوگل است. سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید و منتظر تایید توسط Local Review باشید.

۱۱- لینک های غیر مرتبط را نوفالو کنید

اگر در صفحه لینکی فالو به صفحه ای دارید که مرتبط با موضوع نیست مانند نظرات حتما از اتربیوت Nofollow برای نوفالو کردن لینک های خروجی صفحه استفاده کنید.

۱۲- سئو تکنیکال را فراموش نکنید

سئو سایت چیست

سئو سایت چیست: سئو تکنیکال (Technical SEO) ضلع وسط مثلث سئو و یکی از مهم ترین مراحل در سئو سایت می باشد. انجام مراحل سئو تکنیکال برای ایجاد ارتباط بهتر با موتور جستجو برای هر وب سایت ضروریست.

۱۳- تولید محتوا را بر اساس جامعه هدف انجام دهید

باید در هنگام تولید محتوا سایت از کلمات کلیدی هدف که شامل عنوان صفحه، کلمه کلیدی در پاراگراف اول، ALT تصاویر استفاده کنید.

۱۴- از افزونه سئو وردپرس مانند Yoast و All in one seo pack استفاده کنید.

بسیاری از افزونه های سئو کمک بسزایی در رشد وضعیت لوکال سئو می کنند. بهترین پلاگین های وردپرس برای این حوزه یوست و آل این وان سئو پک می باشد.

۱۵- سئو داخلی

به کارگیری فاکتور های سئو داخلی مانند کاهش سرعت لود صفحه، ساختار مناسب، آدرس دهی، کلمات مکمل در عنوان صفحه، لینک سازی داخلی، نوع طراحی سایت و … می توانند بسیار موثر واقع شوند.

۱۶- الگوریتم های گوگل را بشناسید

با شناخت هر چه بهترین الگوریتم های گوگل مانند: گوگل پنگوئن، گوگل دنس، مزرعه لینک، گوگل پنالتی، گوگل پاندا، رنک برین و … مانور بهتری بر روی دانش سئو خود و عملکرد نهایی بدید.

۱۷- استفاده از ابزار سئو

با به کارگیری ابزار سئو مانند موارد لیست شده در بخش زیر کلمات کلیدی مرتبط را بهتر پیدا کنید، سایت خود و رقبا را آنالیز کرده و پروسه سئو را بهتر اجرا کنید:

§ گوگل کیورد پلنر

§ گوگل آنالیتیکس

§ گوگل سرچ کنسول

§ گوگل ترندز

§ Pagespeed Insights

§ Answer the Public

§ Ahrefs’ Free Backlink Checker

§ Yoast SEO

§ Keyworddit

§ hunter.io

§ SEO Web Page Analyzer

§ LinkMiner

§ Responsive Design Checker

§ SERProbot

§ Keywords Everywhere

§ GTMetrix

§ Majestic

§ Robots.txt Generator

§ Screaming Frog

۱۸- لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ (Link Building) هنوز مهم ترین فاکتور در رتبه بندی گوگل است. اشاره یک بک لینک با کیفیت به سایت شما می تواند در رتبه گرفتن بسیار اثر بخش واقع شود. با محتوای خوب بقیه را تشویق به لینک دادن کنید یا به صورت دستی بک لینک بسازید با شماست فقط به یاد داشته باشید که سئو خارجی سایت بسیار مهم است.

۱۹- مطالعه آموزش سئو

با مطالعه لیست مقالات رایگان آموزش سئو دانش خود را بالا ببرید مطمئن باشید هر چه بیشتر بدانید بهتر تصمیم میگیرید و بهتر عمل می کنید. از منابع معتبر برای مطالعه مقالات سئو، اخبار سئو و کتاب سئو بهره بگیرید.

۲۰- بازاریابی محتوا

یکی دیگر از تاثیر گذار ترین عوامل در تکنیک های بهبود اوضاع لوکال سئو وب سایت بازاریابی محتوا Content Marketing یا کانتنت مارکتینگ است. محتوا یونیک و اختصاصی تولید کنید که کاربران عاشق خواندن آنها باشند نه اینکه پس از ورود صفحه را ترک کنند.

منبع: سئو فاکس – seofox.ir

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس