کد خبر 1017589
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
ماهواره

چین دو راکت ماهواره‌بر Kuaizhou-۱A یا (KZ-۱A) را از مرکز پرتاب ماهواره «تائی یوان» به فضا پرتاب کرد؛ این دو راکت ماهواره در مجموع حامل هفت ماهواره را در مدار زمین قرار دادند.

به گزارش مشرق، اولین راکت ماهواره‌بر  Kuaizhou-۱A یا (KZ-۱A) ، ماهواره سنجش از راه دور «جیلین-۱ گائوفن ۰۲B» را در مدار قرار داد. این ماهواره سنجش از راه دور که متعلق به خانواده ماهواره‌های جیلین-۱ است به همراه ۱۴ ماهواره‌ای که پیش از این پرتاب شده بودند شبکه‌ای را تشکیل می‌دهند و داده‌ها و خدمات سنجش از دور را برای کشاورزی، جنگلداری، منابع طبیعی و محیط زیست فراهم می‌کند. قرار است تعداد ماهواره‌های جیلین-۱ تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳۸ عدد برسد.

بیشتر بخوانید:

هند 14 ماهواره به فضا فرستاد

شش ماهواره دیگر ساعت ۴:۵۲ دقیقه بعدازظهر شنبه به وقت محلی با یک ماهواره بر Kuaizhou-۱A یا (KZ-۱A) دیگر به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار مورد نظر قرار گرفتند. این دومین پرتاب مرکز پرتاب مزبور ظرف کمتر از شش ساعت بعد از ارسال ماهواره جیلین-۱ گائوفن ۰۲B به فضا در ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه صبح شنبه به وقت محلی بود. پرتاب این ماهواره‌ها در فاصله کم از یکدیگر، همچنین به منزله پیشرفت برای مرکز پرتاب تائی یوان در زمینه توانمندی‌های پرتاب اضطراری و سریع است.

از شش ماهواره پرتاب شده، دو ماهواره، خدماتی همچون زیر نظر گرفتن محیط زیست، تقویت ارتباطات و جمع‌آوری اطلاعات درباره کشتی‌ها و هواپیماها را به کاربران جهانی ارائه خواهند کرد. دو ماهواره دیگر بیشتر برای پیشگیری از بروز بلایای طبیعی، کابردهای دریایی، زیر نظر گرفتن محیط زیست قطب و زیر نظر گرفتن مناطق کشاورزی استفاده می‌شود و دو ماهواره هم خدماتی همچون انتقال دیتای اینترنت جهانی «تینگز» و ارتباطات اضطراری را ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    9 0
    رای ما به غربگرا ها کشور رو خیلی عقب انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس