کد خبر 1017563
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
علینژاد

مهدی علی‌نژاد بهترین گزینه برای جانشینی محمدرضا داورزنی در پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، کاروان ورزش ایران همانند دیگر کشورهای جهان ۸ ماه دیگر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت خواهد کرد و موفقیت در این بازی‌ها خواسته مردم و مسئولان ورزشی است.

بیشتر بخوانید:

چرا وزیر جانشین داورزنی را معرفی نمی‌کند؟

یکی از لازمه‌های رسیدن به موفقیت در توکیو برخورداری از معاونت قهرمانی وزارت ورزش به‌همراه سرپرست کاروان ورزشی ایران است و باید هماهنگی‌های لازم در این موارد حاصل شود اما با استعفای محمدرضا داورزنی از سمت معاونت قهرمانی وزارت، جانشین وی مشخص نشده است. نصرالله سجادی سرپرست کاروان است اما او نمی‌تواند مسئولیت‌هایی که مربوط به داورزنی بود را انجام دهد و نیاز به انتخاب جانشین است.

وظایف معاونت قهرمانی و سرپرستی کاروان زیاد است و یک فرد نمی‌تواند این دو مسئولیت سخت را به‌صورت موازی جلو ببرد. به همین دلیل نیاز است تا گزینه‌های جانشینی مورد بررسی قرار بگیرند تا بهترین گزینه انتخاب شود. 

نامزدهای پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش

مهدی قدمی معاون پشتیبانی نهاد ریاست جمهوری و نایب‌رئیس اسبق کمیته ملی المپیک، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان، ۵ گزینه جانشینی محمدرضا داورزنی هستند که در این میان رغبتی از سوی سجادی از مدیرکلی زیرمجموعه معاونت عزل شده بود و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در پست معاونت قهرمانی باشد.

شعبانی بهار سابقه معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان را در کارنامه پیش از ریاست بر فدراسیون  تیراندازی با کمان دارد، به این دلیل که فدراسیون به تازگی با حضور او سر و سامان گرفته شانسی برای بازگشت به وزارتخانه ندارد. قدمی با حضور در نهاد ریاست جمهوری که حکم آن توسط رئیس دفتر آن زده شد، مسئولیت مهمی پذیرفته و احتمال بازگشت او به وزارت ورزش و پست مهم معاونت قهرمانی کم است. البته خود قدمی هم تمایلی به ترک ریاست جمهوری ندارد.

شانس بیشتر علی‌نژاد برای جانشینی داورزنی

حمیدی که در آموزش و پرورش خدمات خوبی داشته، نسبت به نفرات قبلی که به سابقه آن‌ها اشاره شد، شانس بیشتری برای حضور در پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش دارد. او در کمیته ملی المپیک، سازمان تربیت بدنی و فدراسیون‌های ورزش‌های دانشگاهی و  ورزش‌های بومی و محلی فعالیت کرده است. با این وجود سابقه مهدی علی‌نژاد از وی درخشان‌تر است.

علی‌نژاد علاوه بر آنکه رئیس فدراسیون ووشو است بیش از ۱۲ سال سابقه عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی را در کارنامه دارد. او مشاور رئیس و دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد هم محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر موفقیت‌های بی‌شماری را نصیب ورزش ووشو ایران کرده و توانمندی‌های مدیریتی‌اش باعث شده است تا احتمال انتخاب وی به‌عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزایش پیدا کند.

وظیفه خطیر سلطانی‌فر برای انتخاب جانشین داورزنی

ضرورت انتخاب جانشین داورزنی به خوبی نزد مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان حس شده و او جلساتی با افراد واجد شرایط برای انتخاب معاونت جدید قهرمانی وزارت ورزش برگزار کرده است. باید منتظر ماند تا سلطانی‌فر با انتخاب گزینه نهایی، کمک لازم را به تمامی رشته‌های ورزشی که در المپیک حضور دارند، انجام دهد. 

سلطانی‌فر وظیفه خطیری در انتخاب جانشین داورزنی دارد چرا که پس از انتخاب معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، وی باید بتواند هماهنگی مناسبی با سرپرست کاروان ورزشی ایران داشته باشد و ملی‌پوشان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب نتایج خوبی شوند.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس