سلیم المغلس

عضو دفتر سیاسی انصارالله و معاون دفتر ریاست‌جمهوری یمن در واکنش به اظهارات یک وزیر سعودی اعلام کرد، آمریکا و متحدان آن از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند هیچ نقشی در آینده یمن نخواهند داشت.

به گزارش مشرق، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی پس از پنج سال حملات مداوم این کشور به یمن اعلام کرد، «تمامی یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند و احتمال رسیدن به آتش‌بس و در گام بعدی، حل و فصل بحران وجود دارد»

بیشتر بخوانید:

عادل الجبیر: حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند

صنعاء: عادل الجبیر کیست که بخواهد برای یمنی‌ها تعیین تکلیف کند

«سلیم المغلس» عضو دفتر سیاسی انصارالله و معاون دفتر ریاست‌جمهوری یمن در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: امکان ندارد آینده یمن به دست واشنگتن، ریاض یا ابوظبی تعیین شود بلکه تعیین آینده یمن فقط به دست ملت این کشور صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المغلس ادامه داد، الجبیر و اربابانش در سعودی و آمریکایی‌ها از خواب غفلت بیدار شوند، واقعیت را بپذیرند و بدانند یمن امروز مانند یمن دیروز نیست و آنها نمی‌توانند هیچ نقشی در این کشور داشته باشند.

وی تصریح کرد، یمن روز به روز برای تحولات در منطقه آماده‌تر می‌شود و امروز این یمن است که بر رویکردها و تصمیم‌های طرف‌هایی مانند سعودی تأثیرگذار است نه بالعکس.

المغلس تأکید کرد: آنها باید واقعیت را بفهمند و بدانند که سرعت بخشیدن به توقف حملات و رفع محاصره ظالمانه یمن به نفع خودشان است. موضع یمن درباره صلح از روز اول حملات موضعی ثابت بوده همانگونه که موضع ملت یمن و اصرارش به آزادی، استقلال و تصمیم‌گیری بدون مداخلات خارجی بدون تغییر باقی مانده است.

امروز «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی یمن هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد: یمنی‌ها همه چیز خود را فدا نکردند تا یکی مثل او (الجبیر) در کشورشان به آنان امر و نهی کند.

«عبدالملک العجری» عضو کمیته ملی یمن هم در واکنش به اظهارات الجبیر گفت: «این اقدامی تحریک آمیز است که طرف‌های خارجی درباره نقش انصار الله در آینده یمن حرف بزنند. گویی می‌خواهند لطفی کنند و هدیه‌ای به ما بدهند. این موضوع قابل قبول نیست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    3 0
    تعیین کننده ی آینده یمن، آمریکا؟؟؟ :))))))) هر چی تو این چند سال تونستن تو جنگ تعیین کننده باشن تو آینده هم تاثیر میزارن.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس