روزنامه های اصلاح طلب 16 آذر

در سال ۹۶، حامیان دولت تاکید داشتند که اگر رقبای روحانی در انتخابات پیروز شوند، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. اما در دولت دوم روحانی دلار تا آستانه ۱۹ هزارتومان افزایش یافت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دولتِ مظلومِ روحانی،زمین سوخته تحویل گرفت

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«دولتِ مظلومِ روحانی...آگاهانه پای به زمین سوخته احمدی‌نژاد گذاشت تا کشور را از لبه پرتگاه برگرداند...همین امروز اگر بجای روحانی، عارف یا جلیلی رئیس‌جمهور شده بودند، کشور چه وضعی داشت؟ روزگار پر تشنج اصلاحات یا روزگار شعارهای بی‌حاصل احمدی نژاد؟ حتی اگر آقای رئیسی که شخصیت نسبتا معتدلی است رئیس‌جمهور شده بود با کدام کارنامه می‌خواست در سیاست خارجی عرض اندام کند؟».

چندی پیش «فیض الله عرب سرخی» از محکومین فتنه ۸۸ گفته بود:«در یک دوره هشت‌ساله تندروترین نیروها در ساختار سیاسی کشور حاکم شدند و شرایط را آن‌قدر تخریب کردند که دولت روحانی با وجود سال‌ها تلاش نتوانست آن‌طور که باید به بهبود شرایط کشور کمک کند».

واقعیت این است که کارنامه دولت روحانی به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. از سوی دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است. به همین منظور حامیان دولت در پی آن هستند تا هرطور شده زنگ حساب دولت را به حاشیه ببرند.

اکنون دولت روحانی وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است. اما با اینحال حامیان دولت مدعی هستند که این دولت مظلوم است و زمین سوخته تحویل گرفته است. «محمد عطریانفر» فعال سیاسی اصلاح طلب پیش از این با انتقاد از رفتار غیرحرفه ای و غیراخلاقی همقطاران خود گفته بود:«جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا ۶ ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید».

تنها هنر اصلاح طلبان «رقیب هراسی» و «ترساندن مردم از سایه جنگ» است. در مقطع رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، حامیان دولت تاکید داشتند که اگر رقبای روحانی در انتخابات پیروز شوند، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. اما در دولت روحانی دلار تا آستانه ۱۹ هزارتومان افزایش یافت و اکنون نیز قیمت دلار حدود ۱۲ هزارتومان است.

** تاجیک: ژنرال های اصلاح طلب باید به تعطیلات بروند

«محمدرضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«ژنرال های اصلاح طلب باید به تعطیلات و استراحت بروند».

تاجیک پیش از این نیز در اظهارنظری مشابه گفته بود:«از اصلاح‌طلبان مومیایی و فسیل شده‌ای که دیری است نمی‌جوشند و به تاریخ پیوسته‌اند و مجسمه خود را در موزه اصلاح‌طلبی در گوشه‌ای نهاده و خود به مناسبات قدرت پیوسته‌اند، از اینها امیدی ندارم، کسانی که بارها با اصطلاح ژنرال‌های خود تعریف کرده از ایشان نام برده‌ام، کسانی که برای جریان اصلاح‌طلبی نه هزینه نظری پرداختند نه هزینه عملی و نه در گذشته اصلاح‌طلبی نام و نشانی از آنها نیست، دفعتا یافت شدند و طمع در میوه‌های نارس باغ دیگران کردند و تلاش دارند از این فضا بهره‌ای ببرند و منافع خودشان را تامین کنند، فسیل‌تر از آن هستند که بشود به آنها برای حرکت و تغییر و یک فضای جدید دخیل بست».

وی همچنین چندی پیش گفته بود:«ژنرال ها، چهره‌هایی تکراری هستند که هر موقع سفره قدرت پهن است حضور دارند».

ژنرال ها و آقازاده ها، دو روی یک سکه هستند. از یک سو جریان اصلاح طلب که به رفتار قبیله ای آلوده است، بی‌توجه به لزوم چرخش نخبگان، اصطلاح «ژنرال» را اختراع کرده، تقدیس میکند و در معادله‌ای واژگونه، نشانه حقانیت افراد هم معرفی می‌کند! و از سوی دیگر، حضور آقازاده ها-بدون هیچگونه سابقه کاری- به عنوان یک حق و یک امر طبیعی و بدیهی تعبیر می شود.در نهایت این دو مسئله موجب می شود که استعدادها و منابع ملی کشورمان نادیده گرفته شده و از دست می رود.

** نهادهای در اختیار اصلاح طلبان، اعتبار خود را از دست داده

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «احمد غلامی» نوشت:«نهاد ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران، از نهادهایی هستند که در دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی و علی لاریجانی و محسن هاشمی اعتبار و جایگاه خود را از دست داده‌اند و ناگفته پیداست این نهادها اغلب در دست اصلاح‌طلبان بوده و یکی از نقاط قوت آنان به شمار می‌آمده است».

دولت روحانی، شورای شهر پنجم تهران و فراکسیون امید مجلس دهم همگی از دستپخت های اصلاح طلبان و حاصل «تَکرار می کنم» های رئیس دولت اصلاحات است.

این در حالی است که اصلاح طلبان به صراحت اذعان می کنند که این نهادها جایگاه خود را از دست داده است. دولت روحانی بیش از ۶ سال است که در انتظار رسیدن میوه های برجام نشسته و این رویکرد غلط، جز خسارت هیچ عایدی دیگری برای مردم کشورمان نداشته است.

فراکسیون امید مجلس دهم نیز «سلفی حقارت» و «اروپاگردی» و «تشکیل کمیته رفع حصر» و... را در کارنامه خود ثبت کرده و فرسنگ ها از مطالبات اصلی مردم فاصله دارد.

شورای شهر پنجم نیز در سال های اخیر وقت خود را صرف بازی «اسم و فامیل» در تعیین نام خیابان ها و کوچه ها کرده و شهرداری اصلاح طلب نیز عیار کارآمدی خود را در مواقع بارش برف و باران به خوبی نمایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    15 1
    آقای دادکان اینها همان کسانی هستند که شما حمایت می کردید.
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
      10 0
      اصلاح طالبان!!!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    14 1
    خدایا جواب افساد طلبان را بده.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    13 1
    اصلاح طلبان بی کَس و یاور.. اصلاح طلبان کدخدا باور.. اصلاح طلبان امید آخر.. بستند به فتنه های پر شَر.. شص هفتادو هشتادو نود پَر.. هر کدوم یه هشتم بزا آخر. ای خــــــــــاک بر سرتون ای خــــــــــاک بر سرتون در اوج حقارت ولی هر چند.. رفتند و نشستند و با لبخند.. کاش بودی می دیدی همه خرسند.. یک به یک اسیر و همه پابند.. مو به مو عمل هر چی شنیدند.. اون طرف دریغ حتی یک بند.. ای خـــــــاک بر سرتون ای خـــــــاک بر سرتون. رفتند و دادند. و هرچه نتوانستند بردند و خوردند. و آنچه ماند، آتش زدند.!!!
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    14 0
    دولتِ ظالمِ روحانی...!
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    10 0
    ** دولتِ مظلومِ روحانی،زمین سوخته تحویل گرفت این دولت که دولت مظلوم نیست بلکه دولت مستبد است.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    11 0
    دولت حسن روحانی یک دولت صفر تا صدی اشرافی ومورد تایید جریان واداده اصلاح طلب میباشد این دولت توانست با حمایت اصلاح طلبان و ضدیت با طبقه مستضعف روی کار بیایید لطمه ای که در داخل کشور ودر دیپلماسی التماسی خارجی به ایران در این دوره خورد تقریبا خسارات عظیم وجبران ناپذیری به ایران وارد کرد
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    15 0
    امیدوارم هرچه زودتر این برهه سیاه کشور هرچه زودتر سپری شود.
  • علی حیدری IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    1 0
    به بی عرضگی ها، لا قیدی ها ، به بی غرتی هاباید گریست ، که حاصل اش این خرابیها، این نا بسامانیها واین بی برنامه گیها است ، تازه چقدر وچقدر از خودشان متشکرند این دیگر نهایت وقاحت وبی شرمی است‌
  • احمد IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    3 0
    منظوتان از زمین سوخته جاده های زمان خاتمی بود که همان جاده های زمان رضاخان بود ،که در زمان احمدی نژاد انقلابی در ساخت جاده اتفاق افتاد که در هیچ کشوری ودر هیچ دوره ای در این بازه زمانی کوتا ساختن این همه جاده نظیر ندارد ویا منظورتان خانواده های بی مسکن زمان خاتمی است که در کنار جاده ها در زمستان سرد چادر زده بودند ودر زمان احمدی خانه دار شدند، مجتمع های مسکن مهر درصد ناچیزی از مسکن های ساخته شده زمان احمدی نژاد بود ،شاید منظورتان ورزش باشد که بهترین رتبه ی الپیک را زمان احمدی بدست آورد ،نه، شاید پیشرفت های علمی در زمینه ی نانو منظورتان باشد که تا مرز های دانش پیش رفتیم ،گمان می کنم منظورتان سلولهای بنیادی است ، من اشتبا می کنم حتماً منظورتان توسعه مخابرات بود ه که در زمان خاتمی قیمت یه خط موبایل با قیمت یه پرایدبرابر بوده وحتی تو پایتخت هم خط نمی داد ،یادم افتاد، احتماً منظورتان کارخانه جات سیمان بود که برای خرید یه کیسه سیمان و تیر آهن مجبور بودی حواله تهیه کنی ، البته همه اینها با پول نفتی بدست آمد که احمدی نزاد حاضر نشد آنرا به قیمت دستوری بفرشد بلکه با ارتباط گرفتن با کشور های نفت خیز حتی کشور های آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا شرایطی به وجود آورد که نفت به قیمت بازار به فروش برسد ،طلا های زیادی را را جایگزین دلار های نفتی کرد که دولت حاضر با سکه کردن آنها خرج دولت ،وثروتمند کردن اذناب فاسد را فراهم می کند ،بله ان طلا ها که برای شما جا گذاشتزمین سوخته بود ، تاسیسات هسته ای ساخته شده که با آن معامله ی بی فرجام برجام را انجام داد زمین سوخته بود ،آن همه سرماه گذاری در پتروشیمی زمین سوخته بود ،سرمایه گذاری در بنیه دفاعی که نتیجه ی آن تامین امنیت کشور است زمین سوخته بود ، احمدی نژاد هفت صد میلیارد دلار را وارد کشور کرد ولی بشکه های نفت زیادی را نفرخت وهرگز هیچ سندی خیانت آمیزی را که ضد منافع کشور باشد امضاء نکرد ، خائنین مجبورند میراث احمدی نژاد را زمین سوخته بنامند
  • شهروند IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 8
    بخدا همه ما میدونیم بیچاره روحانی تقصیر نداره فقط برخی وزیرها خیلی اشرافی بودن و درک از مرردم نداشتن . برای کارمندان هیچ توجهی ندارد
    • تاجی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
      4 0
      تو با این هوشت باید ایکیوسان میشدی! ده آخه باهوش اون وزیر ها رو ننه عمه من که وزیر نکردن همین حسن مظلوم شما وزیرشون کرده!!!
  • تاجی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    7 0
    وااااااااااااااااااااای رو که نیست از سنگ پای قزوین ام رد کرده اینها دیگه کی هستن؟!!!! بابا خون مردم رو کردین تو شیشه هنوزم پر از ادعایید؟
  • احسان IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    7 0
    عجیجم حرف نزنی نمیگن لالی دادکان جون پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود
  • مجید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    4 0
    دولت مظلوم کشور را به خاک سیاه نشاند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس