کد خبر 1016889
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
ماکرون نمایه

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با بیان این ادعا که برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همخوانی ندارد، از ادامه فعالیت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، دولت فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر علیه برنامه موشکی ایران موضع گرفت و مدعی شد که برخی موشک‌های ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد «ناهمخوان» هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آگنس فون در مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری هفتگی در مورد برنامه موشکی ایران گفت: «ما بارها از موضوع فعالیت‌های بالستیک ایران که با تعهدات این کشور ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همخوان نبوده و تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است، نگرانی شدید خود را ابراز کرده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

نامه سه کشور اروپایی علیه برنامه موشکی ایران به سازمان ملل

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه یک روز پس از آن منتشر می‌شود که این کشور به همراه دو عضو اروپایی دیگر برجام در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد مدعی شدند که برنامه موشکی ایران با قطعنامه‌ای که برجام را تأیید کرده، همخوانی ندارد. (جزئیات بیشتر)

این کشورها پیش از این هم ادعای مشابهی را مطرح کرده بودند، اما به دلیل عدم انطباق آن با متن قطعنامه نتوانسته بودند شورا را به صدور قطعنامه یا بیانیه راضی کنند.

ادعای عدم همخوانی موشک‌های ایران با قطعنامه در حالی مطرح می‌شود که در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «خواسته» شده که روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته است که از آنجا که ایران کلاهک اتمی ندارد و تصمیمی هم برای ساخت آن ندارد، از این رو نمی‌توان تهران را به کار روی موشک‌هایی متهم کرد که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک طراحی شده‌اند.» علاوه بر این، در قطعنامه از عبارت «خواستار» استفاده شده است که دارای الزام حقوقی نیست. در قطعنامه‌های پیشین از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ که در حال حاضر لغو شده، از عبارت «نباید» استفاده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    2 0
    هدف اینا موشک و امنیت ماست چون نمیخوان ما در وسوریه با موشک باشیم
  • SE ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    2 0
    اینقدر زر بزنید که زردونتان پر شه
  • کوروش IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    2 0
    این فرانسه که اختیار عطسه کردن بدون اجازه ترامپ و یهودیان رو نداره بیجا میکنه به ایران گیر میده.اول یک هزارم اون‌تعهدات برجامی رو انجام بده بعد بیا زر مفت بزن بیشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس