کد خبر 1016847
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
علی شکوری راد

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: نمایندگانی که ما برای لیست امید انتخاب کردیم از سبد شورای نگهبان انتخاب کردیم و از سبد مردم نبودند.

به گزارش مشرق، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت عصر امروز(۱۴ آذر) پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران درباره تائید صلاحیت کاندیداها، گفت: هیئت‌های اجرایی و هیئت‌نظارت در برخی مواقع تحت تاثیر اطلاعات غلط قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

اصلاح‌طلبان برائت نجویند مهر ابطال بر شناسنامه سیاسی خود می‌نهند

آیت‌الله موحدی کرمانی: وای بر این مسئولین!


شکوری‌راد با ادعای اینکه اگر هیئت اجرایی و هیئت‌های نظارت نظر خود را اعلام کنند شورای نگهبان هم نمی‌تواند فردی را رد صلاحیت کند، عنوان کرد: شورای نگهبان تنها به شکایت افرادی که از سوی هیئت های اجرایی رد شده باشند باید رسیدگی کند. در زمان حیات امام خمینی(ره)  تا مجلس چهارم نظارت شورای نگهبان به همین صورت بود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است که با چهره‌های شاخص دو جناح گفتگوهایی داشتیم آیا شما یا شورای سیاستگذاری رایزنی‌هایی با شورای نگهبان داشته‌اید، گفت: رایزنی با شورای نگهبان معنایی ندارد. شورای نگهبان برخی افراد را ناگزیر کرده که بروند با این شورا لابی کنند، بنده به سیاسیون توصیه می‌کنم به سراغ این شورا نروند.

شکوری‌راد در پاسخ به سئوال خبرنگار  در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در انتخابات قبلی لیست امیدی را ارائه کردند که شورای نگهبان اعضای این لیست را تائید کرده بود و مردم امروز دیگر اعتمادی به نمایندگان و عملکرد این لیست ندارند و شما چه جوابی برای مردم دارید، گفت: نمایندگانی که ما برای لیست امید انتخاب کردیم از سبد شورای نگهبان انتخاب کردیم و  از سبد مردم نبودند.  این هم به دلیل نظارت استصوابی شورای نگهبان بود، خوب یا بد بودن این نمایندگان به این دلیل است که این افراد را از سبد  شورای نگهبان انتخاب کردیم.

وی در پاسخ به سئوالی دیگری درباره اینکه شما آیا آقای عارف را هم به عنوان یک چهره اصلاح طلب قبول ندارید، و آیا عملکرد وی در مجلس دهم قابل قبول بوده یا خیر؟ اظهار داشت: عارف به عنوان یک نماینده موفق بوده است ولی باید در فراکسیون امید چهره‌های برجسته ورود می‌کردند تا کارهای بزرگتری انجام شود برخی نمایندگان در مجلس بحث سیاسی می‌کنند و  برخی کار کارشناسی انجام می‌دهند  و تقسیم کار صورت می‌گیرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اولویت مجلس یازدهم بازگرداندن هویت مجلس است که به تاراج رفته و در راس امور نیست، اظهار داشت: اولین کار نمایندگان این است که این هویت را بازگردانند تا مجلس قانونگذاری کند.

شکوری‌راد درباره بیانیه حزب اتحاد ملت در زمینه‌ی دعوت برای ثبت‌نام در انتخابات اظهار کرد: ما اصلاح طلب هستیم و نمی توانیم انتخابات را نادیده بگیریم. بنابراین می‌خواهیم عرصه برای کنش اصلاح طلبان باز بماند. باید مردم برای فرزندان شان آینده روشنی را پیش بینی کنند، پس مطالبه اصلی ما این است که توده های مردم که بار اصلی کشور بر دوش آنان است شاهد باشند که مطالباتشان در مجلس مطرح می‌شود و حکومت به فکر آنان است و شفاف عمل می‌کند و مشارکت جو است تا در نهایت به حکمرانی خوب برسیم.

وی افزود: ما در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کنش داریم. این شورا هفته پیش دعوت کرد که در انتخابات ثبت نام کنند و ما در همان چارچوب و در تعامل با سایر احزاب اصلاح طلب تلاش می‌کنیم افراد شایسته ای در لیست اصلاحات قرار گیرد و امید مردم باز گردد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه طرح سرا همچنان در دستور کار قرارداد دارد، گفت: این طرح برای تنظیم لیست نهایی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است و هرکس که در راستای جریان اصلاح طلبی وارد انتخابات می‌شود باید با این طرح هماهنگ باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس