کد خبر 1016719
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
پرچم نمایه اسرائیل

طرح یهودی سازی مناطق شمالی سرزمین های اشغالی، یکی از عمده ترین پروژه های رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته بود اما مهاجرت جوانان صهیونیست از این مناطق روز به روز افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، طرح یهودی سازی مناطق شمالی سرزمین های اشغالی، یکی از عمده ترین پروژه های رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته بود؛ پروژه ای که با هزینه کردن مبالغ هنگفتی همراه بود اما جوانان صهیونیست این مناطق شمالی را ترک کرده و به نقاط دیگر مهاجرت کردند. با گذشت هر روز، شمار این افراد افزایش می یابد.

در مقابل، فلسطینی ها به رغم دشواری های بی شمار و مشکلات اقتصادی که اسرائیل برایشان به وجود آورده، در این مناطق افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر، ۵۳ درصد جمعیت این مناطق را تشکیل می دهند.

رژیم صهیونیستی برای تشویق صهیونیست ها به سکنی در این مناطق، ویلاهای مدرن و مجهز، معافیت از پرداخت مالیات و کمک های زیادی را در نظر گرفته است.

براساس آمار اعلام شده، تاکنون حدود ۳۰ درصد از صهیونیست ها که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، مناطق شمالی را ترک کرده اند.

به گزارش ایندیپندنت، ناظران معتقدند که افزایش تهدیدهای امنیتی، نقشی اساسی در مهاجرت صهیونیست ها دارد. تهدیدهای پیوسته بنیامین نتانیاهو و مقامات امنیتی اسرائیل در مورد حمله به ایران، سوریه و حزب الله و افزایش ناامنی ها در نوار مرز با لبنان، اسرائیلی‌ها را وادار به ترک مناطق شمالی کرده است.

با آن که شهرهای شمالی اسرائیل، به ویژه شهر حیفا دانشگاه ها و مراکز آموزشی بزرگی دارد، اما جوانان یهودی از پیوستن به این دانشگاه ها خودداری می کنند و به بهانه ای تحصیل، عازم تل آویو می شوند و دیگر به شمال کشور باز نمی گردند.

از سوی دیگر، هنگامی که یهودیان روسیه به سرزمین های اشغالی مهاجرت کردند، با ترفند رضایت به زندگی در مناطق شمالی، توانستند امتیازات هنگفت مالی از رژیم صهیونیستی گرفته و سپس سرزمین های اشغالی را برای همیشه ترک کردند.

طبق آخرین آمار انجام شده، از آغاز تأسیس شهر "کریات شمونا" در شمال سرزمین های اشغالی در سال ۱۹۴۸ تاکنون  ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر، محل زندگی خود را ترک کرده و به خارج از سرزمین های اشغالی و یا به سایر نقاط مهاجرت کرده اند.

قابل ذکر است که تمام شهرک های احداث شده در مناطق شمالی، توسط پروژه یهودی سازی و به هدف تثبیت حاکمیت اسرائیل و تغییر بافت جمعیتی، انجام شده است اما افزایش مهاجرت از این مناطق، ناکامی طرح یهودی سازی اسرائیل را نشان می دهد.

بسیاری از صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی، با توجه به عدم عرق و وابستگی، با کمترین احساس خطر موج مهاجرت به اروپا و به خصوص آلمان را به راه می اندازند.

یهودیان با پذیرش یک سری وعده‌ها به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند؛ از همین رو، در هر رخدادی که برای آنها هزینه بردار باشد، رفتن را بر ماندن ترجیح می‌دهند.

یان لوستیک، استاد دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا بر این باور است که بسیاری از مهاجران اخیر به فلسطین اشغالی، فقط انگیزه‌های اقتصادی دارند و برخی از آنان‌ نسبت خانوادگی دوری با یهودیان دارند؛ مثلا فقط یک پدربزرگ یهودی داشته اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اخیرا از افزایش روند مهاجرت تحصیل کرده‌های این رژیم به خارج از فلسطین اشغالی خبر داده و اذعان کرده که به ازای هر فرد آکادمیکی که به این رژیم وارد می‌شود، چهار صهیونیست تحصیلکرده از آن خارج می‌شوند.

هآرتص به نقل از دان بن داوید، اقتصاددان صهیونیست آورده است که روند فرار تحصیلکرده ها تشدید شده است و این به علت سیاست‌های کابینه نتانیاهو است که آنها را فراری داده است.

نتایج نظر سنجی مرکز میدغام، مرکزی وابسته به اداره آموزش های نظامی ارتش اسرائیل، حکایت از آن دارد که بیش از ۶۰ درصد یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی به مهاجرت از این سرزمین تمایل دارند و اغلب داوطلبان مهاجرت، بیشتر از قشر جوان و ۲۳ تا ۳۹ ساله هستند. این جوانان براین باورند که به این سرزمین تعلق ندارند و با مشکلات هویتی و بحران هویت مواجه هستند.

بیش تر فرزندان مسئولان و مقامات سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی از بیم جانشان هم اکنون در خارج از فلسطین اشغالی زندگی می کنند و حتی خود این مقامات فرزندان خود را به ترک فلسطین اشغالی تشویق می کنند. تعدادی از اعضای خانواده نخست وزیران قبلی از جمله بن گوریون، مناخیم بگین، اسحاق رابین، بنیامین بن الیعازر و متان فلنائی از جمله این افراد هستند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    3 8
    ازاين قاتل ها خبر نزاريد صبح كله سحري حال بهم ميشيم
  • LB ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    7 0
    نژادپرستهای آدمکش از بچگی یاد میگیرند که خودشان قوم برتر و بقیه گوسفندانی برای خدمت به آنها هستند. برای همین راحت آدم میکشد. چه فلسطینی چه آمریکایی. ملیت برایشان مهم نیست. حتی یهودیان غیر صهیونیست را آدم حساب نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس