روزنامه های اصلاح طلب 13 آذر

در شرایطی که مردم در اقصی نقاط کشور در راهپیمایی های باشکوه، اقدامات جنایتکارانه اوباش را محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای آنها شدند، اصلاح طلبان به خط شده و از اوباش اجاره ای حمایت می کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شیرزاد: باید با آل سعود سازش کنیم

«احمد شیرزاد» عضو فراکسیون تندروها در مجلس ششم در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«نه در قدرت ایران شکی است و نه در قدرت عربستان در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه در مولفه‌های اقتصادی تردید وجود دارد...حال دو کشوری که در منطقه قدرتمند هستند...در یکدیگر تاثیرگذار نیستند، اما هر دو در منطقه تاثیر بسزایی دارند؛ این تاثیرگذاری می‌تواند به نفع منافع مشترک طرفین باشد. بنابراین مجموع ویژگی‌های موجود، جمهوری اسلامی ایران و عربستان را در شرایطی قرار می‌دهد که بهتر است با یکدیگر سازش کنند».

شیرزاد در ادامه نوشت:«در حال حاضر روابط ایران و عربستان دارای نوعی تنش است؛ یعنی دو کشور در حال فرسایش یکدیگر هستند و قدرت این دو کشور به نوعی به هم‌افزایی در منطقه کمک نمی‌کند. این وضعیت را می‌توان تا حدودی تعدیل کرد و به نوعی آتش‌بس نسبی سیاسی دست یابیم، از سطح تبلیغات منفی علیه یکدیگر کاست و از کمک به مخالفان یکدیگر با توجه به منافع دو طرف کم کرد».

شیرزاد همان کسی است که در مجلس ششم مدعی شد ایران درباره برنامه هسته‌ای خود ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است. کروبی که در آن مقطع ریاست مجلس را بر عهده داشت، با اعتراض به این اظهارنظر تأمل برانگیز، گفت «شیرزاد صدای رادیو اسرائیل است».

در روزهای گذشته «عباس عراقچی» معاون سیاسی ظریف در اعترافی دیرهنگام تاکید کرد که «یکی از درس های برجام این بود که مقاومت بهتر از رویکرد فعلی دولت جواب می دهد». پیش از آن نیز روزنامه اصلاح طلب اعتماد در اعترافی دیرهنگام تاکید کرده بود که «بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

اکنون آل سعود در باتلاق جنگ یمن گرفتار شده و در دربار سعودی نیز درگیری های زیادی وجود دارد. بنا به دلایل متعدد، ال سعود اکنون در موضع ضعف قرار دارد. اما با اینحال طیف اصلاح طلب بدون توجه به این موضوع و همچنین با بی توجهی نسبت به کارنامه سیاه آل سعود در منطقه، مدعی هستند که ایران باید پیشقدم شده و دست دوستی به سمت عربستان دراز کند.

** روزنامه اصلاح طلب:قوه قضاییه هوای اغتشاشگران را داشته باشد

«صالح نیکبخت» حقوقدان اصلاح طلب که سابقه حمایت از گروهک تروریستی «عبدالمالک ریگی» و همچنین سابقه وکالت «شیرین عبادی»، «هاشم آقاجری» و...را در کارنامه خود دارد در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «اهمیت حفظ سلامت بازداشتی‌های اخیر» نوشت:«موضوع "بنزین" که در چند روز، خسارت‌هایی جانی برای هم‌میهنانمان داشت و تعدادی را زخمی و چندین برابر آنها را روانه زندان‌ها کرد، از زوایای مختلف قابل بررسی است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«انتظار می‌رود مسئولان قوه قضائیه در رسیدگی‌ها و بازدیدها از محل نگهداری بازداشت‌شدگان و اظهارات آنان در هر زمان و مکانی، ابتدا به همان گفته خودشان که اعتراض و انتقاد حق ذاتی همه مردم است، پایبند باشند و در عین حال، اصل اساسی قانون اساسی را که برای بیان اعتراض، تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌های بدون حمل سلاح آزاد است، مدنظر قرار دهند».

اوباش اجاره ای به بهانه طرح سهمیه بندی بنزین، تعدادی از حافظان امنیت را به شهادت رسانده و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.آشوبگران همچنین بانک، پمپ بنزین، پایگاه اورژانس، ماشین آتش نشانی، آمبولانس و مغازه و خودروی شخصی مردم را به آتش کشیده و چندین روز آسایش و آرامش مردم کشورمان را سلب کردند.

حالا و در شرایطی که مردم در اقصی نقاط کشور در راهپیمایی های باشکوه، اقدامات جنایتکارانه اوباش را محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای آنها شدند، اصلاح طلبان به خط شده و از اوباش اجاره ای حمایت می کنند.

طیف اصلاح طلب پیش از این نیز از فتنه گران در سال ۸۸ و اوباش آشوبگر در سال ۹۶ نیز حمایت کرده بود.

** کارنامه روحانی ربطی به اصلاح طلبان ندارد

«سیدمحمود میرلوحی» عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«ماه عسل روحانی( و اصلاح طلبان) بیشتر از شش ماه طول نکشید. دولت‌ها در اغلب موارد تا مدت‌ها پس از انتخابات پشت سر خود را نگاه می‌کردند و قدردان کسانی بودند که از آنها حمایت کرده‌اند. متاسفانه آقای روحانی این کار را نکرد. به همین دلیل نیز خیلی زود بین دولت و هوادارانش فاصله ایجاد شد. اصلاح‌طلبان نیز بارها این نکته را به آقای روحانی تذکر دادند که اگر حامیان انتخاباتی خود را از دست بدهد رقیب برای ایشان آغوش نخواهد گشود و بهره از اقبال به طرف مقابل نخواهد برد».

فرار از مسئولیت، جزو تفکیک ناپذیر رفتار اصلاح طلبان است. به همین منظور، این طیف نه مسئولیت دولت روحانی را می پذیرد، نه مسئولیت برجام، نه مسئولیت فراکسیون امید مجلس و نه مسئولیت شورای شهر و شهرداری تهران.

سلفی حقارت با موگرینی، خسارت محض برجام، مشکلات عدیده مردم در مواقع بارش برف و باران در تهران، مدیریت ضعیف شهرداری تهران در مسئله آلودگی هوا، دغدغه نمایندگان فراکسیون امید مجلس برای رفع حصر سران فتنه، نچرخیدن چرخ کارخانه ها، توقف حرکت چرخ سانتریفیوژها، کاهش ارزش پول ملی، بی توجهی به ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه، گرانی سرسام آور خودرو در سالهای اخیر، افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره بهای مسکن، بی توجهی به مسئله اشتغال جوانان و...همگی دستپخت دولت، فراکسیون امید و شورای شهر تهران است. نهادهایی که در اختیار اصلاح طلبان است اما این طیف با بی اخلاقی از پذیرش این مسئولیت شانه خالی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    15 0
    فکر کردم خانوم شیرزاد توی ساختمان پزشکان رو میگی
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      7 2
      سازش یک معنایی میده، مذاکره یه معنی!!! باید مذاکره کنیم نه سازش
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    25 21
    به نظرم اشتباهی پسوندت را شیر زاد گذاشتند ، و یا زاد ایرانی نیستی که از سوسمار خور آل سعود حساب می بری،
  • رضایی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    19 33
    از اصلاح طلبانی که لیدر اشوبگران هستند باید هم از اشوبکران حمایت کنند
    • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      8 0
      اصلاح طلبان یا اصلاح طالبان!؟!؟!؟!؟!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    21 20
    آقای شیرزاد تو از تبار زاد ایرانی نیستی
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    19 22
    شیرزادمنافق راباید اعدام کرد تاعبرتی باشدبرای منافقین عرب دوست
  • SE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    15 1
    چه خوب بود اگر ثبت احوال یک فکری برای تغییر نام خانوادگی افرادی که القاب نامناسب با آنها دارند میکرد مثلا شیرزاد، مطهری، تاجزاده و ....
    • NL ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      1 8
      من فقط میام مشرق که این کامنت ها رو بخونم بخندم یا مثل کامنت بالاترش که گفته اعدامش کنید! مشرق جان واقعا این مخاطبانت رو از کجا پیدا میکنی؟
    • SE ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      آقای کامنت خوان برو با شیرزاد میو میو تون را بکنید
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    12 18
    خدایا جواب افساد طلبان را زودتر ومحکم بده.
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    15 16
    شیرزاد: باید با آل سعود سازش کنیم// شیرزاد شنیده گاوهای دربار سعودی را میدوشن فکر کرده واقعا شیر دارن احساس نزدیکی کرده. شیرزاد گاوسعودی کِی شیر داد .ترامپ از آنها دلار میدوشه میفروشه.
  • US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    11 0
    شیرزاد در همان سخنرانی تاریخی روش توسعه هسته ای را زیر سوال برد، با او مخالفت شدو بعد از سالها فقرش برای ما مردم ماند و نامی از هسته ای ماند و البته پول های زیادی که هزینه شد...
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    12 0
    مرگ بر آل سعود کافر مرگ بر وهابیت
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    5 0
    برو کشکتو بساب ذلتپذیر
  • Kian IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    4 0
    خدایا این اصلاح طلبان و خائنهای وطن فروش را نابود کن که ایران و ایرانی به نفسی بکشه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    4 0
    شیرزاد بدبخت ترامپ‌ همه ی دنیا رو بهم ریخته که بتونه بگه با ایران مذاکره کردم بعد تو دم از مذاکره با ال سقوط میزنی
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    0 0
    شاید منظور اقای شیر زاد کپی برداری از ترامپ برای دوشیدن گاو شیر ده السعود است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس