همه مددجویان کمیته امداد کمک معیشتی دولت را دریافت کرده‌اند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، گفت: در ۸ ماهه امسال تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات و در بخش‌های مختلف به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل پرپنجی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، اظهار داشت: اشتغال و توانمندسازی از اهداف و سیاست‌های کمیته امداد است و بر همین اساس برای اشتغال پایدار برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده‌ایم که در پروسه ۵ ساله اجرایی می‌شود. 

بیشتر بخوانید

مستمری مددجویان سال آینده سه تا چهار برابر افزایش می‌یابد

یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود

وی بیان داشت: خانواده‌های جوانی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند که امیدواریم در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله بتوانیم آنها را توانمند و از چرخه حمایتی خارج کنیم. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به اینکه تمامی اقدامات کمیته امداد بر اساس پیوست‌های فرهنگی، اجرایی می‌شود گفت: اگر پیوست فرهنگی همراه با برنامه‌های کمیته امداد نباشد با شکست مواجه خواهیم شد. 

پرپنجی با اشاره به اینکه حدود ۷۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران هستند، گفت: در یک سال گذشته ۱۸ هزار خانوار به واسطه موارد اقتصادی در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند و این خانواده‌ها مانند سایر مددجویان از خدمات درمانی، حمایتی، فرهنگی و مستمری بهره‌مند می‌شوند. 

وی بیان داشت: حدود ۱۹ هزار یتیم در طرح اکرام و محسنین داریم که تلاش خواهیم کرد تعداد حامیان ایتام را افزایش دهیم. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران بیان داشت: در حال حاضر ۶۸ هزار حامی از ایتام کمیته امداد حمایت می‌کنند که در آینده‌ای نزدیک تعداد حامیان افزایش خواهد یافت. 

پرپنجی گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۷۳۵۵ اقدام به حمایت از مددجویان کنند و از همین طریق می‌توانند از ایتام هم حمایت داشته باشند. 

وی افزود: در ارائه خدمات حمایتی در حال حاضر جهیزیه پشت نوبتی نداریم و برای تهیه جهیزیه خانواده‌ها از ظرفیت خیرین استفاده می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: برای خرید جهیزیه در حال حاضر ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان نیز وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که در گذشته رقم‌های این تسهیلات ۳ میلیون و ۵ میلیون تومان بوده است.

پرپنجی خاطرنشان کرد: در تأمین جهیزیه از ظرفیت خیرین و مراکز نیکوکاری استفاده شده و این آمادگی را داریم که در ارتباط با خیریه‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم و با هم‌افزایی میزان رقم جهیزیه خانواده‌ها را افزایش دهیم. 

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران راه‌اندازی شده است که تا پایان سال به ۵۰۰ مرکز می‌رسد و در آینده‌ای نزدیک این تعداد به هزار مرکز نیکوکاری افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران بیان داشت: بسیاری از خدمات ما به مراکز نیکوکاری برون‌سپاری شده است و تمامی مساجد می‌توانند نسبت به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری اقدام کنند.

پرپنجی تأکید کرد: در ۸ ماهه امسال ۳۰ میلیارد تومان به عنوان وام در بخش‌های مختلف مانند ودیعه مسکن به تعداد ۶ هزار نفر پرداخت شده که میزان وام‌ها از ۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان است و در بعضی از موارد نیز به ۵۰ میلیون تومان رسیده است. 

وی افزود: در خصوص ودیعه مسکن ۵۶۵ مورد به مبلغ ۳ میلیارد تومان وام‌های ۵، ۱۰ و ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال نیز میزان پرداختی وام به مددجویان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

پرپنجی خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت هم ۱۸ میلیارد بوده که در این خصوص ۹۲۷ پرونده تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال و توانمندسازی آموزش‌های لازم نیز به مددجویان ارائه شده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم اقداماتی صورت گرفته که در سال ۹۸ به تعداد ۱۵۳۱ پرونده در این خصوص ثبت و تشکیل شده است.

پرپنجی یادآور شد: ما با شرکت‌های کاریابی هم قراردادی منعقد کرده‌ایم و در صورتی که مددجویان کمیته امداد را مشغول کار کند ۸۰۰ هزار تومان برای هر کاریابی آنها پرداخت می‌کنیم و امسال برنامه داریم که ۲۳۰۰ نفر را کاریابی داشته باشیم که تاکنون ۸۰۰ نفر از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: کارفرمایان اگر هر یک از مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کنند ۵۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد که مبلغ آن بر اساس نظارت کارشناسان و پیشرفت کار پرداخت می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: یکی دیگر از مشکلات عمده مددجویان ضمانت است و خانواده‌های نیازمند در حوزه ضمانت مشکلاتی را دارند و صندوق ضمانت را با کمک صندوق امداد ولایت ایجاد کرده‌ایم و ۳۸۰ مورد تاکنون از این صندوق وام داده‌ایم و دنبال آن هستیم که ارزش افزوده آن را افزایش دهیم.

پرپنجی گفت: صندوق ضمانت به این شکل کار می‌کند که زنان سرپرست خانوار که عمدتاً ضامنی ندارند می‌توانند وام را بر اساس ضمانت صندوق ضمانت دریافت کنند و از اواخر ماه جاری می‌توانند نسبت به دریافت این گونه وام‌ها اقدام کنند. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای افزایش مستمری مددجویان دارید،‌گفت: بر اساس برنامه‌های موجود و قوانین مستمری مددجویان هر ساله افزایش می‌یابد و ما پیشنهادات خود را به دولت ارائه می‌دهیم و امیدواریم در سال ۹۹ مستمری مددجویان با درصد بیشتری افزایش یابد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است ساختمان کمیته امداد استان تهران فروخته شود، گفت: فعلاً برای فروش ساختمان برنامه‌ای نداریم و در همان ساختمان مستقر هستیم. 

پرپنجی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا همه مددجویان کمیته امداد در استان تهران معیشتی دولت را دریافت کرده‌اند، گفت: همه مددجویان کمک معیشتی دولت را دریافت کرده‌اند و این کمک‌ها از سوی کمیته امداد به حساب آنها واریز می‌شود.

وی در خصوص اینکه نیازمندان چطور می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند، گفت: می‌توانند خود معرف باشند و یا اینکه از سازمان‌ها، مؤسسات و یا مراکز نیکوکاری به کمیته امداد معرفی شوند و ما نیز بعد از بررسی‌های لازم آنها را تحت پوشش کمیته قرار می‌دهیم. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره مسکن مددجویان گفت: تاکنون ۵۰ مورد احداث و یا خرید مسکن را برای مددجویان کمیته امداد داشته‌ایم و بزرگترین مشکل مددجویان بحث مسکن است. 

پرپنجی افزود: کمیته امداد امام خمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ مددجوی مستأجر دارد و بعضاً نیز نسبت به بازسازی، تعمیر و تکمیل خانه‌های آنها اقدام می‌شود. 

وی افزود: تاکنون ۸۰۰ مورد از خانه‌های مددجویان تعمیر، تکمیل و بازسازی شده و مابقی آن نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به اجرای برنامه‌های فرهنگی در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: اردوهای زیارتی برای مددجویان کمیته امداد برگزار شده است و به مشهد، قم و عتبات عالیات مددجویان اعزام و ۴ هزار نفر به مشهد و قم اعزام شده‌اند.

پرپنجی خاطرنشان کرد: ما به دنبال جمع‌آوری صندوق‌های کمیته امداد در خیابان‌ها هستیم و صندوق‌هایی که در خیابان‌های فرعی قرار دارند کم شده است و باید به سمت دریافت کمک‌های مردمی به صورت الکترونیکی پیش برویم که در این خصوص نیز اتفاق‌های جدیدی رخ داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فاطمه نیکو IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    با سلام ،‌بنده تحت پوشش کمیته امداد هستم و زن کارآفرین ، با توجه به اینکه ۳ فرزند تحت تکلف را دارم و بعنوان یک زن افراد مشابه خودم رو زیر پوشش خودم نگهداری میکنم برای کار متاسفانه کمیته امداد رسیدگی به موقع به افراد مثل من رو نداره و همیشه بنده رو درآخرین نوبت قرار میدهند ، متاسفانه بجای تشویق و همکاری بیشتر با افرادی از امثال بنده کمک لازم صورت نمیگیره و افرادی که واقعا نیاز به کمک ندارند رو کمک رسانی بیشتر و اهمیت بیشتر داده میشه که این اشخاص حاضر به کار کردن و دراوردن روزی حلال نمیشن لطفا پیگیری بیشتری بعمل بیارید نه اینکه فقط با حرف و ظاهر هر موضوعی رو قبول کنید و کمک کنید ، بنده چون غرورم و غیرتم قبول نمیکنه از چیزی که سهم منه استفاده کنم نباید سواستفاده بشه و موقع کمک کردن طوری رفتار کنن که تو نیاز نداری متاسفانه بجای اینکه به کارفرما رسیدگی بشه به کارگر زیر دست کارفرما رسیدگی میکنن تا حدی که طرف راضی به کارکردن نیست چون همه جوره تامین میشه و نیاز به زحمت کشیدن نداره خودم یک کار فرمام در حالیکه نه وسیله نقلیه دارم و نه مسکن و نه حقوق فقط ماهی ۵۰ تومن یارانه و کمک دانشجویی در حقم میشه و یک وام ۲۰ تومنی برای اشتغال و ده تومن کارگشایی در طی این چند سال تحت پوشش بهم داده شده و هر بار درخواست کمک کردم که وام از بانک‌های دیگه نگیرم با درصد بالا دست رد بهم زدن جالب اینجاست به پرسنل زیر دست بنده هم حقوق و هم بیمه و هم وام خودرو و هم مسکن داده شده بنظر شخص خودتون این شخص حاضر به همکاری میشه ؟؟؟ جالب اینجاست به من میگن تو توانمندی از پس خودت برمیای این حرف رییس روسای شهر سمنانه ،ازتون خواهش میکنم واقعا پیگیر بشید و واقعا به افرادی کمک کنید که اونها هم بتونن هم از پس زندگیشون بر بیان و هم به افراد نیازمند دیگه کمک کنن با تشکر فراوان ارادتمند نیکو
  • ابراهیم محمدی فر IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    دفتر چه سلامت ندارم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هستم مریضی هستم
  • ابراهیم محمدی فر IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    دفتر چه سلامت ندارم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هستم مریضی هستم کمک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس