کد خبر 1016437
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
مرور «بگم بگم»های روحانی/ تهدیدهایی که فقط به «می‌گویم» ختم شد!

منطقا وقتی یک دولتمرد به همایش تخصصی اقتصادی می رود، انتظار این است که در همان حوزه از آخرین برنامه ها و تغییرات و اصلاحات بگوید یا گزارش اقتصادی به مردم بدهد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

فارغ از این که موافق یا منتقد آقای روحانی باشیم، در شان رئیس جمهور نیست که  هر جا می نشیند و بلند می شود، "و... اما آمریکا"بگوید. آقای روحانی امروز به همایش "بیمه و توسعه" رفت اما باز هم فصل مشبعی درباره نوستالژی مذاکره با آمریکا حرف زد.

منطقا وقتی یک دولتمرد به همایش تخصصی اقتصادی می رود، انتظار این است که در همان حوزه از آخرین برنامه ها و تغییرات و اصلاحات بگوید یا گزارش اقتصادی به مردم بدهد.

این برای رئیس جمهور یک کشور پر ظرفیت و قدرتمند و مستقل خوب نیست که در هر مجلس و محفلی می نشیند و پا می شود، خاطران تلخ مذاکرات و اعتماد به آمریکا را جا به جا و به مثابه یک رویای شیرین که زود تمام شد، تکرار و تکرار و تکرار کند.

پسندیده نیست آقای روحانی حواسش نباشد که جلسه مربوط به کشاورزی، محیط زیست، تولید و تجارت، پزشکی، علوم انسانی، روز دانشجو، مسکن و صنعت ساختمان، مالیات، بیمه، بانک ها و ... است و همان نوستالژی پایمال توسط هر دو دولت اوباما و ترامپ را برای مخاطبان فاکتور کند!

مردم، کارشناسان و فعالان اقتصادی انتظار دارند رئیس دولت اولا از موضع تواضع، برای برخی فرصت سوزی ها و سوء تدبیرها عذر تقصیر بیاورد، ثانیا اراده اصلاح مسیر عقیم گذشته در تکیه بر مذاکره با غرب و کم توجهی به ظرفیت های داخلی را عیان کند، و ثالثا جز به زبان عبرت اندوزی درباره مذاکره و توافق با شیطان بزرگ سخن نگوید.

فقط شاگرد نا کوشای کلاس جغرافیاست که وقتی از مختصات جغرافیایی پاکستان یا آرژانتین می پرسند، می گوید "کشوری است که مرز مشترکی با افغانستان دارد/ندارد؛ ...و اما افغانستان"!

اداره دولت یک کشور بزرگ و پر ظرفیت و قدرتمند، مایه و دانش و مهارتی بیش از تک مضراب "... و اما آمریکا" لازم دارد؛ به ویژه اگر گوینده پیشاپیش، مذاکره مجدد با آمریکای عهدشکن را "دیوانگی" خوانده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    60 7
    آمریکا شیطان بزرگ است و بس.. تو هم نوچه اش هستی و بس. بی وطن. :)
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    5 61
    مشرق ،،، تو خفه
    • علی اسحاقی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      55 5
      تو خفه شو بی شرف بی‌شعور. تحلیلش کاملأ عینی و منطبق بر حقیقت و واقعیت است. و کافی است تو نیز کمی از تعصب کورکورانه ات دست برداری.
  • یک جانباز IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    49 4
    باور کنید انقدر حرف مذاکره با آمریکا و دستاوردهای برجام تکراری شده که حالم به هم میخوره و تلویزیون را خاموش میکنم
    • یه نفر IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      2 0
      حسن فریدون میگه اینکار میکنیم اون کار میکنیم در حالی دیگه هیچ کس ت و برجام نیست من نمیدونم کیو تهدید میکنه شما میدونید؟
  • فرهاد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    9 15
    روحانی تقصیری نداره انهایی که به او رای دادند مقصرند چون روحانی در انتخابات دوره دوم اصلا انگیزه ای برای ریاست نداشت و فقط می خواست ابرو مندانه بره کنار این مردم ...بودند که علی رغم میل باطنی او دوباره به او رای دادند
  • مهرناز IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    9 2
    اقای روحانی " دستاوردی در 6سال نداشته است " که بخواهد در باره ان سخنرانی کند. ایا؟ایشان سخنان جدید رهبر کره شمالی راشنیده است " که بیان کرد مذاکره ترامپ با او " یک فریب سیاسی بود.
  • عاشق ایران IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    2 0
    خوب چکار کنه بنده خدا همین اندازه بلده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس