انتخابات

چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) درحالی در وزارت کشور آغاز شد که به گفته سخنگوی ستاد، ۳۰۸۰ نفر تا دیروز ثبت‌نام کردند.

به گزارش مشرق، چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

گزارش سومین روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس

گزارش اولین روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس

مرحله ثبت نام داوطلبان از روز یکشنبه با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آغاز و تا شانزدهم آذرماه ادامه دارد.

براساس این گزارش، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

** مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح ذیل است:

اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن

یک قطعه عکس ۴*۳ جدید

اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)

اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

** حضور مجدد آقاتهرانی در فرمانداری تهران

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی برای دومین‌بار و به منظور تکمیل روند ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

محمدرضا خباز نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس و استاندار سابق سمنان برای ثبت نام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات فرمانداری تهران شد.

**  ثبت‌نام برادر شهید فهمیده با همراهی حسین‌الله‌کرم

حسین الله‌کرم فعال سیاسی با حضور در محل ستاد انتخابات وزارت کشور که برای همراهی ثبت‌نام مجید فهمیده (برادر شهید فهمیده) حضور یافته بود،‌ گفت: امروز آمده‌ام که تودیع‌گر دهه اول انقلاب باشم و آن را تحویل برادر شهید فهمیده دهم.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه دوم انقلاب اسلامی مختص جوانان است و لذا امثال من دیگر نمی‌توانند این کار را دنبال کنند و به همین دلیل باید کارها را به جوانانی چون آقای فهمیده بدهند.

** ثبت‌نام نماینده قائمشهر در انتخابات از حوزه انتخابیه تهران

سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم بعد از ثبت نام در دوره یازدهم مجلس در ستاد انتخابات کشور گفت: من از حوزه انتخابیه تهران برای حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردم.

وی افزود: من عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هستم و زمانی که از شهرستان نیز در انتخابات شرکت می‌کردم در لیست نیروهای ارزشی و انقلابی قرار می‌گرفتم.

ادیانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا برای نامزدی از تهران، قائمشهر را رها کرده اید، ادامه داد: قائمشهر را رها نکرده ام. برخی دوستان از من تقاضا کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مشکلات خزر خسته شده اید که می خواهید از تهران نامزد شوید گفت: البته اجازه نمی دهیم مسئله خزر اتفاق بیفتد. چون آن را به ضرر کشور می‌دانیم؛ ما شمالی‌ها نگهبان میراث ملی هستیم.

** نماینده کاشمر هم از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد/ «منابع مالی تبلیغاتم را شفاف سازی می‌کنم»

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس در حاشیه حضور خود برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که چرا باید مردم دوباره به شما در دوره جدید رای بدهند؟ تصریح کرد: بنده در دوره فعلی نماینده مردم شریف کاشمر و شریف آباد بودم و قطعاً باید از مردم سوال کنید که وظایفی که من به عنوان نماینده در مجلس دارم که زبان گویای آن ها برای بیان مشکلات و کاستی های آنها باشم و مطالبات آنها را با توجه به تبعیض نانوشته‌ای که در بودجه ریزی کشور وجود دارد را انجام داده‌ام یا خیر.

بنیادی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر هستید منابع مالی تبلیغاتی تان را شفاف سازی کنید؟ تصریح کرد: قطعاً همین طور خواهد بود و مردم لازم است که بدانند کاندیداهایی که قرار است به او رای بدهند از کجا ارتزاق می‌کند و چه گروه‌هایی از او حمایت می‌کنند.

** رسایی ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

** منادی: هزینه‌های انتخاباتی باید شفاف باشد

علیرضا منادی دیگر نماینده‌ ادواری بود که با حضور  در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تبریز نام‌نویسی کرد.

علیرضا منادی سپیدان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  فارس پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در ستاد انتخابات کشور گفت: من در شش دوره‌ای که در انتخابات شرکت کردم، مستقل بودم.

وی درباره نقطه‌ضعف مجلس دهم، گفت: با آنکه ۱۰ دوره از نظام پارلمانی در چهل ساله انقلاب را گذرانده‌ایم، اما عواملی باعث شد که مجلس از ابتدا با قدرت تشکیل نشود. 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود قدرت و کارآمدی مجلس به لیست‌بازی برمی‌گردد که مردم به لیست‌هایی رأی دادند که فکر نمی‌کردند که کلاهی بزرگ به سرشان برود. 

وی خاطرنشان کرد: نظارتی بر لیست‌های تنظیم شده صورت نگرفت و درنتیجه شاکله‌ای ضعیف از مجلس شکل گرفته است. 

منادی گفت: نظارت و قانون‌گزاری در مجالس ما ضعیف بوده و توانسته عوارضی را در جامعه‌مان ایجاد کند که دامنگیر مردم و مسؤولان شده است و درنهایت چالش به وجود آورده است. 

منادی با بیان اینکه به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردم، اما خیلی از جریانات، طیف‌ها و لیست ها به دنبال قرار دادن نام من در بین لیست‌های اصولگرا و غیراصولگرا هستند، ادامه داد: من منتظر هستم تا نتیجه تأیید صلاحیت‌ها نهایی شود.

وی درباره اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی‌اش گفت: من به این موضوع اعتقاد دارم، چرا که حضرت امیرالمؤمنین(ع) از مسؤولین بارها خواسته بودند که باید امورات مدیریت هم اظهار شود و هم شفاف باشد، لذا باید همه چیز برای مردم عیان و آشکار باشد. 

** ثبت‌نام ۲ نماینده تهران

داوود محمدی و مهدی شیخ هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در حوزه انتخابیه تهران نام‌نوسی کردند.

مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات اسفند شرکت خواهم کرد، گفت: من عضو هیچ حزبی نبوده و مستقل هستم، اما گرایشم اصلاح‌طلبی است، ولی به صورت مستقل در انتخابات شرکت خواهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: لیست‌بندی سازوکار مشخص خود را دارد و هنوز این موضوع مشخص نیست.

وی در باره انتقاداتی که به مجلس دهم می‌شود، افزود: باید در ابتدا اشکالات مجلس دهم را ببینیم، ضمن اینکه چون مجلس دهم متاثر از تحریم‌ها بوده است، باید این موضوع را هم مدنظر گرفت.

شیخ با بیان اینکه میدان در اوایل مجلس دهم باز بود، اما در دوره تحریم‌ها همه تلاش مجلس دهم آن بود که فشار کمتری به مردم وارد شود.

** هادی غفاری: مردم باید بدانند هزینه‌های بیش از یک میلیارد برای انتخابات از کجا آمده است

حجت‌الاسلام هادی غفاری عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس،‌ درباره شفافیت هزینه‌های انتخاباتی‌اش گفت: این موضوع که بخشی از مطالبات مردم است کاملاً صحیح است. 

وی افزود: وقتی کاندیدایی بیش از یک میلیارد تومان برای حضور در انتخابات مجلس خرج می‌کند، باید مردم بدانند که این هزینه از کجا آمده است؟ و رأی‌دهنده هم باید تکلیف خود نسبت به او بداند. 

وی با اشاره به اینکه از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات شرکت خواهد کرد،  ادامه داد: من روز گذشته تصمیم گرفتم وارد انتخابات مجلس شوم و پیش از آن تصمیم به این کار نداشتم. 

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: من به هیچ وجه به دنبال گدایی رأی نیستم.

** ثبت‌نام کوهکن در انتخابات

عبدالرضا ترابی نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه گرمسار، محسن کوهکن نماینده مجلس برای حوزه انتخابیه لنجان و علی جلیلی نماینده مراغه در چهارمین ثبت‌نام‌ها با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت نام کردند.

** کوهکن: ذیل شورای ائتلاف در انتخابات شرکت می‌کنم

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در ستاد انتخاباتی وزارت کشور گفت: در انتخابات اسفند از حوزه انتخابیه تهران شرکت خواهم کرد.

وی درباره حضور در لیست جریان و یا ائتلافی افزود: در انتخابات مجلس یازدهم ذیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شرکت خواهم کرد.

** ثبت نام ۳۷۷۱ داوطلب تا ساعت ۱۳:۴۵

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور،‌ تا ساعت ۱۳:۴۵ امروز در کل کشور ۹۶۰ نفر داوطلب حضور در مجلس یازدهم برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری‌ها مراجعه کردند.

از این تعداد، ثبت‌نام ۶۹۱ نفر قطعی شده است. از ۶۹۱ نفری که ثبت نام آنها قطعی شده است، ۶۱۹ نفر مرد و ۷۲ نفر زن هستند.

در مجموع از آغاز ثبت‌نام یکشنبه تا ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز ۳۷۷۱ نفر ثبت نام قطعی در سراسر کشور انجام داده اند.

جواد شرفخانی عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری و سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده اسبق دشتی در مجلس شورای اسلامی از دیگر افرادی بودند که برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند.

** محمدصادق کوشکی ثبت نام کرد

محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، وارد فرمانداری تهران شد.

** کوشکی: مجلس دهم حتی از مجلس ششم هم ضعیف‌تر است

محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن حضور در ستاد انتخابات تهران برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد قرارگیری در لیست انتخاباتی،‌ گفت: من از حوزه تهران ثبت نام می‌کنم ولی هنوز با کسی برای قرارگیری در لیست صحبت نکرده‌ام. اگر دوستان تمایل داشته باشند، نام مرا در لیست خود قرار می‌دهند وگر نه، اصراری برای قرارگیری در لیست ندارم.

کوشکی در پاسخ به پرسشی پیرامون عملکرد مجلس دهم تاکید کرد: مجلس فعلی را شاید بتوان گفت که ضعیف‌ترین مجالس تاریخ جمهوری اسلامی و به مراتب بدتر از مجلس ششم است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: مجلس ششم می‌دانست که چه می‌خواهد انجام دهد و در آن قدرتمند ظاهر می‌شد؛ ولی مجلس کنونی بسیار ضعیف است. 

وی افزود: درست بود که مجلس ششم مسیر باطلی را می‌رفت؛ ولی در آن قوی بود و این در حالی است که مجلس دهم در هدف غلط خود ضعیف است. مجلسی که چهره شاخص آن پروانه سلحشوری می‌شود، همین کافی است که چه قضاوتی درباره آن بکنیم.

** پورفاطمی:‌ شفافیت هزینه‌های انتخاباتی را قبول دارم

سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران درباره حضور در لیست و یا جریان سیاسی خاصی در این  انتخابات گفت: من اصلاح‌طلب هستم و هنوز مشخص نیست در لیست این جریان در انتخابات اسفند ماه قرار بگیرم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم حوزه انتخابیه تنگستان از من خواستند که در این دوره از انتخابات شرکت کنم.

وی درباره شفافیت هزینه انتخابی‌اش گفت: من این موضوع را کاملا قبول دارم ضمن اینکه انتخابات در استان بوشهر قومی و طیفی است.

پورفاطمی درباره عملکرد مجلس دهم گفت: در مجموع این مجلس را ضعیف دیدم.

** ثبت‌نام داریوش قنبری

داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد حوزه انتخابیه تهران شد.

**نام‌نویسی ۱۱۰۰ از حوزه انتخابیه تهران تا پایان چهارمین روز 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تهران در واپسین دقایق چهارمین روز ثبت نام از داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: کل آمار داوطلبانی که تا پایان چهارمین روز ثبت نام کرده‌اند ۱۱۰۰ نفر است که از این آمار ۲۵ درصد زن و ۷۵ درصد مرد هستند.

ملکشاهی با اشاره به تحصیلات ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمین روز ثبت نام خاطرنشان کرد: ۵۷ نفر دارای تحصیلات دکترا، ۲۳۹ نفر فوق لیسانس ۱۸ نفر تحصیلات حوزوی داشتند و ۱۱ نفر هم لیسانس بودند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران ادامه داد: هفده و نیم درصد ثبت نام کنندگان امروز از ایثارگران بودند و جوانترین داوطلب در کل چهار روز ۳۰ سال و پیرترین آن ها ۷۳ ساله بوده اند.

** عمده‌ترین مشکلات در روند ثبت‌نام‌ها

وی با اشاره به برخی مشکلات در روند ثبت نام داوطلبین خاطر نشان کرد: از همان روز اول شروع زمان ثبت نام ها بحث مدارک تحصیلی را مطرح کردیم که یکی از نواقص در پرونده ها این بود که اصل مدرک تحصیلی را همراه نداشتند. عزیزانی که مدرک تحصیلی را همراه ندارند باید تاییدیه از مرکز تحصیلی خود همراه داشته باشند.

ملکشاهی افزود: مشکل دیگر کارت‌های ملی قدیمی بود که با هماهنگی با اداره ثبت احوال و پیشخوان‌های دولت قرار بر این شد برگه رسیدی به این افراد بدهند و این امر در حال انجام است.

** ۴۷۸۱ داوطلب حضور در انتخابات در کل کشور

سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان چهارمین روز نام‌نویسی، ۴۷۸۱ داوطلب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند.

از این میان، ۸۸ در صد مرد و ۱۲ درصد زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: جوانترین داوطلب امروز با ۳۰ سال سن و پیر ترین داوطلب با ۷۴ سال سن امروز ثبت نام کرد.

موسوی گفت: چهار درصد از داوطلبان تحصیلات حوزوی، ۱۳ درصد در مقطع دکترا، ۷۷ درصد در حد کارشناسی ارشد و مابقی تحصیلاتی در حد لیسانس و کمتر دارند.

موسوی اظهار داشت: استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین میزان داوطلبان را در چند روز اخیر داشته‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: سه نفر هم از خارج از کشور ثبت‌نام کردند که توسط همکاران ما در وزارت خارجه ثبت نام آنها انجام شد و امروز مدارکشان جهت رسیدگی به ستاد انتخابات ارسال شد.

موسوی گفت: تا این لحظه ۱۶ نفر برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند. که عدد قابل توجهی است ما ۲۹۰ کرسی در مجلس داریم و ۴ هزار و ۷۸۱ نفر تاکنون برای داوطلبی مجلس ثبت نام کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    19 8
    شما جیب ما رو نزن .....
  • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    23 8
    تو را به خدا ، تو را به هر کسی که می پرستید ، نذارید چهره های سوخته ای مثل آقایان رسایی و آقا تهرانی و ... و خانم ها افتخاری و رهبر و ... از شهر تهران کاندید شوند!! خواهش میکنم ، التماس میکنم ، در شهر تهران افرادی را در لیست قرار دهید که اولا جوان باشند ، دوما در دوره های گذشته بالاخص انتخابات مجلس دوره دهم از طرف مردم تهران حذف نشده باشند!!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    8 0
    هر 30 نفر نمایندگان تهران باید برای همیشه تاریخ از سیاست قلم بخورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس