حزب اعتماد ملی

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی می‌گوید: حزب اتحاد ملت، در حال دور زدن مابقی احزاب است و می‌خواهد نمایندگان خود را به اسم اصلاح‌طلبی وارد لیست کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با فرارو و درباره عدم حضور کسی از حزب متبوعش در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان(با وجود حضور اعضای کارگزاران و اعتماد ملت و...) اظهار داشت: وقتی که در این مجموعه - ستاد انتخابات- حزب اعتماد ملی حضور ندارد، احتمالا باید تصور اعضای محترم شورا این باشد که هیچ‌کدام از پارامترها در نمایندگان اعتماد ملی حاضر در جمع پیدا نشده است، یعنی پشتیبانی گسترده، مقبولیت عام و شخصیت‌هایی که خودشان ذاتاً آدم‌های برجسته‌ای باشند وجود نداشته است. مثلا ما آقای افشانی را در مجموعه داشتیم که شهردار تهران بوده یا آقای حضرتی، یا آقای گرامی‌مقدم.

بیشتر بخوانید:

فرزند «نوبخت» هم کاندیدا شد/ جوان‌ترین و پیرترین ثبت‌نام‌ کننده


ظاهراً اراده‌ای در شورای عالی وجود دارد که به جای تنش‌زدایی، تنش‌افزایی می‌کند و اگر انتقادی شد، به جای اینکه آن انتقاد را مورد توجه قرار دهند، می‌کوشند تا منتقد را از میان بردارند. با حذف آقای گرامی‌مقدم از ترکیب ستاد انتخاباتی، شورای عالی عملا اعلام کرد که من تحمل شنیدن صدای مخالف و منتقد را ندارم. وی با اشاره به طرح سرا اضافه کرد: عده‌ای تقریبا از شش ماه قبل می‌گفتند که ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، مگر کاندیداهایمان تایید شوند، یعنی حضور مشروط. شرطشان این بود که کاندیداهایشان تایید شوند. این «کاندیداهای ما» معلوم بود چه کسانی هستند، یعنی کسانی که در شورای عالی از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند که از چه کاندیداهایی حمایت کنند. وقتی این پیام آن‌طور که باید از سوی جامعه مورد استقبال قرار نگرفت، این دوستان احساسشان این بود که اگر بروند حرف‌هایشان را پس بگیرند و بگویند باشد، حالا، چون جامعه جواب مثبت به ما نداد، ما حرفمان را پس می‌گیریم و می‌رویم در انتخابات شرکت می‌کنیم، به تیم مقابل باخته‌اند.


اگر بگویند ما در هر شرایطی شرکت نمی‌کنیم، ممکن است جامعه مخاطبشان شرکت کند، باز این‌ها به جامعه مخاطبشان باخته‌اند. آمدند یک مهندسی وارونه کردند. هزار نفری خودشان یک پیام می‌دهند، می‌گویند از این آدم‌هایی که ما معرفی می‌کنیم، شما ۹۰ نفر را به ما معرفی کنید.


از این ۹۰ نفری که شما به ما معرفی می‌کنید، اگر تایید شدند، ما به میدان رفته و بازی خودمان را هم خواهیم کرد. اگر تایید نشدند، ما می‌آییم بیرون، ولی این دفعه ما نیستیم که می‌آییم بیرون، این شما هستید که می‌آیید بیرون، چون شما این‌ها را انتخاب کرده‌اید، بعد می‌گویید ما آمدیم و انتخاب کردیم، حاکمیت به ما روی خوش نشان نداد، بنابراین ۸۰۰ هزار نفری که قبلاً آمدند در «رای سنجی» شرکت کردند و کاندیدایشان رد شد، پا پس می‌کشند. در این شرایط هرکس دیگر بخواهد با نام اصلاح‌طلب وارد میدان مبارزه شود، این‌ها می‌گویند بدلی‌ها هستند؛ همان حرفی که به آقای عارف، آقای کواکبیان و آقای کروبی هم می‌گفتند.


جوادی حصار می‌افزاید: این‌ها خودبرترانگاری و خودمحورانگاری دارند. این خودمحوری و خوداصلاح‌طلب‌پنداری آفت است.


وی با تصریح بر این که حزب مشارکت دنبال مصادره پیروزی خاتمی در سال ۷۶ به نفع خود بود، گفت: بله، آن‌ها آن زمان رأی آقای خاتمی را گذاشتند در حساب خودشان از آن‌جا به بعد شما نگاه کنید برای این‌که وزنشان تعریف شود و بگویند ما اصل هستیم و بقیه فرع، حزب مشارکت یک وقتی آمد و گفت: ما چوب هم بگذاریم، مردم به آن چوب رأی می‌دهند. با همین رویکرد اشتباه و با همین تحلیل نامناسب از اوضاع و شرایط، آمدند و گفتند آقای معین را مطرح می‌کنیم. رأی به دکتر معین رأی خلص مشارکت بود آن‌هایی که دیگران را برای حمایت از کروبی و هاشمی در مرحله اول انتخابات ۸۴ به تمسخر می‌گرفتند وقتی در برابر کروبی بدون حزب شکست خوردند هم دست از لجاجت و اینکه اشتباه کرده‌اند برنمی‌داشتند.


دوغ درست کرده‌اند که وقتی لازم شد، آب به آن ببندند.


عضو حزب اعتماد ملی همچنین گفته است: دارند به صد زبان می‌گویند که منظور از «ما» «ما» چه کسانی هستند. «ما» آن کسانی هستند که احزاب دیگر را در پیتی می‌دانند و می‌گویند این‌ها عددی نیستند، اصلاح‌طلبان را شقه شقه می‌کنند، به کارگزاران می‌گویند شما از اول هم اصلاح‌طلب نبودید، به اعتماد ملی می‌گویند حزب ضعیفی است، نمی‌تواند میدان‌داری کند و...، انحصارطلبند متأسفانه، انحصار شاخ و دم که ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس