اورزلا فون در لاین

رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا باید به کشورهای بالکان غربی فرصتی را برای عضویت در اتحادیه اروپا بدهد.

به گزارش مشرق، «اورسولا فون درلین» رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا در نامه‌ای به «الیور وارهلی» کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور همسایگی و بسط اتحادیه، نوشته است که این اتحادیه باید فرصت عضویت را برای کشورهای بالکان غربی نیز فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

راهکار جدید کمیسیون اروپا برای حل بحران پناهندگی

به نوشته پایگاه «پالتیکو»، وی در این نامه گفت: «ضروری است که ما ظرف پنج سال آینده از طریق یک ارزیابی صلاحیت‌محور از هر کشور نامزد، چشم‌اندازی معتبر برای پیوستن آن‌ها در آینده ایجاد کرده و این روند را حفظ و تسریع کنیم.»

وی از مقدونیه شمالی و جمهوری آلبانی به عنوان دو کشوری یاد کرد که باید به مذاکره با آن‌ها برای پیوستن به اتحادیه اروپا ادامه داد.

وی گفت: «سخت معتقدم که ایجاد پیوندی تا حد امکان نزدیک میان بالکان غربی با اتحادیه اروپا، برای ما از اهمیت راهبردی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.»

در هفته‌های گذشته میان مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بر سر پیوستن کشورهای جدید به این بلوک سیاسی اختلاف نظر جدی بروز کرده است. فرانسه یکی از مخالفان جدی آن است که در وضعیت کنونی کشور تازه‌ای به این اتحادیه اضافه شود. دولت فرانسه در جریان جلسه دو هفته پیش اتحادیه اروپا، با پیوستن مقدونیه شمالی به این اتحادیه مخالفت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس