کرملین توافق با روسیه درباره خروج آمریکا از سوریه را تکذیب کرد

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای نقش‌آفرینی روسیه در درز اسناد توافق تجاری لندن و واشنگتن، گفت کشورهای غربی از عبارت «هکرهای روس» برای ترساندن مردم و سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه با مضحک خواندن اتهام دست داشتن مسکو در درز اطلاعات پیش‌نویس توافق تجاری انگلیس و آمریکا در مورد شبکه خدمات بهداشت و درمان، گفت رسانه‌ها و مقام‌های غربی از اتهام‌زنی به مسکو برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت استفاده می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:

پوتین: توسعه ناتو تهدیدی علیه روسیه است

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس هفته گذشته در حالی که تنها چند روز تا انتخابات پارلمانی انگلیس مانده، اعلام کرد که به متن کامل پیش‌نویس توافق دولت انگلیس به رهبری «بوریس جانسون» و دولت آمریکا دست یافته است. وی جانسون و حزب محافظه‌کار را به فروش نظام خدمات درمانی انگلیس متهم کرده است.

رسانه‌های غربی به نقل از کارشناسان مدعی شده‌اند که متن این توافق ابتدا توسط هکرهای مستقر در روسیه به سرقت رفته و سپس در اینترنت منتشر شده است. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این ادعا، گفت: «این عبارت پرتکراری، یعنی هکرهای روس، عملا به چوب جادویی بدل شده تا حواس‌ها را از مسائل خود پرت کنند.»

وی افزود: «این [عبارت] برای بدنام کردن، برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات و برای استفاده از این چوب جادو برای ترساندن مردم از هکرهای روس، بسیار کارآمد است. ما بارها با این برخورده‌ایم و الان آن را کمی خنده‌دار می‌دانیم.»

پسکوف با بیان اینکه ادعاهای طرح‌شده علیه روسیه عمدتا بر اطلاعات تأییدنشده مبتنی هستند، گفت: «بنابراین، امکان اظهار نظر جدی در این رابطه وجود ندارد.»

در ماه‌های گذشته رسانه‌ها و مقام‌های غربی مجموعه گسترده‌ای از اتهامات را علیه مسکو نسبت داده‌اند و برای روسیه در تقریبا هر واقعه ناخوشایندی نقشی قائل شده‌اند؛ از انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری آمریکا گرفته تا انتشار اسناد سری دولت‌های غربی.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس