پرچم اتحادیه اروپا و آمریکا

سازمان تجارت جهانی گزارش داده که علیرغم محکوم شدن اروپا در دعوی قضایی با آمریکا بر سر تخصیص یارانه به شرکت هواپیما سازی ایرباس، اروپا همچنان در حال کمک به این شرکت است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه می‌گویند: سازمان تجارت جهانی گزارش داده است که اتحادیه اروپا همچنان در حال کمک مالی به شرکت هواپیماسازی ایرباس است.

بیشتر بخوانید:

آیا غرب به دست دلقک‌ها افتاده است؟

خط ونشان فرانسه و اروپا برای آمریکا

البته بروکسل و ایرباس هنوز به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

در حالی سازمان تجارت جهانی از تخصیص یارانه به ایرباس از سوی اتحادیه اروپا سخن گفته که حدود یک ماه پیش و در دعوی قضایی آمریکا با اتحادیه اروپا بر سر حمایت مالی از شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس این سازمان حق را به آمریکا داد و باعث شد تا آمریکا به سمت اعمال تعرفه بر واردات کالا از اروپا برود.

سازمان تجارت جهانی در حکم خود گفت: اقدام اروپایی‌ها در حال ضربه زدن به شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و به همین دلیل آمریکا می‌تواند بر واردات از اروپا تعرفه اعمال کند.

اتحادیه اروپا به دنبال مقابله به مثل علیه آمریکا است و می‌خواهد با دریافت مجوز از سازمان تجارت جهانی بر واردات محصولات کشاورزی از آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۰ تعرفه اعمال کند.

بنا به گزارش سازمان تجارت جهانی، شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه هنوز در حال دریافت کمک مالی از اتحادیه اروپا در ساخت هواپیمای A۳۵۰ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس