کد خبر 1015980
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
آیا "گُل" اعتیاد آور است؟

در پاسخ به این سوال که آیا "گُل" اعتیاد آور است؛ باید گفت این ماده، یک روانگردان صنعتی است که علاوه بر ایجاد وابستگی، مشکلات روحی بسیاری برای مصرف کننده ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، جوانان فکر می‌کنند گل، هیچگونه وابستگی ندارد و هیچ تغییر ظاهری ایجاد نمی‌کند.

امیر ۲۰ ساله، یکی از جوانانی است که گل مصرف می‌کند، اما می‌گوید اعتیاد ندارد. او اسم هفته‌ای یک بار مصرف را اعتیاد نمی‌گذارد. عدم تغییر در چهره نیز باعث شده والدین او به رفتارش شک نکنند. امیر می‌گوید "ببین من معتاد نیستم روبه رویت ایستاده ام و هیچ مشکلی ندارم. " امیر هنگام مصرف گل در یک پارک توسط پلیس بازداشت شده است و از مصرف تفننی اش هم پشیمان است.

بیشتر بخوانید:

سعید صفاتیان مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد ایرسا درباره ماده مخدر "گل" گفت: گل یک ماده روان گردان صنعتی از خانواده حشیش است.

وی افزود: ماده موثره آن "دلتا تی اچ سی" است که وابستگی روانی بسیار شدید ایجاد می‌کند، اما به دلیل نداشتن وابستگی جسمی و درد بدن، جوانان تصور می‌کند این ماده مخدر هیچ عوارضی ندارد. اما گل وابستگی روحی ایجاد می‌کند.

صفاتیان ادامه داد: مصرف گل در درازمدت، مشکلات تنفس، قلبی، کلیوی و بیماری‌های روحی مانند توهم، استرس و افسردگی به همراه خواهد داشت.

مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره مشکلات روحی ناشی از مصرف این ماده مخدر اظهار کرد: این افراد دچار شک و بدبینی شدیدی می‌شوند که زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها را تحت تاثیر می‌گذارد و می‌تواند عامل بهم خوردن روابط خانوادگی، دوستانه و شغلی باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ماهی US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    1 0
    خود سیگار اعیتاد آوره اونوقت گل میخواد نباشه. کار نیست جوان ها باطل میچرخن آخرش معتاد میشن . اگه آدم کار کنه اصلا وقت نمیکنه واسه اینکارها
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 1
    وابستگی روحی چیه؟
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    2 0
    گل یا ماری جوانا یا علف صنعتی نیست و از گیاه شادانه به وجود میاد. عوارض اصلیش هم افسردگی، توهم، عدم کنترل اعصاب و تضعیف حافظه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس